Nuffnang

Sabtu, 9 Februari 2013

Diana Amir - Google Blog Search

Diana Amir - Google Blog Search


<b>Diana Amir</b> Rayu Stesen TV Henti Siar Dirinya Dedah Aurat <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2013 05:00 AM PST



MALU tetapi tidak mampu melakukan apa-apa kecuali tidak menonton lakonan sendiri di kaca televisyen (TV). Mungkin pendirian itu dianggap remeh oleh sesetengah orang tetapi tidak bagi Diana Amir.

Tanpa berselindung, Diana tidak menafikan dia kurang senang dengan beberapa tayangan filem dan drama yang pernah dilakonkan sebelum berhijab yang dianggap sangat memalukan.

"Saya pernah buat silap dan saya sedar dengan kesilapan itu. Bila saya sedang terlibat dalam program usrah atau mana-mana kuliah agama, orang akan tweet kata tengok saya dalam TV cerita-cerita zaman saya tidak bertudung.

"Hakikatnya perkara itu amat pedih dan perit. Sebab itu saya anggap pihak-pihak berkenaan patut ambil berat dan ambil tahu dengan masalah artis-artis yang telah berhijrah macam kami.

"Bukan saya sahaja yang menghadapi situasi ini tetapi ramai. Sebelum ini Wardina Safiyyah pernah membangkitkan sama apabila drama lama lakonannya diulang siar. Tapi tiada tindakan.

"Sama juga hal dengan saya dan rakan-rakan. Kami berhasrat bawa isu ini kepada pihak Persatuan Seniman. "Mungkin mereka boleh bantu artis-artis macam kami untuk selesaikan isu ini dengan pihak berwajib.

"Saya cuba untuk berubah jadi orang yang lebih baik. Sebab itu saya minta ihsan stesen TV agar kaji semula isu ini. Apa yang penting saya sedar itu kesilapan sendiri dan mereka juga perlu bantu saya untuk jadi lebih baik," kata Diana.


Mengulas mengenai perkahwinan pula, artis ini mengakui telah bersedia untuk menjadi isteri sejak beberapa tahun yang lalu.

Malah impian untuk berkahwin dan menjadi isteri yang solehah tidak pernah terpadam biarpun niat suci tersebut masih belum tercapai sehingga hari ini.

"Saya memang telah bersedia untuk berkahwin. Kalau ditakdirkan ada jodoh, saya mahu disatukan pertengahan tahun ini.

"Buat masa ini ramai yang sudah menyatakan kesudian untuk memberi tajaan seandainya saya berkahwin nanti. Saya tak ada masalah dalam isu itu tetapi berharap agar semuanya dipermudahkan seperti saya impikan.

"Lagi bagus kalau perkahwinan itu dilakukan secara sederhana. Saya pun tidak mahu menyusahkan mana-mana pihak. Asalkan semua senang, itu sudah cukup baik," tambahnya yang kini menjadi tunangan kepada seorang pensyarah sebuah universiti tempatan bernama Muhammad Habib Bullah.


UmrahBakal berangkat ke Jepun dan Switzerland pada bulan hadapan bagi mengacara program SIS untuk TV9, Diana juga mengajak para peminat untuk mengerjakan umrah dan ziarah ke Tanah Suci Mekah pada bulan April nanti.

Menawarkan pakej umrah dan lawatan ke Mesir dengan harga RM9,789 seorang, program dianjurkan syarikat miliknya, Kembara Addin dan Mantop Travel & Tours Sdn. Bhd.

"Saya hanya sasarkan 40 hingga 60 orang sahaja. Selepas melakukan umrah, kita bercadang untuk singgah di Mesir untuk tujuan lawatan," jelasnya yang turut dilantik sebagai jurucakap Karnival Jom Kahwin pada 15 hingga 17 Februari depan.

SEMUT HITAM: PESANAN BUAT <b>DIANA AMIR</b>!!!

Posted: 20 Jan 2013 03:26 PM PST

Ps: Ini pesanan ringkas buat Diana Amir. Jangan tersalah anggap pulak ye. Si Diana ni perlu ingat, jodoh dan pertemuan ni ketentuan Allah.

Jadi, usah la dia risau sangat kalau dia ada jodoh atau tidak dengan tunang dia tu. Kalau dah ditetapkan itu jodoh dia, buat la apa pun. Tak mungkin kita dapat mengubahnya.

Apa pun, yang penting kita perlu redha dengan ketentuan Allah S.W.T. Kita manusia hanya mampu merancang. Allah jua yang menentukan segala sesuatu.

Jangan kita jadi macam puak - puak Pakatan Pembangkang tu sudah. Dah ditetapkan bahawa Si Ketua Penipu tu takkan mampu jadi Perdana Menteri.

Tapi, diorang tak nak jugak terima ketentuan Allah S.W.T. Tu pasal la diorang hari - hari dok meroyan benda yang bukan - bukan. Dok sibuk buat dakwaan yang yang tak masuk akal. Semuanya sebab tak dapat terima ketentuan Allah la jugak!!!

KUALA LUMPUR: Pelakon Diana Amir enggan terlalu mendedahkan mengenai tunangnya kerana bimbang jika mereka tidak ditakdirkan berkahwin kelak.

Pemilik nama sebenar Nurdiyana Amir Hashim, 27, ini berkata, dia dan keluarga akan menanggung malu jika pertunangan dengan Mohd Habib Bullah A. Rahman, 20-an, tidak berakhir ke jinjang pelamin.

"Saya tidak mahu kecoh-kecoh atau terlalu dedahkan mengenai tunang sebab kalau tidak jadi nanti buat malu sahaja.

"Biarlah ia berjalan seperti biasa. Kalau memang ada jodoh, insya-Allah kami akan berkahwin," katanya ketika ditemui, baru-baru ini.

Diana dan petugas di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Merbok, Kedah itu berkenalan menerusi seorang teman kira-kira setahun lalu.

Mereka melangsungkan pertunangan di kediaman aktres itu dekat sini, pada September tahun lalu.

Diana berkata, dia juga berharap majlis pernikahan itu akan berlangsung dengan secepat mungkin jika ada jodoh antara mereka.

"Belum ada tarikh tertentu (pernikahan) tapi lebih awal lebih bagus. Saya hanya mendoakan yang terbaik untuk ikatan kami," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan