Nuffnang

Isnin, 13 Februari 2012

kumpulan Spider - Google Blog Search

kumpulan Spider - Google Blog Search


Betol-betol Hangat!: Edisi Informasi! Penulis Lirik Awan Nano Ketua <b>...</b>

Posted: 31 Jan 2012 03:54 PM PST


Muzik itu universal. Merentasi politik, ras dan keturunan.

Itulah yang sering kita dengar.

Bagi penulis, ada benarnya di situ.

Kalau betul muzik ada sempadannya di negara ini, pasti orang UMNO dah tak nak dengar lagu nyanyian orang Pas dan orang Pas 'confirm' pijak-pijak CD penyanyi UMNO.

Bercakap pasal perkara ini, rupa-rupanya lagu Awan Nano nyanyian Hafiz  yang memenangi Anugerah Juara Lagu ke-26 kelmarin ditulis oleh Ketua PKR Cabang Parit Sulong, Johor, Nasmi Hashim.

Tetapi untuk makluman anda, Nasmi yang menggunakan nama pena Buddhi Hekayat bukanlah namu baru dalam bidang ini.

Sebelum Awan Nano, pemuda berusia 36 tahun ini pernah menulis lagu untuk kumpulan Spider berjudul 'Ajaib' dan banyak mempelajari tentang teknik penulisan lirik daripada arwah Loloq.

Beliau juga banyak menghasilkan karya-karya untuk kumpulan muzik bebas selain mengisi ruang Sastera Budaya, Berita Harian (1998-2001), portal Kakiseni dan Jalantelawi.com.

Nasmi bagaimanapun menegaskan nama pena Buddhi Hekayat yang digunakannya sekarang dalam bidang seni juga bukan bertujuan untuk menyembunyikan identitinya sebagai ahli politik daripada diketahui umum.

"Saya akan lebih aktif dalam bidang seni. Bukan sebab kecewa dalam politik, tapi saya rasa waktu yang ditunggu-tunggu sudah tiba," katanya ketika ditemubual portal berita Mstar.com.my.

Apapun penulis mengucapkan tahniah pada beliau atas kemenangan itu. Bab dia orang PKR tu lantak dialahkan, ini negara demokrasi, hak masing-masing untuk menentukan parti mana yang difikirkan baik untuk memerintah negara tercinta ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan