Nuffnang

Rabu, 29 Februari 2012

kumpulan Sofaz - Google Blog Search

kumpulan Sofaz - Google Blog Search


Liyana Jasmay bakal bertunang

Posted: 28 Feb 2012 04:15 PM PST


SELEPAS digosipkan bercinta dengan Syamsul Yusof dan Aizat, pelakon dan penyanyi, Liyana Jasmay akhirnya menamatkan spekulasi mengenai jejaka yang layak bertakhta di hatinya apabila mengaku bakal bertunang dengan ahli perniagaan, Fathuddin Mazlan, bulan depan.

Liyana Jasmay ialah seorang pelakon dan penyanyi. Sewaktu mula berkecimpung dalam bidang lakonan, Liyana hanya berlakon dalam siri televisyen. Pada tahun 2006, barulah Liyana melangkah ke layar besar dengan memegang watak utama Phim dalam filem Castello. Peranan ini yang memberi pencalonan Pelakon Wanita Harapan di Festival Filem Malaysia ke-19 pada tahun yang sama.

Pada awal tahun 2007, Liyana ditampilkan dalam filem Syaitan, tetapi cuma memegang watak sampingan. Pada tahun yang sama Liyana kembali ke layar kecil dengan memegang watak Lyn dalam KAMI. Beliau juga muncul dalam video muzik lagu Salahku oleh kumpulan Sofaz.

Pada tahun 2009, Liyana menceburi bidang nyanyian pula dengan mengeluarkan album Aku Tak Percaya Cinta pada 18 November 2009, menampilkan lagu-lagu seperti "Aku Tak Percaya Cinta". Pada tahun yang sama, beliau memenangi anugerah Pelakon Wanita Terbaik untuk filem Papadom di Fesitval Filem Malaysia ke-22, dan Pelakon Wanita Terbaik Filem untuk KAMI The Movie di Anugerah Skrin 2009.

P/S - Tahniah Liyana, semoga berbahagia..

.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan