Nuffnang

Rabu, 2 Januari 2013

Farid Kamil - Google Blog Search

Farid Kamil - Google Blog Search


BEN ASHAARI: <b>Farid Kamil</b> terlepas hukuman penjara ..

Posted: 10 Dec 2012 08:57 PM PST

 

Memula aku terbaca kat status seorang kawan di FB pasal persandingan Farid Kamil dengan Diana yang mana dia berkemungkinan dipenjara 2 tahun kerana memakai uniform Tentera tanpa keizinan ..

Pastu aku masuk ke blog yang mana asalnya cerita tu bermula .. Hurmm.. Ada yang kata uniform tu ATM punya.. ada yang yang kata PDRM punya .. Hahahah.. Mana satu betul ? Dan siap ada yang kata mungkin dia bakal menghadapi masalah !

Aku amik pendekatan ringkas.. Kalau dia berani buat , bermakna dia dah ada keizinan la kan ? Kan kan ? Tetapi …. aku bukak Mstar Online dan .. Tadaaaa ..

" Pakai Uniform Cacamarba, ATM Tegur Farid Kamil "

Dari Mstar .. Pelakon Farid Kamil bukan sahaja tidak mendapat kebenaran untuk memakai uniform pasukan keselamatan pada majlis resepsi persandingannya dengan Diana Danielle tetapi telah mengenakan pakaian yang cacamarba.

Pegawai Perhubungan Media, Unit Komunikasi Kementerian Pertahanan, Leftenan Komander Rahimah Taib berkata, pakaian "istiadat" itu tidak mencerminkan anggota beruniform di negara ini kerana ia tidak selari dengan imej pasukan berkenaan.

"Pada dasarnya baju, seluar dan topi dipakai Farid itu adalah pakaian anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) manakala lencana pada bahunya adalah lambang mejar jeneral Tentera Darat.

"Lencana penerbangan di bahu kanan pula menggambarkan seseorang itu adalah anggota Tentera Udara," katanya kepada mStar Online ketika dihubungi di sini pada Isnin.

Istiadat lalu di bawah pedang yang diadakan ini tidak menggambarkan ciri-ciri anggota polis kerana pakaian yang dipakai tidak lengkap.

Menurutnya lagi mereka menerima apa-apa permohonan daripada Farid berhubung perkara itu tetapi langkahnya mencampuradukkan pangkat dan pakaian pasukan beruniform di negara ini adalah tidak wajar.

Dan Farid Kamil bernasib baik pihak ATM akan menghantar surat teguran kepada Farid supaya dia tidak mengulangi lagi kesilapan tersebut namun tiada tindakan undang-undang dapat dikenakan disebabkan pakaian yang disarungkan itu tidak mencerminkan mana-mana pasukan keselamatan di negara ini kerana ia bersifat cacamarba.

Dan Ketua Penolong Pengarah (Urusetia) Jabatan, Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam (KDNKA), Asisten Komisioner Polis, Zulkifli Alias pula berkata Farid tidak melakukan sebarang kesalahan terhadap pasukan itu kerana pakaian yang digayakannya tidak melambangkan imej sebenar PDRM.

Malah katanya, istiadat lalu di bawah pedang yang diadakan itu juga tidak menggambarkan ciri-ciri anggota polis.

Adoiii .. panjang pulak aku nak copy .. Korang g baca la sendiri kat  MSTAR eh ..

Aku tertanya gak .. Kalau sekadar kena tegur dan satu lagi kata okeh je sbb tak gambarkan pasukan mereka .. agaknya kalau aku kawin lagi buat style gitu , camana eh ? Oh lupa .. aku bukan retis ..

Tiada ulasan:

Catat Komen