Nuffnang

Ahad, 26 Januari 2014

Altimet - Google Blog Search

Altimet - Google Blog Search


Friends of HAFIZ: Hafiz, Stacy, <b>Altimet</b>, Awi pasang strategi

Posted: 21 Jan 2014 08:22 PM PST

Hafiz, Stacy, Altimet dan Awi Rafael menyusun strategi, melontar energi dan mengalun vokal terbaik untuk melangkah ke pentas final Anugerah Juara Lagu ke-28 (AJL28) yang bakal berlangsung pada 26 Januari ini di Stadium Putra Bukit Jalil bermula pukul 9 malam di TV3.
Hafiz, penyandang tiga kali vokal terbaik dalam AJL sejak tahun 2010, bakal mempertaruhkan lagu Bahagiamu Deritaku untuk malam final nanti.
Pernah membawa elemen drama dengan penampilan khas penyanyi senior Herman Tino untuk lagu Awan Nano di pentas akhir AJL26 (2011), tahun ini menerusi lagu Bahagiamu Deritaku, Mohd Hafiz Mohd Suip atau Hafiz Suip akan membawa elemen sedih bagi melatari lagu itu.
"Saya tak mahu tekankan elemen drama seperti sebelum ini, sebaliknya bawa elemen sedih pula di atas pentas. Selain itu, saya juga akan ke kelas vokal bersama Cikgu Shafi. Memang setiap tahun saya akan mengikuti kelas vokal dengan Cikgu Shafi," ujar penyanyi berasal dari Kuching, Sarawak itu.
Mengulas mengenai kemenangan tiga kali berturut-turut untuk vokal terbaik dalam AJL, Hafiz mengakui berasa sedikit tertekan.
Sebabnya, kata Hafiz, peminat-peminatnya juga menjangkakan kemenangannya untuk tahun ini.
"Ramai peminat beritahu saya mampu melakukannya. Sedikit sebanyak ia memberi saya tekanan. Kalau tidak menang, ia akan menyedihkan peminat saya," luahnya.
Bagaimanapun, kata Hafiz, dia tidak mahu berasa selesa dengan kemenangan yang diperoleh sebelum ini. Sebaliknya, akan tetap berusaha memberikan persembahan yang terbaik. Lebih-lebih lagi selepas melihat barisan artis yang akan membuat persembahan bukan calang-calang dari segi vokal mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan