Nuffnang

Ahad, 29 Januari 2012

Fahrin Ahmad - Google Blog Search

Fahrin Ahmad - Google Blog Search


<b>Fahrin Ahmad</b> Semakin Tenggelam - "Populariti Bukan Keutamaan <b>...</b>

Posted: 27 Jan 2012 11:38 PM PST

perfumeberry

vimax

wuuhuuonline

1 step to become a great reader:
1. Take a look one by one ads here and click it if you think you love it. Then, dare to try it.
There is no SCAM advertisement here!! We swear!!

Hantar ke Twitter! | Bookmark Share

Segak dan bergaya dengan badan sasanya siapa tidak kenal Fahrin Ahmad. Salah seorang selebriti tampan Malaysia yang boleh dibanggakan. Namun begitu bukan semuanya cerah untuk jejaka tampan sepertinya selepas Fahrin 33 tahun, gagal dalam percintaan bersama Linda Onn dan Scha Al-Yahya. Setelah dihambat kontrovesi itu, Fahrin seakan merajuk dan jarang dilihat berlakon.

Sebenarnya bukan begitu. Fahrin sekarang terlalu sibuk. Jadualnya sudah penuh sehingga April. Dia kini terlampau sibuk mengacara dan berlakon.

"Saya berada di landasan yang betul untuk 2012 ini. Bermula Januari sehingga April, jadual saya sudah penuh. Selain sibuk mengacara Misi 12, saya juga sedang sibuk dengan penggambaran drama bersiri 'Seindah Sakura' yang akan bersiaran di Slot Akasia, TV3 dalam sedikit masa lagi. Untuk drama ini saya berlakon sebagai Cikgu Airil di samping Fasha Sandha.

"Baru-baru ini saya juga mencuba satu bidang baru apabila terpilih sebagai hero animasi 'Saladdin' yang akan mula bersiaran 6 Februari ini di TV3. Bakal ditayangkan sempena Maulidur Rasul nanti, suara saya digunakan untuk watak utama animasi tersebut iaitu Saladin."

"Saya tidak pernah menolak sebarang publisiti. Kalau ada pihak yang ingin menemubual, saya sedia bekerjasama. Kalau orang kata populariti saya menurun, saya tidak kisah. Paling penting sekarang ini saya berasa tenang dan gembira dengan kehidupan saya. Malah, rezeki saya juga tidak putus. Populariti bukan keutamaan saya."

Bukan sahaja sibuk dengan mengacara dan berlakon tetapi Fahrin juga telah beranjak ke bidang motivasi. Fahrin mahu meluaskan lagi kariernya sebagai penceramah motivasi. Dia dan rakannya sedang sibuk membina modul dipanggil 'Perisai Buat Wanita' yang bertujuan memberi panduan kepada wanita supaya tidak mudah terpedaya dengan lelaki.

"Salah satu sebab saya mencuba bidang motivasi ini ialah kerana saya memang suka mengajar. Mungkin kerana emak dan ayah saya seorang cikgu. Saya beri motivasi berdasarkan pengalaman diri sendiri. Mudah-mudahan ia boleh menjadi panduan kepada mereka yang mendengar."

Masih single?

"Sekarang saya masih single dan juga available. Masih mencari, tetapi belum bertemu lagi dan kalau boleh mahu cari orang biasa. Lebih senang." Fahrin seperti berjauh hati bunyinya. Yalah, sudah tentu kisah lama memberi pengajaran kepadanya.

Apa itu program Misi 12?

Program Misi 12 ini merupakan program realiti yang lain daripada yang lain. Objektif utama Misi 12 adalah untuk memberikan transformasi dan merubah masa depan kepada 12 orang remaja terpilih. Kesemua mereka diberikan peluang kedua untuk membuktikan mereka juga boleh melakukan sesuatu yang membanggakan sama ada buat diri sendiri, keluarga mahupun masyarakat.

Wah! Menarik.

Mereka akan dilatih dibawah tiga orang mentor dan enam orang tenaga pengajar sepanjang tujuh minggu program ini berlansung. Terdiri daripada tujuh orang pelatih lelaki dan lima orang pelatih perempuanyang berumur diantara 19 hingga24 tahun, mereka bakal mengikuti kelas yang telah disusun khas di bawah seliaan penasihat yang datang dari pelbagai latar belakang.

Jangan ketinggalan untuk menyaksikan rancangan baru terbitan Astro, Misi 12 yang bakal menemui anda di saluran Astro Ria (saluran 104) bermula pada 7 Februari depan.

OH ARTIS : SALAH SEORANG SELEBRITI YANG MENGEKALKAN HIDUP SIHAT.

Full content generated by Get Full RSS.

<b>Fahrin Ahmad</b> Mahu Fokus Sebagai Penceramah

Posted: 27 Jan 2012 04:00 AM PST

berita | Tempatan

Teks oleh Kheme Rosly
Email: khemerosly@yahoo.com

KUALA LUMPUR, 27 JANUARI 2012: Kesempatan bertemu pelakon dan model kacak, Fahrin Ahmad di Hutam Lipur Sungai Tua, semalam memberi kesempatan portal murai.com.my untuk bertanyakan mengenai perkembangan terbarunya.

Jelas jejaka berbadan tegap itu, memasuki 2012 dia mahu meluaskan lagi kariernya sebagai seorang penceramah motivasi.

Apatah lagi, pengalamannya yang pernah terlibat secara tidak lansung dalam bidang itu telah membuatkan dia kini lebih cenderung untuk terjun ke dunia berbeza itu.

Menurut Fahrin, dia sememangnya minat mengajar, bagaimapun tidak berpeluang kerana kekangan masa untuk menyambung hasratnya itu.

"Memandangkan saya berasal dari keluarga yang terdiri daripada pendidik, minat itu tumbuh dengan sendirinya.

"Oleh kerana itu, program Misi 12 ini sedikit sebanyak telah memberi peluang kepada saya untuk berkongsi pengalaman dan nasihat buat para pelatih.

"Walaupun saya tidak terlibat dalam aktiviti harian mereka, namun jika ada masa terluang asay akan turun padang menjenguk mereka," katanya mengulas lanjut mengenai pembabitannya sebagai hos bagi rancangan realiti terbaru terbitan Astro bertajuk Misi 12.

Berbeza dengan program realiti yang lain, objektif utama Misi 12 adalah untuk memberikan transformasi dan merubah masa depan kepada 12 orang remaja terpilih.

Kesemua mereka diberikan peluang kedua untuk membuktikan mereka juga boleh melakukan sesuatu yang membanggakan sama ada buat diri sendiri, keluarga mahupun masyarakat.

Mereka akan dilatih dibawah tiga orang mentor dan enam orang tenaga pengajar sepanjang tujuh minggu program ini berlansung.

Terdiri daripada tujuh orang pelatih lelaki dan lima orang pelatih perempuanyang berumur diantara 19 hingga24 tahun, mereka bakal mengikuti kelas yang telah disusun khas di bawah seliaan penasihat yang datang dari pelbagai latar belakang.

Berbicara tentang kisah peribadinya, dia yang sudah lama tidak dikaitkan dengan mana-mana wanita seperti biasa cuba untuk mengelak pertanyaan yang menjurus ke arah itu.

" Sekarang saya masih single dan juga available. Masih mencari, tetapi belum bertemu lagi dan kalau boleh mahu cari orang biasa. Lebih senang." jawapnya ringkas mengenai status dirinya.

Tambahnya lagi, dia bukan mahu berahsia tetapi dia lebih tenang dan selesa dengan keadaan sekarang. Buk Dalam pada itu portal murai.com.my sempat mendapatkan Fahrin untuk mengetahui aktiviti terkininya kerana sejak akhir-akhir ini dia seperti menjauhkan diri daripada industri hiburan.

"Sebenarnya saya terlalu sibuk. Alhamdulillah rezeki pada tahun 2012 sangat murah.

"Saya masih sibuk berlakon drama dan yang terbaru bakal ditayangkan ialah Seindah Sakura di mana saya bergandingan bersama Fasha Sandha membawa watak seorang guru.

"Selain itu juga, saya turut terlibat di dalam animasi berjudul Saladin yang bakal ditayangkan sempena Maulidur Rasul nanti.

"Suara saya akan digunakan untuk watak utama animasi tersebut iaitu Saladin." Ulas Fahrin mengenai aktiviti seninya ketika ini.

Jangan ketinggalan untuk menyaksikan rancangan baru terbitan Astro, Misi 12 yang bakal menemui anda di saluran Astro Ria (saluran 104) bermula pada 7 Februari depan.

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan