Nuffnang

Selasa, 19 Februari 2013

Jehan Miskin - Google Blog Search

Jehan Miskin - Google Blog Search


Opss Media | Berita | Hiburan | Sukan | Pelbagai: <b>Jehan Miskin</b> Suka <b>...</b>

Posted: 05 Oct 2012 06:20 PM PDT

Jehan Miskin Suka Menyelam, Pernah Bertembung Ikan Jerung

Pelakon Jehan Miskin antara artis yang amat mencintai kehidupan laut apabila mampu menyelam lebih 120 kali selepas menceburi aktiviti selam skuba sejak tahun 1999. Jehan atau nama sebenarnya Mohd Jehan Miskin, 33, berkata, aktiviti itu dapat memberi kepuasan luar biasa lebih-lebih lagi apabila dapat melihat pelbagai hidupan pelik yang terdapat di dasar laut.
"Saya sudah menyelam di dalam dan luar negara untuk mencari ketenangan. Ternyata, saya mendapat kepuasan berbeza yang sukar digambarkan dengan kata-kata," ujarnya.
Tambah Jehan, Pulau Sipadan di Sabah dan Tioman, Pahang merupakan lokasi yang kerap dipilih untuk aktiviti tersebut selain berpengalaman melakukan selaman di kepulauan Maldives dan Manado, Indonesia serta beberapa tempat lain di luar negara. Dalam pada itu, Jehan berkata menyelam memerlukan kesabaran dan tumpuan yang secukupnya untuk mengelak perkara yang tidak diingini ketika berada di dasar laut.
"Ia memerlukan ketelitian yang sangat tinggi dan jika tersilap langkah, sesuatu yang buruk akan menimpa. Bagaimanapun, apabila dah kerap kali melakukannya, saya sudah rasa biasa.

"Selain itu, apa yang menyeronokkan lagi, saya turut terbabit dalam membantu memulihara kehidupan dasar laut seperti karang yang semakin terhakis," ujarnya.



Dalam perkembangan lain, Jehan sibuk dengan persiapannya untuk menjalani penggambaran program Fear Factor Selebriti Malaysia untuk saluran Astro Ria di Cape Town, Afrika Selatan bermula 23 Oktober sehingga 15 November depan.
"Tak sabar pula rasanya nak melalui cabaran program ini. Ia merupakan penyertaan kali kedua di mana saya pernah menyertainya pada tahun lalu bagi episod khas sahaja.

"Mujurlah Fear Factor kali ini tidak memberikan cabaran memakan benda-benda yang menjijikkan seperti yang pernah saya buat dahulu iaitu makan jantung kambing mentah.

"Cuma saya agak risau sedikit andai kata diberi cabaran berenang di kolam kerana saya tidak terlalu pandai berenang. Ia tak sama dengan menyelam di dasar laut," guraunya.

Sementara itu, Jehan bakal muncul di layar perak menerusi filem Sepah The Movie dan Awan Dania The Movie pada penghujung tahun ini serta Prince Of The City (Februari 2013).

Terjah lagi, artikel yang menarik : Hiburan, Jehan Miskin

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Jehan Miskin</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jan 2013 03:23 AM PST


Akim & <b>Jehan Miskin</b> Fear Factor Selebriti Malaysia | buahmulut.com

Posted: 30 Sep 2012 07:45 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Akim & jehan Miskin Fear Factor Selebriti Malaysia. Mungkin Anda Perlu Baca Ini Juga !! Elfira Loy FFSM · Aaron Aziz Sekitar Taklimat Media Fear Factor Selebriti Malaysia. Dinda Hauw Sekitar Pc Surat Kecil (SKUT) @ ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan