Nuffnang

Rabu, 19 September 2012

Fauzi Nawawi - Google Blog Search

Fauzi Nawawi - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Fauzi Nawawi</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Sep 2012 03:39 PM PDT


<b>Fauzi Nawawi</b> ada kekasih lain??

Posted: 14 Mar 2010 11:00 PM PDT

Tidak dapat dinafikan sebelum ini memang pernah ada gosip mengatakan hubungan Lis dan Fauzi sedikit goyang. Tapi Fauzi sudah membuat kenyataan, walau apa pun terjadi dia akan tetap mempertahankan rumah tangganya. Maknanya dia tetap sayangkan rumah tangga dan anak-anaknya. Namun Ayu (bukan nama sebenar) mahu mengambil tahu, siapakah perempuan yang dia nampak berjalan dengan Fauzi baru-baru ni itu? Si Ayu betul-betul curiga kerana dia sangkakan Fauzi mungkin berkahwin lain secara senyap-senyap tanpa pengetahuan sesiapa.

Wanita yang didakwa Ayu bersama Fauzi itu kelihatan seperti akrab dan mesra. Jawapan untuk Ayu senang saja. Tak salah kalau seseorang itu nak berjalan dengan sesiapa pun asalkan tidak berlebih-lebih cukuplah. Mungkin orang yang dimaksudkan Ayu itu pelakon yang sama-sama terlibat dengan produksi drama. Ataupun saudara-mara Fauzi sendiri. Entah-entah Fauzi bersama wartawan hiburan yang baru habis fotografi di ibu kota. Siapa tahu kan?

Ataupun juga lelaki tersebut orang yang seiras dengan Fauzi. Yalah... Selama ini pun banyak tersebar kononnya ada video tak senonoh melibatkan Fauzi di internet sedangkan orang yang dimaksudkan itu adalah lelaki lain yang mempunyai wajah seakan-akan sama. -Utusan

-Komen anda itu adalah TANGGUNGJAWAB ANDA. tq.

PADAMU JUA TERTUJU SEGALANYA: Hizib Al-Imam An-<b>Nawawi</b> RA

Posted: 10 Sep 2012 07:51 AM PDT

    Hizib Imam Nawawi ini adalah himpunan doa-doa dan zikir-zikir yang dikumpulkan oleh Imam Nawawi RA sendiri. Imam Nawawi salah seorang ulama tersohor dalam lembaran sejarah keilmuwan Islam. Namanya tidak asing bagi umat Islam terutamanya bagi mereka yang bermazhab As-Syafie. Hizib ini telah mendapat sambutan yang amat memberangsangkan dari kalangan ulama terutamanya golongan sufi.
   Namun begitu, muncul beberapa golongan yang mendakwa bahawa Hizib ini bukan karya Imam Nawawi. Mereka menafikan hizib ini milik Imam Nawawi tanpa usul periksa. Hanya dakwaan kosong dan sikap terburu-buru yang dijadikan panduan. Mujurlah Dr. Muhammad Saied Ramadhan Al-Buthi (seorang ulama terkenal di Syria) mengenengahkan kepada umat Islam seluruhnya sanad Hizib ini yang bersambung terus kepada Imam Nawawi. Oleh itu, tidak syak lagi Hizib ini sebuah karya agung Al-Imam An-Nawawi RA.
   Hizib ini sangat bagus untuk diamalkan. Menurut golongan sufi dan para arifin billah, ianya amat mujarab untuk perlindungan diri, wasilah mencapai sesuatu hajat , merungkai segala kekusutan dan menyelesaikan segala masalah. Sehingga ada yang mengatakan bahawa barangsiapa yang mengamalkan hizib ini umpama mendapat perlindungan dengan duduk di dalam kubah besi yang kukuh sebagai kiasan betapa hizib ini mampu memberikan perlindungan kepada mereka yang mengamalkannya. Perkara ini tidaklah dianggap pelik kerana Hizib ini hasil karya wali ِdan ulama besar Al-Imam An-Nawawi. Namun semuanya adalah di bawah kekuasaan dan keizinan Allah SWT jua.



والله تعالى أعلى و أعلم

Tiada ulasan:

Catat Ulasan