Nuffnang

Isnin, 3 Mac 2014

Memey Suhaiza - Google Blog Search

Memey Suhaiza - Google Blog Search


walk on wings, tread in air: Duta EPHYRA - <b>Memey Suhaiza</b> <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2014 02:51 AM PST


Mula-mula nak cakap Norman Hakim ni memang abang body sangat dalam Fear Factor Malaysia. Ai likeeee! Aku tengok part yang dia keluarkan akak tu dari raga yang ada tikus. Gila gentleman okeh. Dapat kat Memey dah pun. Gigit jari semorang tengok.
Takpe, kita ada Keith Foo now. *tetiba*

Mungkin some tak tau yang bukan saje Memey ni duta Ephyra, tapi Norman sekali.
Dia kita 2 in 1 la. Plan nak ambik sorang, sekali dapat dua. Gitu.

Cerita benornya gini.
Founder Ephyra pun tak tau-menahu yang Memey ni ada ambik Ephyra. Memey start ambik Ephyra pun baru je lagi, July last year. So agaknya after a while ambik Ephyra, and Ephyra ni serasi pulak dengan dia, kesan pun nampak bada kulit, jadi Memey ni share la kat Instagram dia. Takde sape bayor dia suruh promo pun. Dia pun tak kenal sape founder Ephyra time ni. Dia sukarela nak war-warkan. Actually kalau nak ikutkan Memey ni takde masalah kulit berjerawat atau berparut. Kulit dia memang kiranya takde masalah besar sangat. Cuma, dia ada masalah kulit kering and kusam. Jadi, bila dia try Ephyra, and Ephyra bagi kesan positif kat kulit dia, of cos la sape taknak share kan. Aku ni pakkal bukan artis. Kalau tak, segala tok nenek Insta, FB, Twidderrrr semua aku up muka aku.

Alhamdulilah memang kulit Memey jadi lebih lembap lebih glowing after consume Ephyra beberapa bulan sampaikan Norman sendiri pernah up kat IG dia (kot) yang kulit wife dia extra glow. Pastu Norman ni pun minum gak. So dia dapat rasa badan dia lebih energy lepas try Ephyra. Puncanya Insta lah. Start dari situ mulanya founder Ephyra - Ms Amiza approach Memey and Norman and offer dorang jadi Duta Ephyra. Memang sebenarnya Ephyra takde plan nak lantik mana-mana artis sebagai duta sebab founder ni cakap dia lebih sukakan testimoni pengguna. Aku ingat lagi, masa founder ni bagitau aku dia ada shooting untuk billboard Ephyra, pakai muka sendiri, rasanya 3-4 minggu pastu dia bagitau dia ada date ngan Memey. Kalau dari awal lagi dia dah plan nak ambik mana-mana artis sebagai duta, dia takkan habiskan duit dia untuk keluarkan billboard awal. Masa dia ada date ngan Memey tu, billboard dah keluar. Aku tanya dia "Abis billboard nak kena tukar la ni?". Dia cakap "Ha, tu lah dia. Tapi tak pikir lagi. Nak kena discuss further dulu ngan Memey".

Dah bila kata Memey and Norman promote Ephyra secara sukarela, memang just on time la kan. Founder ni pun cecepat la set date ngan Norman and Memey untuk dengar sendiri pengalaman dorang and dari situlah terjadiknya kerjasama ni. Aku ingat lagi time aku buat entry pasal Memey, masa tu dia belum jadi duta lagi. Masa tu Ephyra ambik dia untuk promosikan green apa eh...something green green la (lupa dah aku) untuk tempoh 2 bulan. Pastu Ephyra ada buat press conf untuk memperkenalkan Memey and Norman sebagai duta. Malam tu sepatutnya aku datang. Dah plan sakan dah ni aku ngan En Wan tup tup aku kena keje kat China. Berbulu je aku.


Ambik tu testimoni dari dutanya sendiri.

Sukanya aku tengok gamba Memey pakai tudung pink tu.
Nampak muka dia flawless gila!!
Dia ni memang natural beauty kan? Aku syak muka dia bangun tido pun boleh celen muka aku lepas pakai mekap. *nanges*

Ni kat bawah ni ada video the making of....
Tengok la sendiri. Aku dah tengok 2 kali dah. Kali kedua tu ulang part Norman je. Kah kah kahhh. *PANGGGGG pelempang Memey sampai*

Geram je aku tengok si Memey ni. Gila lawa!

Pakai putih pun cantik.

Kalau aku pakai putih, konfem lebam.

Sekarang ni tengah hot issue logo KKM and JAKIM.

Insyallah, Ephyra memang dari dulu lagi bekalkan copy of certificate sebagai bukti Ephyra ni dah lulus KKM and JAKIM. Certificate tu dah 2 tahun gamaknya kat sidebar blog aku ni tak gerak-gerak. Silakan check kalau perlu. Klik pada certificate tu untuk gambar yang lebih besaq and jelas. Jangan risau, bukan kata cert JAKIM and KKM je aku ada, lab analysis report sebelum Ephyra ni dibawa ke KKM and JAKIM pun aku ada.

Again, kalau yang sedang menyusukan anak (susu badan), jangan risau. Boleh je ambik Ephyra. Ephyra ni SKIN FOOD. Bukan ubat. Jangan risau. Another good thing team Ephyra ambik Memey ni sebab Memey ni masih menyusukan anak dia. Kalau dengar cakap aku je kang korang tak caya lak kan sebab aku tak menyusukan anak. So kalau tak caya, gi tanya Memey sendiri la. Tapi aku ada je testimoni-testimoni yang penah aku publish dulu regarding ibu yang menyusukan anak ni. Semua cakap susu lebih banyak.

Why susu lebih banyak?

Ok, ni aku cakap secara saintifiknya pulak ya.

Ephyra ni kita tau dia skin food. Sebab antara ingredient dia adelah collagen. 

Collagen ni akan meng-increased-kan tisu lemak dan secara tak lansung menambahkan cabangan saluran susu (milk ducts). So tindakbalas ni tadi akan bagi effect :

1. Susu makin banyak : akibat tambahan milk ducts tadi.

2. Breast lagi firm : akibat pertambahan tisu lemak and milk ducts.

3. Cup jadi lebih besar : akibat tindakbalas breast firming.

That's why those yang menyusu mesti akan bagi feedback susu banyak.

Lagi satu yang aku nak sharekan lagi sekali is astaxanthin.

Dulu aku penah blog about this gak. Aku cakap pasal kulit orang Jepun and kenapa orang Jepun suka makan salmon kan. Tu semua sebab astaxanthin.

Astaxanthin ni senang cerita - untuk ANTI-AGING.

Sebenarnya kan memang ni la puncanya kenapa Ephyra ni bukan sekadar collagen supplement.

Astaxanthin pun kena tengok gak dari brand apa. Heheh..

Astaxanthin ni kan umpama sunscreen untuk marine plants.

Disebabkan astaxanthin ni sangat superb menyerap solar radiation jadi saintis-saintis yang bijaksanasini telah mendapat satu idea untuk jadikan astaxanthin ni alat pelindung sel badan.Satu badan kita boleh terima astaxanthin. Jangan risau. 

Dulu ada satu testimoni aku tepek kat blog. Very good one. Budak tu pun kalau beli sure 6 kotak 6 kotak 6 kotak. Lupa aku sape nama dia. Dia ada bagi testimoni how lepas beberapa kali makan Ephyra cyst dia mengecut sampaikan dokter tanya dia ambik apa. And disebabkan tu, dokter dia sendiri suggest dia continue Ephyra. Nanti aku carik balik testimoni tu. 


Benda ni kalau nak ikutkan ada lojiknya. Sebab astaxanthin ni mempercepatkan aktiviti sel darah putih. Pada yang tak tau, sel darah putih ni macam natural killer dalam badan kita tau. Sel darah putih ni la yang bertindak untuk lawan penyakit. Dalam satu kajian cancer, saintis bandingkan 2 haiwan. Satu tu dirawat dengan astaxanthin, satu lagi tak. What they found was haiwan yang ditreated dengan astaxanthin show delay in tumor growth. So bila aku baca testimoni budak tu, aku rasa memang ada lojiknya bila dia kata cyst mengecut. Sebab Ephyra ada astaxanthin.

One more testimoni. Dia pun kata susu banyak!

Also a Pemenang Testimoni Ephyra untuk kali ni.

Pemenang sila email aku ya, untuk redeem hadiah. Sebab aku dah lupa apa email dia. Punyalah lama aku simpan testimoni ni sebab testimoni banyak sampai. Sendiri mosaic sendiri lupa.


Jeng jeng jenggggggggggggggg!!!!!

Bukan...hadiahnya bukan Freddy Kruger.
Tapi aku pinjam Freddy Kruger untuk dapatkan elemen misteri.
Nak guna muka aku pun boleh sebenarnya. Tapi kang misteri sangat jadiknya. Kah kah kah.

Ok ok.
Ni announcement untuk hadiah pembelian SEKOTAK EPHYRA.
Yes, SEKOTAK SAHAJA MEMADAI. Dah boleh dapat hadiah misteri.
Dont worry, flyer je agak menakutkan.
Hadiah takkan menakutkan. Itu aku jamin.
Nak kalu, sila isi form di sini :


Tiada ulasan:

Catat Ulasan