Nuffnang

Ahad, 28 April 2013

Izreen Azminda - Google Blog Search

Izreen Azminda - Google Blog Search


<b>Izreen Azminda</b> Teruja Hamil 5 Bulan! - Kepoh Giler

Posted: 07 Mar 2013 06:22 PM PST

LAPAN tahun mencuba nasib hanya kini namanya dikenali dan mengakui langsung tidak terkilan dengan kenyataan tersebut. Bagi pelakon Izreen Azminda Aznam, 28, dia percaya setiap yang berlaku mempunyai sebab tersendiri. 

Tatkala sedang mengukir nama, pelakon yang mula mendapat perhatian melalui drama bersiri Juvana ini mengambil keputusan berkahwin.

Mengakui mendapat pendapat berbeza tentang pilihannya untuk berkahwin, bagi Izreen dia percaya rezeki itu bukan terletak di tangan manusia.

Sedang asyik melayari alam rumah tangga, cukup tiga bulan usia perkahwinannya dengan jurukamera bebas, Muhd. Riza Baharudin, 30, mereka sekali lagi menerima kejutan apabila Izreen disahkan hamil.

Mengakui teruja untuk bergelar seorang ibu, Izreen kini mengambil keputusan bercuti panjang demi menjaga kandungannya itu.

"Ini merupakan anak pertama jadi perasaannya itu agak baru buat saya.

"Usia kandungan saya kini mencecah lima bulan, jadi saya percaya adalah sesuatu yang baik untuk saya mengambil keputusan untuk bercuti panjang dari dunia lakonan sehingga habis pantang kelak," katanya.


Bersyukur dengan rezeki yang diterimanya, Izreen mengakui masih lagi mendapat tawaran untuk berlakon walaupun sedang hamil.
"Memang ada tawaran berlakon, malah mereka juga masih mahu saya membawakan watak yang dikatakan sinonim dengan saya iaitu watak antagonis.

"Bagaimanapun, saya fikir dengan keadaan saya kini, lebih baik saya tumpukan dengan kandungan saya sahaja," katanya yang juga pelakon drama Tanggang Ayu yang kini ditayangkan di Astro Prima.

Ditanya sama ada keputusan untuk bercuti itu diambil demi mengelakkan dia terus melakonkan watak-watak jahat ketika sedang hamil, Izreen mengakui memang ada yang menggusarkan hatinya.
"Kadang-kadang takut juga jika anak dalam kandungan ini bakal terpengaruh dengan perasaan ibunya.

"Malah sebelum berlakon juga saya akan cuba bercakap dengan kandungan saya, memberitahu yang saya hanya bekerja," katanya.

Sedang dia memilih untuk berehat di rumah kini, Izreen memberitahu suaminya, Riza juga tidak melepaskan peluang untuk sentiasa bersamanya.

Mungkin terlalu teruja, Izreen memberitahu suaminya kini tidak lagi mengambil kerja di luar Kuala Lumpur.

"Kalau nak diikutkan kerja suami memang akan sentiasa berada di luar kawasan.

"Bagaimanapun sejak beberapa bulan lalu dia hanya mengambil tawaran kerja di sekitar Kuala Lumpur sahaja," katanya.

Berkongsi pengalaman sepanjang hamil lima bulan, menurut Izreen dia dan suaminya sangat bersyukur kerana tidak mengalami sebarang alahan.

Malah tiada apa yang paling menggembirakan hati mereka apabila mengetahui kandungan itu juga dalam keadaan sihat.

"Saya mahupun suami memang tidak mengalami sebarang alahan. Mula-mula itu memang hairan juga apabila rakan-rakan lain sibuk berkongsi pengalaman pertama mereka.

"Bagaimanapun kami membuat kesimpulan mungkin kandungan saya ini memahami keadaan ibunya yang sedang bekerja, dan tiada apa yang lebih penting dari untuk mengetahui kandungan saya sihat," katanya.

 Baca : Nelydia Senrose Punca Qi dan Yuna Berpisah?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan