Nuffnang

Jumaat, 24 Februari 2012

Faizal Tahir - Google Blog Search

Faizal Tahir - Google Blog Search


Alasan <b>Faizal Tahir</b> Tak Sertai Mania

Posted: 21 Feb 2012 12:00 AM PST

berita | Tempatan

Teks oleh Razif Rosdi
Emel: razif_rosdi@astro.com.my

KUALA LUMPUR, 23 FEBRUARI 2012: Sebaik saja program Mania yang bakal dikendalikan Aznil Hj Nawawi mulai 17 Mac depan diumumkan, banyak maklum balas diterima, tidak kira negatif ataupun positif.

Perdebatan paling memuncak, tentunya berkenaan pertikaian pemilihan 12 peserta dan artis yang diletakkan dalam kedudukan hot seat.

Bagaimanapun, portal murai.com.my diberitahu, penyanyi popular, Faizal Tahir dan Black sepatutnya turut berada dalam kedudukan 12 peserta Mania.

Namun, dua figura itu tidak pula tersenarai sebagai peserta. Apakah sebenarnya yang berlaku? Adakah Faizal Tahir dan Black menarik diri di saat akhir?

Menjawab pertanyaan ini, Pengurus Kumpulan Saluran Premium Astro, Nizam Sani berkata, ramai penyanyi popular tempatan telah dilamar untuk menyertai Mania.

Walaupun begitu, nama penyanyi Datuk Siti Nurhaliza, Amy Search dan Awie langsung tidak diletakkan dalam senarai kerana mereka sudah pun bergelar superstar.

"Kami telah mendekati dan berbincang dengan ramai artis untuk melibatkan diri dalam program ini. Dari banyak-banyak nama itu, Faizal Tahir dan Black memang berada dalam senarai kami. Bagaimanapun, kedua-dua mereka tidak dapat menyertai Mania kerana mempunyai komitmen yang bertindan.

"Kalau saya tidak silap, Faizal Tahir akan sibuk dengan program Mentor.

"Pemilihan 12 peserta ini dibuat berdasarkan penilaian dan kajian yang telah kami lakukan sebelum ini.

"Untuk membezakan 12 peserta dan hot seat senang saja. Kesemua 12 peserta ini dipilih berdasarkan keaktifan mereka sepanjang dua tahun sebelum ini.

"Ditambah pula dengan lagu yang dinyanyikan mereka berada dalam carta popular selain pernah memenangi pelbagai anugerah.

"Manakala hot seat pula adalah artis yang agak senyap dalam industri muzik tempatan tetapi mempunyai bakat besar dalam bidang nyanyian," katanya kepada murai.com.my.

Dalam pada itu, Nizam turut menyangkal bahawa program Mania mempunyai persamaan dengan program terbitan Astro iaitu Ikon dan program popular di Amerika Syarikat, The Voice.

"Saya rasa program ini langsung tidak sama dengan program yang dikatakan itu.

"Sebelum kami mendapat idea untuk menerbitkan Mania, kami sendiri telah merujuk dan mendaftar kepada pihak Frape.

"Pihak ini akan menilai dulu sama ada sesebuah program itu ada menyerupai mana-mana program di seluruh dunia atau pun tidak.

"Kami juga telah mendaftar format kepada Justin Scrogie iaitu orang yang diamanahkan untuk memastikan sesebuah program itu ciplak atau pun original.

"Setakat ini, kami tidak menerima sebarang komen dan semuanya berjalan lancar serta diluluskan.

"Sejujurnya, kami mengambil masa yang agak lama untuk mendapatkan kelulusan format dan pengiktirafan.

"Syukurlah segalanya yang dirancang menjadi," jelasnya.

Sementara itu, Mania yang akan disiarkan secara langsung di Astro Ria pada jam 9 malam, bakal diadakan di Studio 1, Astro, Bukit Jalil dari minggu pertama hingga ketiga. Manakala lintas langsung dari minggu ke empat dan seterusnya akan dijalankan di Dewan Sri Putra, Bukit Jalil.

Untuk mengetahui maklumat lanjut tentang Mania, layari www.mania.com.my .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan