Nuffnang

Selasa, 7 Mei 2013

kumpulan Estranged - Google Blog Search

kumpulan Estranged - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2013 01:41 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2013 01:45 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Dec 2012 01:28 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Sep 2012 01:44 AM PDT


Muzik Video <b>Estranged</b> - Nyata » Wassupz!

Posted: 17 Sep 2012 09:48 PM PDT

You are here: Home // Lirik Lagu, Muzik, Video // Muzik Video Estranged – Nyata

Kumpulan Estranged sememangnya sudah mencipta nama dalam industri hiburan apabila kehadiran single pertama mereka "Itu Kamu" berjaya menambat hati pendengar dan memenangi lagu terbaik dalam Anugerah Juara Lagu ke-22. Selepas itu, satu-per-satu lagu mereka berjaya menaikkan lagi nama mereka selaku kumpulan muzik popular. Kini Estranged muncul dengan single baru iaitu Nyata. Tiada apa yang boleh kami komen kerana lagu ini memang terbaik dan seperti biasa muzik video Estranged tidak pernah mengecewakan kami. #ThumbsUp!

Saksikan muzik video 'Nyata' yang turut menampilkan pelakon Bront Palarae dan Cristina Suzanne-Stockstill. Cekidot!

Lirik lagu:

Sejuk tubuhku rasa
Bergegar ku cari petanda
tuk mengisi maksud hati
Menurut tunjuk jari
Tapi kau ada
Sluruh kau ada
Mengikut aku

Hangat tubuh kau dakap
Berdegupan jantung tak senyap
Jiwa aku dipenuhi
Nafas dihembusi
Jika kau nyata (kalau kau nyata)
Smoga kau ada
Mengikut aku

Salahkah tujuan
Semua telah dijangka
Tersesat laluan
Masih kita terjumpa

Kaulah yang nyata
Slalu pertama
Dua bersama
Selama
Kaulah yang nyata
Batu permata
Dua cerita

Sesudah kita bertemu
dan sekian takkan ku jemu
tuk menjerit nama kamu
Dengar bisikanmu
Skarang kau ada
Nyata kau ada
Mengikut aku

Sejuk tubuhku rasa
Bergegar ku cari petanda
Slagi kau ada
Mengikut aku

Incoming search terms:

Perhatian: Blog Wassupz! tidak membenarkan hotlinking. Jika anda ingin menggunakan sebarang image di blog ini untuk blog anda, sila muat-turun gambar dan kemudian muat-naik ke blog anda. Terima kasih.

   

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Sep 2012 01:58 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Sep 2012 01:20 AM PDT


phs Smon&#39;s Site - <b>Kumpulan Estranged</b> Menang Juara Lagu (AJL)

Posted: 27 Jan 2008 08:16 AM PST

Kumpulan Estranged menang Juara Lagu AJL


27/01/2008 11:45pm

KUALA LUMPUR 27 Jan. – Bintang-bintang ternama industri seni suara tanah air tewas kepada sebuah kumpulan baru Estranged apabila lagu 'ItuKamu' ciptaan kumpulan tersebut dinobatkan sebagai Juara Lagu pada Anugerah Juara Lagu Ke-22 (AJL22) yang disiarkan secara langsung di TV3 dari Stadium Putra, Bukit Jalil di sini malam ini.

Dengan kemenangan itu, Estranged berjaya menepis artis terkenal seperti Datuk Siti Nurhaliza dan Aishah yang disebut-sebut bakal menjuarai pertandingan ber kenaan membawa pulang wang tunai berjumlah RM25,000 berserta trofi.

Estranged turut memenangi RM12,000 lagi sebagai juara kategori Pop Rock. Ini bermakna lagu tersebut membolot wang tunai RM37,000 kesemuanya. Lirik la gu Itu Kamu ditulis oleh Rachael Lawrence.

Lagu 'Izinku Pergi' yang dinyanyikan oleh Shari ciptaan Azlan Abu Hassan dan lirik oleh Sulu Sarawak memenangi kategori Balada. Kemenangan itu membolehkan mereka membawa pulang trofi dan wang tunai RM12,000.

Lagu Samudera yang disampaikan oleh Nora pula menjuarai kategori Etnik Kreatif.

Dengan kemenangan itu, lagu ciptaan Johan Nawawi dan lirik oleh Ahmad Fedtri Yahya itu melayakkan mereka membawa pulang wang tunai RM12,000 beserta trofi.

Jaclyn Victor dan Lah Ahmad pula memenangi kategori Vokal Terbaik menerusi lagu 'Ceritera Cinta'. Kedua-dua mereka membawa pulang wang tunai RM10,000 dan trofi.

Kategori Persembahan Terbaik pula, menjadi milik Raja SMS, Mawi yang telah memberikan persembahan yang cukup menarik menerusi lagu 'Angan dan Sedar' sekali gus melayakkan dia memenangi wang tunai RM10,000 dan trofi.

Bagi kategori ini 50 peratus daripada markah diterima adalah melalui sistem pesanan ringkas (SMS) dan selebihnya diadili oleh juri profesional. -Utusan

Pemain Dram <b>kumpulan Estranged</b> diugut bunuh | Berita Hiburan <b>...</b>

Posted: 17 Jun 2012 10:04 PM PDT

Pemain dram kumpulan Estranged yang popular dengan lagu Aurora iaitu Andy atau nama sebenarnya Azwin Andy Malik, 28, telah diikat oleh perompak dan diugut bunuh sekiranya dia atau keluarganya cuba melawan. Kejadian berlaku pada Ahad lalu, jam 3.45 pagi semasa Andy baru sahaja pulang ke rumahnya di Kota Damansara.

"Mereka muncul dengan membawa wayar, batang besi dan kayu. Malang sekali abang saya (Azlan Rudy) dipukul teruk sehingga meninggalkan kesan lebam pada badannya ketika cuba melawan. Saya beritahu mereka untuk ambil apa sahaja barang yang diinginkan dan jangan mencederakan kami sekeluarga."

Ketika Andy sampai di rumahnya, dia sedar pintu utama rumahnya tidak ditutup. Disangkakan neneknya datang ke rumah, dia terus ke tingkat atas.

"Pada mulanya, saya sangka nenek saya datang ke rumah dan berborak bersama ahli keluarga yang lain apabila mendengar bunyi orang sedang bercakap. Ketika mahu naik ke tangga, terdapat dua lelaki memakai baju hitam turun dan masa itu saya tidak dapat berbuat apa-apa. Habis semua barang-barang berharga diambil. Mereka juga bertanya sama ada kami menyimpan peti besi atau tidak? Mujurlah perompak tersebut memenuhi permintaan saya supaya memulangkan kad pengenalan dan kad kredit."

Antara barang-barang yang dirompak ialah sebuah komputer riba, iPad, sejumlah wang tunai, barangan kemas serta beberapa barang lain. Sejurus selepas kejadian tersebut, mereka sekeluarga membuat laporan polis. Takziah kepada keluarga Andy. Alhamdulillah tiada nyawa terkorban walaupun abang Andy teruk dipukul.

p/s <Trend perompak sekarang cari artis>

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2013 01:51 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2013 01:43 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Mar 2013 02:46 AM PDT


<b>Estranged</b> Sertai Versus Untuk Serlah Kreativiti - Gua.com.my

Posted: 12 Mar 2013 08:14 PM PDT

Versus musim kedua bakal menghangatkan industri hiburan tanahair bermula April ini. Estranged merupakan salah satu kumpulan yang akan menunjukkan kreativiti mereka. Sebelum ini Estranged pernah menyertai satu lagi program realiti nyanyian di sebuah saluran televisyen yang lain namun mereka tewas di tangan artis solo.

" TV9 yang tawarkan kami peluang untuk sertai Versus musim kedua ini. Mula-mula saya ragu. Patut atau tidak kami turut sama bertanding sebab sebelum ini pun kami dah sertai Mania. Saya skeptikal sedikit pada awalnya. Tetapi ahli kumpulan lain memang  teruja hendak sertai dan akhirnya mereka berjaya yakinkan saya peluang ini cukup berharga," ujar Rich, vokalis Estranged.

"Saya ada buat 'research' tentang program ini.  Ketika Versus musim pertama ditayangkan, saya tak sempat nak tengok sangat sebab kami terlibat dengan program yang lagi satu itu (Mania). Apa yang saya boleh katakan, Versus ini lain daripada lain. Kita tak perlu risau tentang penyingkiran. Apa yang perlu kita buat adalah fikir untuk lakukan persembahan yang terbaik . Tambahan pula, konsepnya lebih dekat dengan jiwa kami," jelas Rich lagi.

Konsep persembahan mingguan yang menggunakan tema berbeza pastinya memberi cabaran kepada Estranged untuk tampil dengan persembahan unik serta hebat. Namun begitu, pengalaman Rich sepanjang menyertai Akademi Fantasia 4 suatu ketika dahulu sedikit sebanyak membantu dia untuk memahami kehendak dan konsep pelbagai jenis genre lagu.

Menurut Rich lagi, antara faktor utama yang mendorong mereka menerima tawaran menyertai Versus adalah peluang yang diberi rancangan itu untuk mereka menyerlahkan kreativiti mereka dalam gubahan lagu dan seni persembahan. Jelasnya lagi, menang atau kalah itu bukanlah persoalan utama. Apa yang penting, persembahan yang mereka lakukan berjaya memberi impak di hati penonton.

ketika sidang media Versus pada Selasa, Estranged turut menyanyikan single terbaru mereka berjudul 'Kita Satu'. Menariknya, lagu itu dicipta khas tanda dedikasi mereka terhadap perajurit yang terkorban di Lahad Datu baru-baru ini.

Estranged bakal tampil dengan album terbaru berjudul 'Anugerah Hidup'. Album yang memuatkan 10 buah lagu itu sudah pun dirakam dan menunggu masa sesuai untuk dilancarkan. Yang pasti, kesempatan menyertai Versus merupakan satu bonus buat kumpulan ini untuk membuat kemunculan semula setelah agak lama sepi dari lanskap dunia hiburan tempatan.

Kristal, <b>Estranged</b> Hangatkan Versus Musim Kedua - Gua.com.my

Posted: 12 Mar 2013 03:09 AM PDT

Rancangan realiti hangat TV9, Versus kembali untuk musim kedua. Menampilkan lima buah band tempatan yang sememangnya berbakat besar, kreativiti pemuzik-pemuzik ini bakal diuji sekali lagi dalam rancangan yang menawarkan hadiah wang tunai RM 200,000.

Estranged, Oh Chentaku, Manifesto, Kyoto Protocol dan Kristal merupakan band yang bakal menggegarkan pentas Versus bermula 5 April ini. Membawa konsep yang sama seperti musim lalu, setiap band bakal mempersembah lagu mengikut tema yang ditetapkan pihak produksi dengan gubahan muzik tersendiri. Jennifer Thompson dan Loque kekal selaku juri tetap.

Masih lagi dihoskan Aidid Marcello dan Hunny Madu, Versus bakal bersiaran secara langsung dari Space U8 Shah Alam. Pastinya, suasana di kompleks membeli-belah mesra alam itu bakal menjadi meriah dengan persembahan bertenaga daripada kumpulan terlibat.

Sidang media memperkenalkan barisan kumpulan muzik terlibat telah diadakan bertempat di The Stage, Avenue K sebentar tadi. Majlis turut dimeriahkan dengan kehadiran Ketua Pegawai Eksekutif Rangkaian Televisyen Media Prima, Ahmad Izham Omar. Turut hadir Ketua Pegawai Eksekutif Rangkaian Radio, Seelan Paul dan Pengurus Besar Kumpulan TV3 dan TV9, Sherina Nordin.

Versus mencipta fenomena tersendiri pada musim pertama dengan capaian lebih satu juta penonton. Kumpulan Hujan berjaya membawa pulang kejuaraan edisi sulung rancangan ini. Lebih manis lagi, Versus juga berjaya menggondol anugerah 'Fresh TV Series Award' di Shout Awards 2012.

Menghangatkan lagi Versus musim kedua adalah Suraya HOTfm yang akan tampil dalam Versus Backstage pada setiap Rabu dan Khamis jam 8.30 malam. Episod pengenalan Versus musim kedua bakal bersiaran pada 5 April 2013 jam 9.30 malam di TV9. Battle pertama Versus akan disiarkan secara langsung dari Space U8 bermula 12 April 2013.

Pemain Dram <b>kumpulan Estranged</b> diugut bunuh | Jom Berita.Com

Posted: 17 Jun 2012 10:04 PM PDT

Pemain dram kumpulan Estranged yang popular dengan lagu Aurora iaitu Andy atau nama sebenarnya Azwin Andy Malik, 28, telah diikat oleh perompak dan diugut bunuh sekiranya dia atau keluarganya cuba melawan. Kejadian berlaku pada Ahad lalu, jam 3.45 pagi semasa Andy baru sahaja pulang ke rumahnya di Kota Damansara.

"Mereka muncul dengan membawa wayar, batang besi dan kayu. Malang sekali abang saya (Azlan Rudy) dipukul teruk sehingga meninggalkan kesan lebam pada badannya ketika cuba melawan. Saya beritahu mereka untuk ambil apa sahaja barang yang diinginkan dan jangan mencederakan kami sekeluarga."

Ketika Andy sampai di rumahnya, dia sedar pintu utama rumahnya tidak ditutup. Disangkakan neneknya datang ke rumah, dia terus ke tingkat atas.

"Pada mulanya, saya sangka nenek saya datang ke rumah dan berborak bersama ahli keluarga yang lain apabila mendengar bunyi orang sedang bercakap. Ketika mahu naik ke tangga, terdapat dua lelaki memakai baju hitam turun dan masa itu saya tidak dapat berbuat apa-apa. Habis semua barang-barang berharga diambil. Mereka juga bertanya sama ada kami menyimpan peti besi atau tidak? Mujurlah perompak tersebut memenuhi permintaan saya supaya memulangkan kad pengenalan dan kad kredit."

Antara barang-barang yang dirompak ialah sebuah komputer riba, iPad, sejumlah wang tunai, barangan kemas serta beberapa barang lain. Sejurus selepas kejadian tersebut, mereka sekeluarga membuat laporan polis. Takziah kepada keluarga Andy. Alhamdulillah tiada nyawa terkorban walaupun abang Andy teruk dipukul.

p/s <Trend perompak sekarang cari artis>

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Feb 2013 01:42 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Dec 2012 01:17 AM PST


Rumah Andy <b>Kumpulan Estranged</b> Kena Rompak, Andy Diugut <b>...</b>

Posted: 14 Jun 2012 03:38 PM PDT


Rumah Andy Kumpulan Estranged kena Rompak Andy Diugut Bunuh. Fuhh Nasib baik takde apa-apa kejadian yang lebih buruk terjadi. Kejadian Rompakan telah terjadi Ahad lalu sekitar 3.45 pagi dimana empat perompak telah memecah masuk rumah yang didiami oleh andy sekeluarga di Damansara.

ANDY (KIRI) BERSAMA ESTRANGED
Dalam kejadian itu juga Abang Andy iaitu Azlan Rudy dikatakan dipukul teruk oleh perompak. Antara barang-barang yang dirompak ialah sebuah komputer riba, iPad, sejumlah wang tunai, barangan kemas serta beberapa barang lain. Nasib baik kesemua keluarga Andy selamat.

Nampaknya musim rompakan rumah kerumah dah mula dan semakin berleluasa. Diharap pihak berkuasa dapat memantau kejadian ini dengan lebih lagi dan dapat membuat tangkapan perompak yang telah merompak keluarga Andy ini.Jadi kepada semua berhati-hati. Perkara ini mungkin berlaku kepada anda nanti.
** Langkah-langkah keselamatan perlu diambil sebelum sesuatu yang tidak diduga berlaku.

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Dec 2012 01:32 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Nov 2012 01:30 AM PST


KONSERT MANIA MINGGU K-7: 2 <b>KUMPULAN</b>, <b>ESTRANGED</b> DAN <b>...</b>

Posted: 28 Apr 2012 01:15 PM PDT

Nak Sihat, Nak Kurus??Cuba tengok kat sini
Sebagai Rakyat 1 Malaysia, Jum Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2

Nasib malang yang sama menimpa dua kumpulan rock dari Galaksi Mania iaitu Kristal dan Estranged apabila kedua-dua mereka disingkirkan di Konsert Mania minggu ke 7.

Keputusan ini menyaksikan kesemua 9 peserta yang tinggal adalah peserta yang bergerak solo dalam Galaksi Mania.

Kristal adalah bintang yang berada di bawah empayar muzik merah milik Datuk M.Nasir manakala Ahmad Dhani kehilangan bintang ketiga di bawah empayar hijaunya dengan pemergian Estranged.

Kristal menyampaikan lagu Kesal bersama pasangan duet mereka iaitu ratu rock Ella manakala Estranged menyampaikan lagu Sudah bersama isteri vokalisnya, Velvet.

Minggu ini menampilkan kelainan dalam Mania apabila setiap peserta akan berduet dengan bintang pilihan mereka untuk membuat persembahan.

Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...

Seramai 11 peserta Mania telah membuat persembahan pada malam ini bersama pasangan duet masing-masing dan selain Kristal dan Estranged yang tersingkir, mereka yang lain ialah Shila Amzah bersama Noraniza Idris yang menyanyikan lagu Hati Kama, Stacy & Cliff Umar (Total Eclipse of The Heart), Aril & Zahid (Ghazal Untuk Rabiah), Alyah & Nora (Di Persimpangan Dilema), Hazama & Azlan (Suatu Masa), Jaclyn Victor & Maman (Warisan Wanita Terakhir & Pelesit Kota), Hafiz & Maya Karin (Ombak Rindu), Adira & Shahir (Ku Pinang Kau Dengan Bismillah) serta Ebi & Salma (Kasih Tak Sampai).

Konsert ini nyata menarik perhatian terutama dengan kejutan tentang siapakah bintang pilihan peserta Mania ini untuk berduet dengan mereka.

Artis undangan konsert Mania untuk mingu ini ialah Ramlah Ram dan Altimet yang menyampaikan lagu Sesaat Kau Datang.

Teruskan mengundi bintang Mania pilihan anda dengan menaip Mania dan hantarkan ke 32888.

Konsert Mania minggu ini telah bersiaran dari Kompleks Sukan Panasonic, Shah Alam dan turut dipancarkan secara langsung di Astro Ria (saluran 104) serta saluran 188 untuk saluran berdefinasi tinggi.

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 01:21 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Nov 2012 01:41 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 01:08 AM PST


Rumah Andy <b>Kumpulan Estranged</b> Kena Rompak, Andy Diugut Bunuh

Posted: 14 Jun 2012 07:06 PM PDT

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua....
Dahsyat perompak-perompak sekarang ini. Nampaknya mereka maam dah tukar taktik operasi la pulak. Dari pemerhatian saya, perompak sekarang ini lebih tertumpu kepada rumah-rumah artis tapi kita kena berhati-hati juga sebab mana tahu selepas ini giliran kita pula. 
Pada ahad lalu pukul 3.45 pagi, rumah Andy Estranged telah dimasuki perompak ketika beliau baru saja pulang ke rumah. Beliau dan sekeluarga telah diikat oleh empat orang perompak yang memecah masuk rumah yang didiaminy bersama keluarga di Kota Damansara.
Andy atau nama sebenar Azwin Andy Malik juga telah diugut bunuh jika dia atau ahli keluarga lain cuba melawan. Tapi yang malangnya apabila abanag Andy iaitu Azlan Rudy telah dibelasah teruk oleh perompak itu ketika beliau cuba melawan.
Sudah namanya perompak jadi mestilah habis semua dikebasnya, kalau boleh habis licin rumah mereka nak kebas. Antara barang-barang yang dirompak ialah sebuah komputer riba, iPad, sejumlah wang tunai, barang kemas dan beberapa barang lain.
"Pada mulanya, saya sangka nenek saya datang ke rumah dan berborak bersama ahli keluarga yang lain apabila mendengar bunyi orang sedang bercakap. Ketika mahu naik ke tangga, terdapat dua lelaki memakai baju hitam turun dan masa itu saya tidak dapat berbuat apa-apa. Habis semua barang-barang berharga diambil. Mereka juga bertanya sama ada kami menyimpan peti besi atau tidak? Mujurlah perompak tersebut memenuhi permintaan saya supaya memulangkan kad pengenalan dan kad kredit," ujarnya.
Apa yang paling penting sekali di sini adalah keselamatan keluarga dan diri sendiri. Apa yang dibuat oleh Andy sememangnya ada betulnya apabila beliau memberitahu perompak agar mengambila apa saja asalkan jangan mencederakan kami sekeluarga.

InsyaAllah apa yang terjadi kepada keluarga Andy pasti ada hikmahnya. Kredit info dan gambar mStar. 

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Oct 2012 12:00 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Oct 2012 01:32 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Sep 2012 01:20 AM PDT


phs Smon&#39;s Site - <b>Kumpulan Estranged</b> Menang Juara Lagu (AJL)

Posted: 27 Jan 2008 08:16 AM PST

Kumpulan Estranged menang Juara Lagu AJL


27/01/2008 11:45pm

KUALA LUMPUR 27 Jan. – Bintang-bintang ternama industri seni suara tanah air tewas kepada sebuah kumpulan baru Estranged apabila lagu 'ItuKamu' ciptaan kumpulan tersebut dinobatkan sebagai Juara Lagu pada Anugerah Juara Lagu Ke-22 (AJL22) yang disiarkan secara langsung di TV3 dari Stadium Putra, Bukit Jalil di sini malam ini.

Dengan kemenangan itu, Estranged berjaya menepis artis terkenal seperti Datuk Siti Nurhaliza dan Aishah yang disebut-sebut bakal menjuarai pertandingan ber kenaan membawa pulang wang tunai berjumlah RM25,000 berserta trofi.

Estranged turut memenangi RM12,000 lagi sebagai juara kategori Pop Rock. Ini bermakna lagu tersebut membolot wang tunai RM37,000 kesemuanya. Lirik la gu Itu Kamu ditulis oleh Rachael Lawrence.

Lagu 'Izinku Pergi' yang dinyanyikan oleh Shari ciptaan Azlan Abu Hassan dan lirik oleh Sulu Sarawak memenangi kategori Balada. Kemenangan itu membolehkan mereka membawa pulang trofi dan wang tunai RM12,000.

Lagu Samudera yang disampaikan oleh Nora pula menjuarai kategori Etnik Kreatif.

Dengan kemenangan itu, lagu ciptaan Johan Nawawi dan lirik oleh Ahmad Fedtri Yahya itu melayakkan mereka membawa pulang wang tunai RM12,000 beserta trofi.

Jaclyn Victor dan Lah Ahmad pula memenangi kategori Vokal Terbaik menerusi lagu 'Ceritera Cinta'. Kedua-dua mereka membawa pulang wang tunai RM10,000 dan trofi.

Kategori Persembahan Terbaik pula, menjadi milik Raja SMS, Mawi yang telah memberikan persembahan yang cukup menarik menerusi lagu 'Angan dan Sedar' sekali gus melayakkan dia memenangi wang tunai RM10,000 dan trofi.

Bagi kategori ini 50 peratus daripada markah diterima adalah melalui sistem pesanan ringkas (SMS) dan selebihnya diadili oleh juri profesional. -Utusan

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jun 2012 12:00 AM PDT


Pemain Drum <b>Kumpulan Estranged</b>, Andy Diikat & Diugut bunuh <b>...</b>

Posted: 14 Jun 2012 05:41 PM PDT

Pemain dram kumpulan Estranged iaitu Andy, 28, berhadapan dengan maut apabila diikat oleh empat orang perompak yang memecah masuk rumah didiaminya bersama keluarga di Kota Damansara dekat sini pada Ahad lalu.

Andy atau nama sebenarnya Azwin Andy Malik berkata, perompak-perompak yang menutup wajah dengan topeng itu telah mengugut untuk membunuh jika dia atau ahli keluarga lain cuba untuk melawan.

"Mereka muncul dengan membawa wayar, batang besi dan kayu. Malang sekali abang saya (Azlan Rudy) dipukul teruk sehingga meninggalkan kesan lebam pada badannya ketika cuba melawan.


"Saya beritahu mereka untuk ambil apa sahaja barang yang diinginkan dan jangan mencederakan kami sekeluarga," katanya.

Kejadian rompakan tersebut berlaku pada Ahad lalu, pukul 3.45 pagi sewaktu Andy baru sahaja pulang ke rumah. Menyedari pintu utama rumahnya tidak ditutup, dia terus ke tingkat atas.

"Pada mulanya, saya sangka nenek saya datang ke rumah dan berborak bersama ahli keluarga yang lain apabila mendengar bunyi orang sedang bercakap.

"Ketika mahu naik ke tangga, terdapat dua lelaki memakai baju hitam turun dan masa itu saya tidak dapat berbuat apa-apa.

"Habis semua barang-barang berharga diambil. Mereka juga bertanya sama ada kami menyimpan peti besi atau tidak? Mujurlah perompak tersebut memenuhi permintaan saya supaya memulangkan kad pengenalan dan kad kredit," ujarnya.

Antara barang-barang yang dirompak ialah sebuah komputer riba, iPad, sejumlah wang tunai, barangan kemas serta beberapa barang lain.

Sejurus selepas kejadian tersebut, mereka sekeluarga membuat laporan polis.

Anda ada cerita atau gosip mengenai artis melaysia yang belum dketahui umum? sila email kepada kami hafizkhazali[at]gmail[dot]com like page Gosip Artis di Facebook

Tiada ulasan:

Catat Komen