Nuffnang

Isnin, 30 April 2012

6ixth Sense - Google Blog Search

6ixth Sense - Google Blog Search


KAMIkakiJALAN2MAKAN2: PENERANG HATI - <b>6IXTH SENSE</b> <b>...</b>

Posted: 26 Apr 2012 09:30 PM PDT

Lagu ni ada dalam vanila coklat yer...aku tak berapa layan VC tu, jadi tak berapa perasan. Tapi lirik lagu ni memukau gitu. Dan agak kejam rasanya kalau aku katakan tak sesuai lagu ni dengan citer tu? Korang rasa sesuai ke? aku rasa macam ianya lebih berkonsep ketuhanan....kan2?kan2?
6ixth sense ni memang lagu2 mereka banyak yang aku suka, music best lirik puitis. Melayang2 layan jiwang...kah3. Baru namanya lagu best!! ( dah ala2 tukang komen anugerah juara lagu gitu).

Dalam lagu ni part paling memukau sekali tang waktu ke 1:20....maaf tak tahu nama nya..tapi suara memang buat hati aku cair (harap2 lelemak aku cair jugak sekali :-)...)
                                               ***************************************
Di akhir entry ni, di hari jumaat ni izinkan aku share something sikit berkaitan lagu ni juga dan lebih bermanfaat untuk anda semua dan juga diri ini sendiri dikala merasa kalut2 & gelap hati ni.
Surah penerang hati yang dari zaman kecik2 dulu cikgu bagitahu. 
Awal2 masuk exam ini la bacaannya dan berharap dapat la jawab dengan elok InsyaAllah..............

Terjemahan :
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. [1] Bukankah Kami telah melapangkan untukmu dadamu?, [2] Dan Kami telah menghilangkan dari padamu bebanmu, [3] yang memberatkan punggungmu? [4] Dan Kami tinggikan bagimu sebutan (nama)mu. [5] Karena sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan, [6] sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan. [7] Maka apabila kamu telah selesai (dari sesuatu urusan), kerjakanlah dengan sungguh-sungguh (urusan) yang lain, [8] dan hanya kepada Tuhanmulah hendaknya kamu berharap. 
Terima kasih pada blog tulisisblooming untuk info terjemahan

Salam Jumaat....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan