Nuffnang

Isnin, 6 Mei 2013

Azhar Sulaiman - Google Blog Search

Azhar Sulaiman - Google Blog Search


[GH] Giler Hackers!: Facebook <b>Azhar Sulaiman</b> Digodam!

Posted: 29 Apr 2013 07:50 AM PDT


Assalamualaiikum dan selamat sejahtera.Semperna musim pilihan raya,semakin dekat tarikh PRU, semakin banyak ragam siber yang mucul,Kali ini [GH] dipanggil untuk menulis artikel berkenaan akaun facebook artis tempatan kita yang katanya digodam.

Azhar Sulaiman, malalui kenyataan beliau di laman twitter nya " Facebook Saya Telah Di Hacked.Kurang Ajar!!!!,Pakatan Rakyat Halang Hak Saya Untuk Bersuara-ini Demokrasi dan Freedom Of Speech?? " selepas kami cuba meneliti dengan sedikit terperinci,kemungkinan, akaun beliau bukan digodam, sebaliknya melanggar beberapa privasi dan syarat syarat yang ditetapkan oleh pihak facebook.

Seperti yang kita ketahui,Facebook merupakan laman social percuma, dimana anda boleh berkongsi gambar,video,dan sebagainya, Namun, untuk kepentingan penjenamaan facebook, diantara syarat yang ditetapkan seperti:

  • Menjaga hak dan privasi pengguna yang lain,
  • Tidak berkongsi pautan pautan berunsur, Lucah, ganas, Perkauman,.
  • Tidak berkongsi fail seperti video, lagu dan lain lain dibawah hakcipta terpelihara dan berkaitan.
  • Tidak menyiarkan (posting) kandungan yang: ucapan benci, mengancam, atau lucah, keganasan menghasut, atau mengandungi kebogelan atau keganasan grafik atau tanpa sebab. atau anda boleh rujuk terus DISINI / dan banyak lagi..
Jadi pengguna facebook juga perlu mengambil penting berkenaan syarat dan terma yang ditetapkan pihak facebook sendiri.Mungkin artikel ini membantu jika anda menghadapi masalah yang sama. ^_^.

berkenaan Tahap keselamatan Facebook,
Facebook merupakan salah satu laman web yang berkedudukan tinggi di dunia,Facebook juga bekerja dengan pelbagai syarikat syarikat besar dunia.Keselamatan (security ) facebook juga sangat sukar untuk dipecah masuk kerana mereka mumpunyai pakar pakar keselamatan yang profesional.
Bagi pendapat [GH], Jika akaun seseorang itu digodam, mungkin kelemahan si pemilik sendiri yang makan diri, boleh rujuk artikel, Teknik serangan yang biasa digunakan para HACKER dan DEFACER!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan