Nuffnang

Khamis, 10 Oktober 2013

Liyana Jasmay - Google Blog Search

Liyana Jasmay - Google Blog Search


<b>Liyana Jasmay</b> Pernah Menangis Bimbang Botak – Perak Today

Posted: 07 Oct 2013 07:58 AM PDT

Liyana-JasmayPelakon dan penyanyi Liyana Jasmay memberitahun dia pernah menangis gara-gara mempunyai masalah keguguran yang sangat teruk pada tiga tahun lalu.

Liyana, 25, berkata, keadaan itu membuatkan dia risau kepalanya mungkin menjadi botak sehingga menjejaskan usaha untuk berumah tangga pada ketika itu.

"Saya seorang yang sangat sensitif berkaitan dengan rambut. Apabila rambut saya gugur teruk pada tiga tahun lalu, saya menangis dan telefon ayah memberitahu tentang masalah saya.

"Rasa macam kelakar juga, tetapi waktu itu mujurlah Fazura (pelakon) mencadangkan saya untuk berjumpa seorang doktor dan membuat rawatan kulit sehinggalah ia kembali pulih," katanya.

Tambah Liyana, melihatkan ibunya juga sering mengalami masalah sama, dia semakin bimbang akan mengalami keguguran rambut yang lebih teruk apabila meningkat tua nanti.

Kata pelakon drama NY Cinta itu lagi, walaupun ia kedengaran remeh tetapi sebagai wanita dia harus menjaga rambutnya yang dianggap sebagai mahkota wanita.

Dalam pada itu, Liyana memberitahu sebelum ini dia hanya menggunakan bahan-bahan organik dan sekarang mula mengamalkan pengambilan produk rambut yang bersesuaian mengikut nasihat doktor.

"Sejak rambut saya semakin sihat, saya juga tidak lagi mengamalkan penggunaan penyembur rambut melainkan benar-benar perlu dalam kerja saya, tidak macam dulu lagi.

"Dan jika saya mempunyai masa terluang, saya akan memotong sebiji limau purut dan sentalkan pada kepala," tuturnya.

Dalam perkembangan lain, Liyana bakal muncul dengan filem Papadom 2 pada hujung tahun ini.

- mStar

<b>Liyana Jasmay</b> tampil memukau dengan legging pants

Posted: 16 Sep 2013 10:27 PM PDT

Liyana Jasmay tampil memukau dengan legging pants - Jarang kita dengar tentang kontroversi liar yang mengaitkan Liyana Jasmay sejak dia berkahwin dengan Fathudin Mazlan pada Februari lalu.

Khabarnya, pelakon itu semakin matang menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang isteri kerana sering ditegur suaminya. Ianya diakui sendiri Liyana ketika ditemubual oleh wartawan Berita Harian semalam.

"Sejak berkahwin, saya banyak berubah. Ini kerana ada orang menegur. Suami banyak beri nasihat supaya mengawal percakapan, saya ini memang jenis banyak bercakap."

"Dulu, saya tak boleh terima apa yang orang cakap pasal saya. Tetapi selepas berkahwin, saya sudah boleh menerima terutama teguran suami. Dia adalah anugerah yang sangat bermakna kerana sering menyokong saya."


Suami Ubah <b>Liyana Jasmay</b> Jadi Lebih Matang – Perak Today

Posted: 16 Sep 2013 05:30 PM PDT

Liyana-Jasmay

Pelakon Liyana Jasmay mengakui suaminya, Fathuddin Mazlan, 28, banyak mengajar dia menjadi seorang wanita yang lebih matang.

Liyana, 25, berkata, teguran suaminya itu membuatkan dia banyak berubah memandangkan sebelum ini pelakon filem Papadom itu seorang yang tidak boleh ditegur orang.

"Kalau nak tahu sebelum ini saya rasa nak marah kalau orang tegur saya melakukan sesuatu tetapi tidak pula dengan suami. Dia segera memberitahu perkara yang dirasakannya tidak patut saya lakukan.

"Sebagai contoh, jika saya memuatkan foto di laman sosial yang boleh mengecilkan hati pihak lain, dia segera menegur saya dengan baik. Tapi pernah pun jerit-jerit. Itu yang membuatkan saya senang menerima teguran dia," katanya.

Tambah Liyana, teguran suaminya juga sekaligus membuatkan dia lebih memahami erti sesebuah perkahwinan yang masih dalam proses memahami antara satu sama lain.

Malah, pergaduhan kecil yang timbul di antara mereka membuatkan ikatan cinta pasangan itu lebih kukuh.

Sementara itu, Liyana bakal muncul menerusi supertelefilem berjudul NY Cinta yang disiarkan di saluran Astro First Eksklusif bermula 12 September 2013.

Supertelefilem terbitan syarikat produksi Liyana dan kakaknya, Adriana Jasmay iaitu Mermaid Studios itu menampilkan barisan pelakon hebat seperti bront Palarae, Juliana Evans dan Tom Ward.

"Ini merupakan produk terbitan Mermaid Studios yang keempat dan saya harap ia menerima respons yang positif daripada penonton.

"Sebenarnya saya pun tidak sangka apabila pihak Astro memberi ruang pada kami menayangkan NY Cinta di Astro First Eksklusif kerana banyak kriteria penting yang perlu ada untuk menyangkan sesebuah karya di saluran berkenaan.

"Ia perlu menyerupai karya berbentuk filem. Kami pun tidak meletakkan sebarang harapan ketika itu," tuturnya.

Selain itu, antara telefilem lain yang pernah diterbitkan Mermaid Studios adalah Tudung Tweet, Cik Paris Masuk Kampung dan Basikal Pixie.

-mStar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan