Nuffnang

Isnin, 14 Januari 2013

Azhan Rani - Google Blog Search

Azhan Rani - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Azhan Rani</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 01:19 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Azhan Rani</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Nov 2012 01:30 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Azhan Rani</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Oct 2012 12:00 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Azhan Rani</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Oct 2012 12:00 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Azhan Rani</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Oct 2012 01:31 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Azhan Rani</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Oct 2012 01:31 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Azhan Rani</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2012 02:03 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Azhan Rani</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Sep 2012 02:14 AM PDT


EDtv: Eksklusif! Temubual ED bersama ibu pelakon cilik Puteri Balqis!

Posted: 30 Aug 2012 03:52 AM PDT

Adik Puteri Balqis atau Aqish.
Hai, semasa ED pergi ke Pahang Sabtu lepas, ada la bersembang2 pasal rancangan TV semasa  raya dengan kawan2 ED. Antara rancangan TV yang diperkatakan ialah cerita Nur Ramadan di TV3. Masing2 memuji kehebatan pelakon cilik Adik Aqish berlakon sebagai Nur Ramadan. Memang berbakat pun Adik Aqish bila beraksi di kaca TV. Kawan ED ada bagitahu bahawa Adik Aqish ini ialah anak kepada pelakon Azhan Rani. Betul ke? Ini kerana Adik Aqish selalu kelihatan bersama Azhan Rani jika dijemput ke rancangan TV (Contohnya seperti di Malaysia Hari Ini )..
Betul ke Azhan Rani ayah kepada Adik Aqish?
Hari ini, macam kebetulan pula apabila ibu kepada Adik Aqish follow ED di Twitter. Terkejut tapi gembira. Boleh la lepas ni ED dapat maklumat tentang drama2 TV daripada ibu pelakon cilik ini. Hehe.. Petang tadi, ED ada menanyakan soalan tentang hubungan Adik Aqish dengan pelakon Azhan Rani. Menurut ibunya, Azhan Rani hanyalah ayah angkat Aqish. Mereka sudah lama rapat. Jadi, kepada kawan2 ED, Azhan Rani bukan ayah kandung Adik Aqish ye.. Eksklusif, ibu Adik Aqish telah mengizinkan ED menyiarkan gambar keluarga mereka di blog ini. Nak tengok tak ibu bapa pelakon berbakat besar ini? Jom lihat gambar di bawah ini.
Alhamdulillah, blog EDtv semakin dipercayai. Setakat ini, ED dah berkawan dengan 2 orang ibu pelakon cilik iaitu ibu Adik Puteri Shasha dan yang terbaru, ibu Adik Aqish. Best kan? Udada Ubabye!! 
 Bukti perbualan ED di Twitter.
ED: Suka tengok Adik Aqish berlakon. Comell...

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Azhan Rani</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jul 2012 12:00 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Azhan Rani</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jul 2012 01:48 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]<b>Azhan Rani</b> jadi hantu pocong dalam Amukan Pocong. Posted: 03 Mar 2012 09:48 AM PST. Pelakon Azhan Rani menghantui penonton dengan Amukan Pocong yang bakal disiarkan mulai 15 Mac ini di TV3. "Saya kini merindui ...

<b>Azhan Rani</b> - Oh! Tweets

Posted: 04 Apr 2012 11:22 AM PDT

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Azhan Rani</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Mar 2012 12:00 AM PDT


PELAKON <b>AZHAN RANI</b> DIKENALI KERANA WATAK JAHAT <b>...</b>

Posted: 27 Mar 2012 09:45 PM PDT

PELAKON AZHAN RANI DIKENALI KERANA WATAK JAHATReviewed by Admin on Mar 28.Rating:

PETALING JAYA: Pelakon Azhan Rani bersyukur diberikan banyak watak jahat kerana perkara itu membuatkan dirinya lebih dikenali.

Azhan mengakui, sejak berkecimpung dalam dunia lakonan pada tahun 2006, dia kurang didedahkan kepada publisiti media tetapi gembira setiap kerja lakonannya berjaya meninggalkan kesan kepada penonton.

"Alhamdullilah, selama lima tahun bergelar pelakon, saya tak pernah mengharapkan publisiti.

"Apa yang saya lakukan hanya berlakon sebanyak yang mungkin dan diakui saya mula dikenali kerana watak-watak jahat yang saya lakonkan," katanya.

Tambah Azhan dia tidak kisah jika tidak ramai pihak media yang memberikan publisiti kerana dengan cara itu lebih mudah untuknya melihat sejauh manakah tarikan lakonannya terhadap penonton.

Dalam pada itu, menceritakan mengenai kekerapannya yang membawa watak jahat termasuklah drama Amukan Pocong yang sedang disiarkan di TV3, adakalanya dia tidak faham dengan pilihan penerbit yang sering menawarkannya watak antagonis.

"Saya percaya, pastinya ada yang bosan dengan lakonan saya yang jahat itu. Tetapi, mahu atau tidak, kerjaya lakonan adalah punca rezeki saya dan apabila ditawarkan sesebuah watak, saya perlu menerimanya sebagai pendapatan tetap.

"Bagaimanapun, saya gembira kerana keterbukaan stesen televisyen pada masa kini memberikan peluang kepada saya untuk meneroka watak-watak lain, kalau tidak, asalkan watak jahat sahaja, mesti muka saya," selorohnya.

Mengenai perkembangan terbaru, Azhan akan memulakan penggambaran dalam masa terdekat ini bagi filem terbitan KL Zombie, terbitan Grand Brilliance dan Cinta Dalam Hati(RTM).

Incoming search terms:

Telefilem Kiblat Rindu (TV9) Sempena Aidiladha 2012 <b>...</b>

Posted: 17 Oct 2012 09:18 PM PDT

Terima Kasih Sudi LIKE


Menceritakan tentang kasih sayang dan pengorbanan seorang anak kurang upaya terhadap ibu dan juga ayah angkatnya. Aidil, yang dilakonkan oleh Azhan Rani sangat menyayangi ibunya Leha (Dian P. Ramlee). Walaupun dia tidak sempurna seperti anak-anak lain namun, Aidil amat menyayangi dan menghormati ibunya.

Kehidupan mereka sangat bahagia sehinggalah Leha meninggal dunia dan menjadikan Aidil yatim piatu.Mail amat bersimpati dengan nasib Aidil dan telah membawanya tinggal bersama. Isteri Mail iaitu Senah merupakan adik Leha. Kehadiran Aidil tidak disenangi oleh Senah. Setiap kali Mail keluar bekerja, Senah akan mendera Aidil tanpa belas kasihan. Ini membuatkan Aidil bertambah rindu dengan arwah ibunya.

Hampir setiap hari Aidil menjenguk kubur ibunya dan menggenggam gambar ibunya sehingga menjadi lusuh. Jauh di sudut hati, Aidil menyimpan hasrat untuk ke Mekah kerana arwah ibunya dahulu sering mengatakan bahawa dia ingin pergi ke Mekah. Sehinggalah pada suatu hari apabila Mail pergi untuk menunaikan ibadah haji, Senah yang sudah terlalu membenci Aidil sanggup pergi ke Kuala Lumpur dan meninggalkan Aidil sendirian di sana.

Kehidupan Aidil mula berubah apabila dia bertemu Pak Mat yang hampir dilanggar kereta. Pak Mat yang terhutang budi membawa Aidil pulang bersamanya lalu dijaga dengan baik oleh ahli keluarga Pak Mat. Walaupun nasibnya sudah terbela, namun impiannya untuk ke Mekah tidak pernah padam.

Lakonan
Azhan Rani, Dian P.Ramlee, Fauziah Nawi, Wan Hanafi Su dan Mak Engku

Malam Aidiladha, 25 Oktober, jam 8.30 malam di TV9

Rating: 1.0/10 (1 vote cast)
Telefilem Kiblat Rindu (TV9) Sempena Aidiladha 2012, 1.0 out of 10 based on 1 rating

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Related posts:

  1. Qasidah Rindu Fatihah TVi (Astro 180) | Sempena Aidiladha 2011
  2. Telemovie Korban Haji (TV3) Sempena Aidiladha 2012
  3. Telemovie Menanti Saat Itu (TV1) Sempena Aidiladha 2012
  4. Telemovie Adinda (TV1) Sempena Aidiladha 2012
  5. Telemovie Panggilan Baitullah (TV3) Sempena Aidiladha 2012
  6. Telefilem Di Telapak Kaki Bonda TV3 | ASK 2012
  7. Senarai Rancangan TV3 Sempena Aidiladha 2011
  8. Telemovie Tersalah Cinta (TV3) Sempena Aidiladha 2012
  9. Senarai Telemovie Di TV1,TV2 & TVi Sempena Aidiladha 2012
  10. Telemovie Tali (TV2) Sempena Aidiladha 2012
  11. Kain Pelikat Acat TV9 | Skrin Aidiladha 2011
  12. Telemovie Satu Pengorbanan (TV3) Sempena Aidiladha 2012
  13. Telefilem Nur Ramadan TV3 | Terbaik Raya
  14. Telemovie Jubah Putih Kain Kapan (TV3) Sempena Aidiladha 2012
  15. Telefilem Taj Mahal Untuk Mama TV1
  16. Telemovie Mencari Wali (TVi) Sempena Aidiladha 2012
  17. Telefilem Telekung Buat Mama TV3
  18. Telefilem istimewa sempena Maal Hijrah di TV3
  19. Telefilem Peluang Kedua Cerekarama TV3
  20. Mengurai Rindu | Cerekarama Ramadhan TV3

Tiada ulasan:

Catat Komen