Nuffnang

Rabu, 6 Mac 2013

Shaheizy Sam - Google Blog Search

Shaheizy Sam - Google Blog Search


ASK 2012: <b>Shaheizy Sam</b> & Maya Karin Gondol Anugerah Pelakon <b>...</b>

Posted: 09 Nov 2012 07:26 AM PST

Tahniah buat kedua pelakon yang telah menggondol Anugerah Pelakon Lelaki Terbaik Filem dan juga Pelakon Wanita Terbaik Filem, Maya Karin (Ombak Rindu) dan juga Shaheizy Sam (Songlap).

Kemenangan Shaheizy Sam ini bermakna dia telah mengalahkan 4 lagi pelakon lelaki lain iaitu Aaron Aziz,  Faizal Hussein, Beto Kusyairy dan juga Que Haidar. Sam dalam kenyataannya berterima kasih pada semua krew yang terlibat dalam filem Songlap.

"Sam bagi kredit besar kepada kedua penerbit besar dan juga semua yang terlibat," ujar Sam.

Sam turut mengagumi Faizal Hussein dan mengaku bahawa pelakon itu adalah seorang yang hebat. Tapi Sam bersyukur kerana rezeki berpihak padanya.

"Saya kagum dengan Faizal Hussein dan menontonnya ketika kecil. Tapi itulah, rezeki berpihak pada saya."

Maya Karin pula telah berjaya mengalahkan 4 pesaing lain termasuklah Nabila Huda, Sara Ali dan juga Intan Ladyana. Untuk pengetahuan, anugerah yang sama pada Anugerah Skrin 2011 telah dimenangi oleh Remy Ishak dan juga Eja.

Kredit Gambar : Cipot Redz

Tags: , , , ,

<b>Shaheizy Sam</b> Hidupkan Semula Kumpulan Rap MOB - Halaman <b>...</b>

Posted: 28 Feb 2013 03:27 AM PST

KUALA LUMPUR:Pelakon Shaheizy Sam, 30, bertekad untuk mengurangkan aktiviti lakonannya tahun ini bagi menumpukan perhatian terhadap penubuhan semula kumpulan rapnya dahulu iaitu M.O.B.
Menurut Sam, dia bersama tiga anggota kumpulan yang lain iaitu Syed Hussein @ Sein, Shear Khan dan Haziman Ramli kini sudah pun merakam semula tiga buah lagu lama kumpulan tersebut.
"Sudah lama kami berbincang untuk aktifkan kembali kumpulan M.O.B ini tapi masa saya yang tidak mengizinkan. Jadi tahun ini saya nekad untuk kurangkan sedikit aktiviti lakonan.
"Kalau diikutkan antara nyanyian dan lakonan sudah tentu jiwa saya kuat kepada bidang nyanyian sejak dari kecil lagi," katanya kepada mStar Online.
Jelas Sam, dalam album tersebut juga nanti dia akan tampil dengan sebuah lagu duet bersama kakaknya, Zizie Ezzete iaitu Bicara Cinta.
Bagaimanapun Sam menafikan dia merajuk atau kian bosan dalam bidang lakonan sehingga mahu bergelar penyanyi.
"Saya tidak merajuk, cuma saya rasa sudah sampai masa untuk saya untuk kembali semula dalam industri muzik pula.
"Ini semua kerana minat yang mendalam, lagi pula saya rasa beberapa tahun ini saya sudah terlalu sibuk dengan berlakon dan kumpul duit," katanya.
Sam juga menganggap kemunculan semulanya dalam industri muzik tanah air adalah sebagai penyeri dan tidak berniat untuk bersaing dengan mana-mana kumpulan rap tanah air.
"Saya tidak meletakkan sasaran yang tinggi kerana projek ini hanyalah suka-suka dan sekadar melepaskan rindu saya dalam nyanyian," katanya.
Dalam pada itu, Sam bakal muncul dengan tiga buah filem pada tahun ini iaitu Kisah Paling Gengster, Dua Kalimah dan Adnan Sempit 2.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan