Nuffnang

Jumaat, 27 April 2012

Lisa Surihani - Google Blog Search

Lisa Surihani - Google Blog Search


<b>Lisa Surihani</b> Mengajar Geografi | Oh! Artis | Dunia Gosip dan <b>...</b>

Posted: 16 Apr 2012 07:53 PM PDT

Hantar ke Twitter! | Bookmark Share

Bertuah dan untunglah pelajar-pelajar yang mendapat guru seperti Lisa Surihani dan Yusry. Agak-agaknya boleh ke tumpukan perhatian tu. Maklumlah yang menjadi tenaga pengajarnya merupakan selebriti terkenal tanahair. Apapun bukanlah secara tetap tetapi hanya untuk menjayakan program 'Teach For Malaysia (TFM) Week sahaja.

Malu-malu pulak pelajar tu.

Lisa dan suaminya, penyanyi dan pengarah filem Yusry Abdul Halim antara selebriti yang dipilih untuk menjayakan program ini di mana mereka memainkan peranan sebagai guru di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Pendamaran Jaya di Klang.

Lisa dan Yusry masing-masing sempat meluangkan masa selama sejam mengajar di dua buah kelas tingkatan satu di mana Lisa mengajar subjek Geografi manakala Yusry mengajar subjek Bahasa Inggeris. Wah! Lisa ajar Geografi!!

Pengalaman menjadi seorang guru ini, walaupun hanya sejam sahaja tetapi mendapat respon yang positif dari kedua selebriti ini. Menurut Lisa, pengalamannya mengajar di sekolah itu membuatkan beliau lebih menghormati profesion guru.

"Pengalaman saya hari ini memang jelas membuktikan bahawa bukan senang untuk jadi seorang guru. Cabarannya bertambah mengikut peredaran masa terutamanya dari aspek menarik perhatian dan tumpuan pelajar. Saya mengalu-alukan rakyat Malaysia menyokong dan mengambil bahagian dalam program TFM ini."

Berebut-rebut mahu menjawab tu..

Kepada pelajar di sekolah lain, nantikan kemunculan selebriti ini yang mungkin akan mengajar anda.  Mereka dijadualkan mengajar di sekolah kawasan Kuala Langat, Klang, Kuala Selangor, Petaling Perdana dan Hulu Langat di Selangor, Sentul dan Keramat di Kuala Lumpur, Tampin, Jelebu dan Kuala Pilah di Negeri Sembilan.

Bukan mudah menjadi seorang guru. Sejam pun cukup untuk anda lebih bertanggungjawab menyuarakan kritikan anda kepada seorang guru. Lisa Surihani sendiri mengakui bahawa kerjaya sebagai guru pada masa kini berdepan dengan cabaran berganda jika dibandingkan dengan pengalamannya yang pernah menjadi seorang guru sandaran, sembilan tahun lepas.

Setuju apa dikatakannya. Memang pelajar sekarang ni, macam-macam ada!!

OH ARTIS: MINAT MENJADI GURU SEKOLAH RENDAH JE. SENANG NAK DIBENTUK.

vimax

vimax

hawanafsu

vimax

jutawanklik

wuuhuuonline

1 step to become a great reader:
1. Take a look one by one ads here and click it if you think you love it. Then, dare to try it.
There is no SCAM advertisement here!! We swear!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan