Nuffnang

Khamis, 1 November 2012

Aaron Aziz - Google Blog Search

Aaron Aziz - Google Blog Search


Zizan Razak Tak Sangka Tewaskan <b>Aaron Aziz</b> - Gua.com.my

Posted: 06 Oct 2012 09:50 PM PDT

Mengejutkan dan di luar jangkaan! Itu pendapat ramai pihak apabila nama Zizan Razak diumumkan sebagai pemenang Anugerah Hero Terhebat. Apa tidaknya , sejak awal-awal lagi nama Aaron Aziz yang disebut-sebut akan mengungguli kategori rebutan ramai ini. Kalau bukan Aaron, Shaheizy Sam yang menjadi pilihan kedua. Namun, peminat-peminat filem tempatan telah menggunakan mandat yang diberikan dengan memilih Zizan sebagai Hero Terhebat berdasarkan penampilannya dalam filem Hantu Bonceng. Jadi, apa komen pelakon dan pelawak ini?

"Saya langsung tidak menjangkakan kemenangan ini. Saya tahu Aaron Aziz punya peminat yang sangat ramai dan sudah tentu sukar untuk tandingi pengaruh yang dia ada. Apabila nama saya diumumkan yadi, saya rasa macam tidak percaya. Rasa hendak menangis pun ada. Tidak sangka undian saya mengatasi undian Aaron Aziz. Bagaimanapun, saya gembira dengan keputusan ini dan ini bermakna saya perlu meningkatkan mutu lakonan saya pada masa akan datang," ujar Zizan teruja.

Dalam masa yang sama, Zizan juga tidak menolak kemungkinan sambutan hangat ke atas filem Hantu Kapcai dan pementasan Lawak Ke Der musim kedua menyumbang kepada kemenangannya itu.

"Mungkin juga peminat buat undian berdasarkan penampian saya dalam Hantu Kapcai dan Lawak Ke Der musim kedua. Saya tidak menolak kemungkinan itu sebab kuasa ditangan peminat. Mungkin peminat masih ingat dengan penampilan saya kerana kedua-dua naskah ini menemui peminat baru-baru ini," ulas Zizan.

Boleh dikatakan mencipta sejarah apabila buat pertama kalinya pelawak dinobatkan sebagai Hero Terhebat dalam industri perfileman negara, Zizan tidak mudah mendabik dada atau berasa selesa. Bagi jejaka berasal dari Kuala Terengganu ini, dia tidak mahu terikat dengan satu corak lakonan sahaja iaitu lawak jenaka. Jelasnya, dia mahu menjadi pelakon serba boleh dan untuk merealisasikan impiannya itu, dia perlu menggalas pelbagai watak berlainan.

"Selain mahu menjadi pelakon serba-boleh, saya juga bercita-cita mahu mengangkat martabat pelawak-pelawak dalam industri perfileman tempatan. Ketika ini kehadiran pelawak tidak dipandang penting oleh kebanyakkan penggiat filem. Tidak seperti diluar negara. Mereka lebih disanjung kerana bukan mudah untuk buat penonton ketawa. Saya mahu kehadiran pelawak dihargai dan mendapat layanan yang sama seperti pelakon-pelakon lain. Selain itu, saya juga ada misi untuk memperbaiki mutu filem Malaysia. Saya percaya dengan kerjasama semua pihak kita mampu menghasilkan yang terbaik. Kita sudah ada teknologi yang diperlukan. Cuma perlukan mekanisme yang tepat. Peminat sekarang sudah bijak dan mereka tidak mahu disogokkan dengan perkara yang sama," ulas Zizan bersemangat.

Sementara itu, Zizan juga berpesan supaya melihat lakonannya dalam filem Tokan arahan Ghaz Abu Bakar yang akan menemui penonton pada tahun hadapan. Jelas Zizan, penampilannya dalam filem itu cukup berbeza berbanding lakonan-lakonannya sebelum ini.

Saya membawakan watak serius sebagai seorang pusher dan perlu bermain dengan komedi gelap. Maksudnya saya tidak perlu buat lawak untuk membuatkan orang tertawa, tetapi lakonan saya itu boleh mengundang elemen komedi apabila ditonton nanti," ujar Zizan yang membintangi filem itu bersama  beberapa nama lain seperti Pekin Ibrahim, Johan As'ari dan Liyana Jasmay. Filem Tokan berkisah tentang aktiviti pengedaran dadah yang semakin berleluasa kini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan