Nuffnang

Isnin, 18 Jun 2012

Que Haidar - Google Blog Search

Que Haidar - Google Blog Search


<b>Que Haidar</b> Kembali Berlakon Kerana Rindu | Oh! Artis | Dunia <b>...</b>

Posted: 17 Jun 2012 09:06 PM PDT

Hantar ke Twitter! | Bookmark Share

Pernah menyuarakan hati untuk tidak aktif dalam bidang lakonan, akhirnya Que Haidar tidak dapat membendung kerinduannya untuk kembali berlakon. Jika sudah darah seni mengalir dan kalau sudah minat begitu, memang sudah dijangka tidak dapat bertahan lama pasti akan kembali.

Tentulah berita gembira untuk peminat Tengku Iskhan Shah Tengku Haidar untuk dia terus berkecimpung dalam bidang seni. Terbaru, penglibatannya dalam bidang teater setelah hampir 10 tahun dunia seni teater ditinggalkan Que, 33 tahun ini. Teater puisi tari 'Primadona… Perahu Mimpi'.

Que akui setelah lebih setahun tidak berlakon dan hampir 10 tahun tidak berlakon teater timbul rasa kekok dalam dirinya. Malah, menurut Que, penglibatannya dalam teater tersebut pada awalnya hanyalah sebagai pengarah lakon tetapi setelah dipujuk berkali-kali barulah dia menerima tawaran tersebut.

"Bayangkan, 10 tahun saya tidak bergiat dalam bidang teater dan selama setahun saya tinggalkan dunia lakonan, pastinya, rasa takut itu ada di dalam diri. Namun, setelah dipujuk Azie yang merupakan pengurus studio di sini, saya bersetuju terlibat dalam teater ini, tambahan pula naskhahnya begitu baik dan mencabar diri saya sebagai pelakon.

"Bagaimanapun, sewaktu mulakan latihan teater ini (Primadona… Perahu Mimpi), kepala saya ada rasa 'berkarat' dan saya katakan pada diri, banyak yang perlu saya asah untuk kembali mantap dalam lakonan."

Tidak dapat dinafikan, setiap keputusan yang dibuat Que pastinya sering dikaitkan dengan isterinya, koreografer terkenal, Linda Jasmine. Menyangkal dakwaan itu, anak kelahiran Felda Taib Andak, Kulai, Johor ini berkata, alasannya kembali berlakon ialah kerana rasa rindu dalam bidang itu.

Tidak mahu hal tersebut terus diperkatakan, bapa kepada Tengku Ratu Haidar dan Tengku Cleopatra Haidar ini hanya ingin menumpukan persiapannya memegang watak Walid dalam teater itu. Lagipun, tawaran berlakon ini diterima kerana di bawah produksi sendiri selin memang rindu untuk berlakon teater. Latihan pun diadakan di Linda Jasmine Performing Arts Studio, Ampang.

Primadona…Perahu Mimpi bakal dipentaskan di Dewan Tunku Abdul Rahman, Pusat Pelancongan Malaysia (MATIC), Jalan Ampang bermula 22 hingga 26 Jun ini, jam 8.45 malam. Tiket dijual pada harga RM100 dan RM80 di mana pelanggan yang beli tiket berharga RM100 bakal menerima hadiah misteri di pintu masuk dewan.

Sementara itu, mereka yang beli tiket RM80 layak dapat diskaun 20 peratus bagi setiap barangan butik Aviva- Active.
Orang ramai yang mahu saksikan teater Primadona… Perahu Mimpi boleh melayari www.aviva-active.com.my.

OH ARTIS: SELAMAT KEMBALI QUE HAIDAR.

londonperfume

vimax

vimax

hawanafsu

vimax

1 step to become a great reader:
1. Take a look one by one ads here and click it if you think you love it. Then, dare to try it.
There is no SCAM advertisement here!! We swear!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan