Nuffnang

Jumaat, 29 November 2013

Alif Satar - Google Blog Search

Alif Satar - Google Blog Search


BERITA ARTIS - Definisi Tampil Sisi Matang <b>Alif Satar</b> - Gua.com.my

Posted: 20 Nov 2013 04:33 PM PST

Selepas muncul dengan dua album solo, kini penyanyi yang bakatnya dicungkil menerusi program realiti 'One in A Million' musim pertama, Alif Satar muncul dengan album ketiganya, berjudul 'Definisi'.

Jika sebelum ini pencinta muzik mengenali Alif menerusi lagu-lagu berlirik 'catchy' dan bertemakan 'happy go lucky' seperti lagu 'Jangan Nakal' dan 'Lelaki Seperti Aku', album 'Definisi' mencerminkan transisi matang Alif.

"Orang mengenali saya menerusi lagu-lagu 'happy', jadi saya cuba cari satu perubahan menerusi album terbaru ini. Kiranya album ini sebagai penjenamaan semula Alif Satar. Album ini akan menampilkan sisi matang saya menerusi genre muzik yang dibawakan, berbeza berbanding album-album terdahulu," jelas Alif ketika ditemui di Majlis Pelancaran dan Showcase Album Terbaru Alif Satar di Black Box Publika, Kuala Lumpur pada Rabu.

Ketika ditanya adakah Alif tidak takut peminat yang sedia ada sukar menerima pembaharuan dalam album terbarunya ini, Alif ada jawapan tersendiri mengenai perkara ini.

"Saya rasakan album ini tidaklah terlalu jauh bezanya daripada album terdahulu. Lagu-lagu dalam album 'Definisi' ini masih ada kesinambungan dengan lagu-lagu album yang terdahulu. Ada juga satu lagu yang mengekalkan konsep yang sama," ujar pengacara rancangan 'Idola Kecil' ini.

Walaupun realiti penjualan album agak perlahan ketika kini, Alif berharap agar album ini diterima oleh semua pihak, bukan sahaja menerusi penjualan cakera padat, malahan menerusi penjualan album secara digital seperti melalui iTunes dan sebagainya.

Sempena pelancaran album terbarunya itu, Alif turut mengadakan showcase bagi menyampaikan lagu-lagu yang terkandung dalam albumnya seperti 'Nona Jakarta', 'Gadis Tiga Bulan', dan 'Kerna Dia'. Untuk mengajak penonton turut sama menyanyi, Alif juga menyanyikan lagu-lagu popularnya seperti lagu 'Cukup Indah' dan 'Lelaki Seperti Aku'.

Lirik Lagu: <b>ALIF SATAR</b> - GADIS TIGA BULAN - RUDI ZONE

Posted: 24 Nov 2013 02:56 AM PST

Serius, suka lagu ni, sangat enjoy melodi dari lagu ni. Lagu terbaru dari album terbaru Alif Satar.

GADIS TIGA BULAN

Aku dekati kamu
Lalu ungkapan perasaan
Tapi apa jawab mu
Tunggu tiga bulan

Telah lama aku mencintai mu
Dan kamu tahu, tahu, tahu itu
Tapi tetap saja
Ku harus menunggu

Mengapa kau gantung, gantung perasaan
Saat aku mulai sangat, sangat perasan
Ini kekuatan, tuk aku buktikan
Justru kau suruh aku menunggu tiga bulan

Sampai hati kau biarkan ku tersia-sia
Dengan perasaan yang tak menentu arahnya
hai ya ai a aku tak mau seperti
Mengemis cinta dari mu..

Aku dekati kamu
Lalu ungkapkan perasaan
Tapi apa jawab mu
Tunggu tiga bulan

Telah lama aku mencintai mu
Dan kamu tahu, tahu, tahu itu
Tapi tetap saja
Ku harus menunggu

Mengapa kau gantung, gantung perasaan
Saat aku mulai sangat, sangat perasan
Ini kekuatan, tuk aku buktikan
Justru kau suruh aku menunggu tiga bulan

Sampai hati kau biarkan ku tersia-sia
Dengan perasaan yang tak menentu arahnya
hai ya ai a aku tak mau seperti
Mengemis cinta dari mu..

Mengapa kau gantung, gantung perasaan
Saat aku mulai sangat, sangat perasan
Ini kekuatan, tuk aku buktikan
Justru kau suruh aku menunggu tiga bulan

Sampai hati kau biarkan ku tersia-sia
Dengan perasaan yang tak menentu arahnya
hai ya ai a aku tak mau seperti
Mengemis cinta dari mu..

Kau gadis, kau gadis tiga bulan
Demi memberi jawapan
Pada hal cinta ku
Bukan cinta semalam

PERHATIAN! RUDI ZONE tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri di bawah Akta Keterangan 114A 2012.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan