Nuffnang

Sabtu, 18 Januari 2014

Erul af - Google Blog Search

Erul af - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Erul af</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jan 2014 09:46 PM PST


heartofsword: <b>Erul</b> - <b>AF9</b> flopped Rocks KPOP Star Hunt Season 2!!

Posted: 10 Jan 2014 09:12 PM PST

Helo..hai..hai..hai..ok..aku takkan tanya korang dah makan ke belum. Aku zip mulut aku. HAHAHA. Dah..m**** ke? Mengada2.Lempang kang baru tau. *DUH*.

Anyway..masih ingatkah korang pasal seorang remaja ni..hehehe..aisey apsal aku punya ayat skema sungguh plak ni? Ok..Ala..mamat sorang ni yg pernah masuk AF9 dulu? Akademi tak berapa nak fantasia sangat tu ha..Dulu aku layan gak AF ni..tp sampai AF3 je la..pastu dah maleh nak layan sangat dah..

Anyway, Erul atau nama sebenarnya Khairul Najmuddin Abu Samah (Amboi panjangnya nama..) adalah salah seorang peserta AF9. But, luck might not be in his side bila langkah dia tak panjang dalam AF tu. Aku rasa ramai kot yang dah tau pasal dia berjaya masuk KPOP Star Hunt Season 2  dan berjaya menjadi Naib Juara dalam pertandingan tuh. Siap orang Korea puji suara dia lagi. Perrgh..respek aku kat mamat ni. Dia ni baru jer awal 20 an tapi bakat dan usaha yang dipertalentkan memang bagus! A great job well done i should say! Lepas abis jer contest ni tetiba jer nama Erul makin popular dan makin dikenali.

Aku bukan nak cakap pasal dia masuk contest Kpop Star Hunt tu sebab ramai yang dah tau. It's just that tergerak hati nak bercakap pasal benda ni sebab Erul adalah contoh terbaik yang boleh dikatakan sebagai role model. Kalau tak berjaya dalam sesuatu pertandingan, don't give up and keep looking for chances. Kuncinya senang jer. Jangan putus asa. Tak kisahlah pertandingan macam mana pun. Dalam kes Erul, Maybe bila masuk AF9,talent dia tak berapa nak terserlah atau mungkin jugak sebab tak kena gaya. Komen2 yg diberikan oleh juri2 AF tu kengkadang bukannya boleh pakai sgt..mengarut je kengkadang aku tengok. Yang bagi komen tu pun bukannya purely sings a song or bla..bla..bla..komen entah apa2. SO, tak payah nak amik pot sangat.

I think Erul knows his own potential and deserves a better chance. Sebab tu dia cuba untuk mencari potensi diri yang lebih di luar negara. And he likes Kpop. See, kalau kita minat sesuatu, susah macam mana pun kita sanggup buat. Sama la jugak mcm nak ngorat awek atau balak ye tak? bersusah payah gitu. Dan aku tengok latihan dan mission dalam Kpop Star Hunt tu mmg tough dan only the best jer yang boleh tahan sumer tuh. Bukan senang kot nak berada kat negara orang, berlatih dengan contestant lain yang purely international. I work with international people and I know how hard it is! Aku suka style dia menyanyi dan he sounds like a real Korean people. Err..maybe even better.

Despite I'm saying so, judges utk Kpop Star Hunt ni pun agak tak leh pakai jugak pun ada. Bila time Erul ada je yang tak kena. Jgn lebih2 adlib la.. takleh nak buat gaya sendiri nyanyi lagu orang lain la..tapi..bila pompuan yang nyanyi.bukan main "miang". Suke saja. Hahhaha. Bila time Erul wat persembahan jer buat muka. What the f***?. Agak sarkastik kat situ. Sometimes, bila diorang komen tentang Erul cakap tak serupa bikin, komen pasal seorg lagi girl contestant yang buat benda yang sama bole plak? Tak paham aku. Well, whatever it is, most viewer yang tgk Kpop Star Hunt ni dah tau sapa the real winner. Kriteria apa yang diorang nak utk Kpop Star Hunt ni? Tak semestinya yang menang tu terbaik. Nasib baik jer. Heh.

Erul mengingatkan aku pada seorang artis dari Korea know as K. Dia orang korea tapi dia lebih popular di Jepun. Despite epik songs such as "Only Human" dan "Over" (Both is a soundtrack song from a drama), K lebih menyerlah dan diterima di Jepun dari negara asalnya sendiri. In fact K sendiri pernah menyatakan yang dia agak kecewa dengan penerimaan orang2 dari negara asalnya sendiri dan sebab tulah dia mencipta nama di Jepun.

Kadang kadang orang kat negara sendiri pun confuse what is talent. I guess. Sebab tu kalau artis dari program realiti ni, not all but some of them tak leh pakai sangat. Ye la..yang undi dia pun..sedara mara dia jugak..Heh. Tak laku...jadila dj radio..Oops..tak pun personaliti Astro.

Chow.

p/s: sumber gambar from Google.
Pendapat hanya luahan peribadi penulis semata-mata.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan