Nuffnang

Jumaat, 13 September 2013

Dina nazir - Google Blog Search

Dina nazir - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Aug 2013 09:19 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Aug 2013 09:33 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Aug 2013 09:11 AM PDT


Anna Monster: Zizan Raja Lawak feat <b>Dina Nazir</b> - Selamat Tinggal

Posted: 09 Apr 2011 10:08 AM PDT

YAWW YAWW YAWW , ZIZAN IN DA HOUSE BEBEH !

FEATURING with DINA NAZIR
Bukan mudah untuk ku menerima hakikat
Dalam hidup ini sentiasa ku tersekat
Kasih sayang yang suci murni
Tetapi semuanya hilang setelah kau pergi
Dulu hari-hari ku berwarna warni
Jangan jangan lepaskan genggamanku ini
Hidupku hanya bermakna jika kau di sini
Kenapa gembiraku kini menjadi sepi
Musnah segala apa yang ku impikan
Kerana Tuhan yang menentukan
Kau tetap pergi apakan daya
Walaupun ku telah mencuba sedaya upaya
Ku harapkan ini sesuatu yang kekal
Namun ku terpaksa melepaskanmu baby
Tiada ertinya kau tinggalkan aku
Sedangkan teramat ku mengasihi dirimu
Cuba ingat semua yang kita pernah lalui
Sayang bukalah fikiranmu kembali
Ku tak mahu hidup tanpamu di sisi
Hanya kau seorang yang pernah aku kasihi
Jangan pergi jangan pergi
Jangan tinggalkan aku begini
Jika aku yang engkau cintai
Jangan pergi jangan pergi
Jangan tinggalkan aku begini
Selamat tinggal kawanku (usah pergi)
Tak mudah aku pergi (jangan biarkan ku menderita)
Sentiasa di hati ini (aku sentiasa di dalam dada kamu sayang)
Walau ku pergi sayangku (usah pergi)
Kaulah cintaku yang kekal
Selamat tinggal kawanku (usah pergi)
Tak mudah aku pergi (jangan biarkan ku menderita)
Sentiasa di hati ini (aku sentiasa di dalam dada kamu sayang)
Walau ku pergi sayangku (jangan pergi)
Kaulah cintaku yang kekal
FALL IN LOVE WITH THIS SONG. OMG , abang Zizan saya :')

Anna Izzat selesai menaip untuk tatapan mata anda :)


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2013 09:21 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 28 May 2013 09:30 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Apr 2013 09:20 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Feb 2013 09:06 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jan 2013 09:15 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jan 2013 09:22 AM PST


Foto: Gaya Black & White Glam Glitz Selebriti @ Karpet Glamor AIM19

Posted: 18 Nov 2012 10:44 AM PST

Last Updated: 11:45am, January  2, 2013

TERENGGANU

BESUT
- Kg Anak Ikan, Kg Oh, Kg Keruak, Kg La, Kg Apal

HULU TERENGGANU
- Kg Menerong

SETIU
- Kg Nyatuh

TOTAL STILL AFFECTED: 107
RELIEF CENTRES: 4
TOTAL DEATHS: 6
ROADS CLOSED: 11

Bilik Gerakan: 09-6316021/ 66668246


KELANTAN

PASIR PUTEH
- Kg Gong Keding, Kg Tok Sudin, Kg Baru

KOTA BARU
- Kg Manok

TOTAL STILL AFFECTED: 61
RELIEF CENTRES: 3
ROADS CLOSED: 0

Bilik Gerakan: 09-7450999/ 7455555/ 7753400


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Dec 2012 09:37 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 09:41 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2012 09:06 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 09:29 AM PDT

[unable to retrieve full-text content][unable to retrieve full-text content]Kejujuran Khai telah menambat hati CJ dan berlaku juga bibit-bibit percintaan antara Khai dan CJ serta Jojo dan Farah (Dina Nazir) yang disebabkan oleh pisang goreng. Fairil yang selalu ...

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2012 09:31 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 05:07 AM PST


//BudakGile98\\

Posted: 07 Feb 2012 04:53 AM PST

Talking with teddybear ? CRAZY ?

HolaHolaa ! Jie's Here ! * Berangan rangan nak jadi macam Dina Nazir xD *

Hee ! Err . Ni kerja Aku ! Cakap-II dengan TeddyBear , * My AJ lah * Hee !

Serious macam orang Gile ! Lolx .

Takde sape nak cakap dengan Aku , Lebih baik cakap dengan Teddybear . HuHu !

AJ takde respon pon Aku cerite macam-II -.-''

Huishh ! Kesian Jie ! Haha xD

- GileGile  -

Err , Kalau lah AJ tuh bagi respon , Aku dah lame lari chuii ! Aku bakaa je AJ tuh . xD

Hee ! OkBye . 

* tengah tunggu Capital A online *


Older Post | Newer Post

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Aug 2013 09:04 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Aug 2013 09:01 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 09:34 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2013 09:08 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Mar 2013 09:45 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Mar 2013 09:32 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Feb 2013 09:22 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2013 09:04 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jan 2013 09:39 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jan 2013 09:30 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Dec 2012 09:03 AM PST


Selamat Tinggal - <b>Dina</b> ft. Zizan Raja Lawak | Nurulchumel Lovely Site

Posted: 04 Apr 2011 05:47 AM PDT

Salam.

Tajuk lagu: Selamat Tinggal
Artis: Dina Nazir ft. Zizan Raja Lawak

Selamat tinggal kawanku
Tak mudah aku pergi
Bila wajahmu
Sentiasa di hati ini

Ok dah memang
Bukan mudah untuk ku menerima hakikat
Dalam hidup ini sentiasa ku tersekat
Apa yang ku harapkan
Kasih sayang yang suci murni
Tetapi semuanya hilang setelah kau pergi
Dulu hari-hari ku berwarna warni
Kini kian mendung
Ia tinggal satu memori
Jangan jangan lepaskan genggamanku ini
Hidupku hanya bermakna jika kau di sini

Mana janji mana erti
Kenapa gembiraku kini menjadi sepi
Musnah segala apa yang ku impikan
Tetapi ku tetap tabah
Kerana Tuhan yang menentukan
Kau tetap pergi apakan daya
Walaupun ku telah mencuba sedaya upaya
Ku harapkan ini sesuatu yang kekal
Namun ku terpaksa melepaskanmu baby
 Selamat tinggal


Selamat tinggal kawanku
Tak mudah aku pergi
Bila wajahmu
Sentiasa di hati ini

Tiada ertinya kau tinggalkan aku
Sedangkan teramat ku mengasihi dirimu
Cuba ingat semua yang kita pernah lalui
Sayang bukalah fikiranmu kembali
Ku tak mahu hidup tanpamu di sisi
Hanya kau seorang yang pernah aku kasihi
Jangan pergi jangan pergi
Jangan tinggalkan aku begini
Jika aku yang engkau cintai
Kenapa semua ini
Kenapa semua ini
Mengapa semua ini
Jika aku yang kau cinta
Mengapa semua ini

Kenapa semua jadi begini
Kenapa mengapa

Jangan pergi jangan pergi
Jangan tinggalkan aku begini
Selamat tinggal kawanku (usah pergi)
Tak mudah aku pergi (jangan biarkan ku menderita)
Bila wajahmu
Sentiasa di hati ini (aku sentiasa di dalam dada kamu sayang)
Walau ku pergi sayangku ( usah pergi)
Dalam jiwaku ini
Kaulah cintaku yang kekal
Selamat tinggal



To Download : click here --->> Selamat Tinggal
Photobucket

Thanks for visiting my site. Like and Share this entry if you think its very useful. And please do leave your comments below ya! Love, ♥ Nurulchumel ♥

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Nov 2012 09:23 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Nov 2012 09:03 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 09:04 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Nov 2012 09:03 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Nov 2012 08:06 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Nov 2012 09:07 AM PDT


Marketing, DiGi holds country&#39;s biggest Twitter fest, MALAYSIA <b>...</b>

Posted: 01 Nov 2012 12:00 AM PDT

DIGI    TWEET    SOCIAL NETWORKS

Malaysia - For the second year running, DiGi Telecommunications held its biggest social media gathering, which saw almost 3,000 social network fans gather for the telco giant's October Tweet Festival 2012 (#OCTTWTFEST).

The gathering saw 3,000 Twitter users, YouTube filmmakers, local entertainment celebrities and their online fans gathered last Saturday (27 October) at D'House, the campus headquarters of DiGi.

The seven-hour event previewed the screening of TwitterJayaTV's 'Lagenda Ombak KL Sempit Balik Rumah', a locally produced YouTube parody of famous Malaysian movies with cameos by local celebrities.

According to Sulin Lau, head of marketing services for DiGi, this is the first year it is using the festival to preview its first YouTube film using Tweeters to collect immediate feedback.

"For us, the social media community is much more than a communications channel. It is a hotbed of creativity, energy and ingenuity and as a brand, we want to celebrate these online innovators, partner with them and also learn from them," Lau added.

Prominent personalities who turned up include award-winning actress Tasha Shilla, Akademi Fantasia alumni Amir Jahari, TV host and producer Rina Omar, Malaysian Idol alumni Dina Nazir (pictured), hip hop artiste Joe Flizzow and Friend of DiGi child star Mia Sara.

This year's #OCTTWTFEST was supported by Pemandu, AirAsia, HTC and Nescafe. Other partner collaborators include KACM, WAGO, Kartel Records, Jplay, Raising The Bar, Paranormal, TwitterJaya TV, Amanz and ZiccoTees.

Last year's Twitter fest created a new Guinness World Record for number of people gathered at a single Tweetup with 2,615 attendees.

______________________________________________________________________________________

Follow us @Marketingeds on Twitter for breaking stories throughout the day.

Have something to say? Comment on our Facebook page or contact the writer at rajinad@marketing-interactive.com.       

DiGi Telecommunications Related Stories:

Latest stories by Rajina Dhillon:

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Nov 2012 09:06 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 14 May 2012 09:38 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2012 09:31 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 05:07 AM PST


//BudakGile98\\

Posted: 07 Feb 2012 04:53 AM PST

Talking with teddybear ? CRAZY ?

HolaHolaa ! Jie's Here ! * Berangan rangan nak jadi macam Dina Nazir xD *

Hee ! Err . Ni kerja Aku ! Cakap-II dengan TeddyBear , * My AJ lah * Hee !

Serious macam orang Gile ! Lolx .

Takde sape nak cakap dengan Aku , Lebih baik cakap dengan Teddybear . HuHu !

AJ takde respon pon Aku cerite macam-II -.-''

Huishh ! Kesian Jie ! Haha xD

- GileGile  -

Err , Kalau lah AJ tuh bagi respon , Aku dah lame lari chuii ! Aku bakaa je AJ tuh . xD

Hee ! OkBye . 

* tengah tunggu Capital A online *


Older Post | Newer Post

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Mar 2012 09:37 AM PDT


Jejari Galak: CUCI THE MUZICAL- Last Kopek

Posted: 14 Mar 2012 08:51 PM PDT

Mai sini cek bagi jalan citer dia dulu yerk...:-)
Cuci The Musical: Last Kopek! mengisahkan empat beradik, Fairil (Abang paling besor...Aflin Shauki), Khai (abg paling baik la katakan..lam citer tu jer..huuhu...Hans Isaac), Jojo (Abg rockers kiter tp dalam hati ada taman..Awie) dan C'Tan (Yang sememangnyer klako tuu..Nabil) yang mempunyai satu impian untuk menyertai pertandingan Window Washing Olympics. Perkenalan empat beradik dengan CJ atau Siti Jasmin (gadis lemah lembut (Wanida Imran) n sexy..kata si khai la coz otak dia tak leh nak function ngan betul), pemilik syarikat Kalthum Holdings yang telah memberikan peluang untuk mereka bertanding di dalam pertandingan yang menawarkan ganjaran yang lumayan. Wira (Chinese boy yang mempunyai ayat skema..lebih dari kiter org mlayu nih..)yang sememangnya menaruh hati pada CJ menjadi pesaing utama kepada pasukan Cuci Cuci Services.
Kejujuran Khai telah menambat hati CJ dan berlaku juga bibit-bibit percintaan antara Khai dan CJ serta Jojo dan Farah (Dina Nazir) yang disebabkan oleh pisang goreng. Fairil yang selalu bercita-cita besar untuk membawa Cuci Cuci Services mencapai tahap yang lebih tinggi telah melakukan sesuatu yang dilluar jangkaan sehingga menyebabkan mereka semua berpecah belah dan C'Tan yang begitu terkesan dengan perbuatan abangnya yang sanggup bekerja untuk Wira Holdings. Pertandingan tersebut dijalankan sekali lagi untuk berlaku adil. Cuci Cuci Services telah menyingkirkan Fairil dan menggantikan tempatnya dengan Farah.
Ancaman dari Wira tidak pernah berhenti dan di dalam cubaannya menggagalkan kemenangan Cuci Cuci Services, Fairil telah menyelamatkan adik-adiknya dari perbuatan keji Wira itu. Namun, mampukah C'Tan memaafkan perbuatan abangnya itu? Ikuti kisah empat beradik yang dipenuhi dengan kisah pahit, manis, gembira, sedih dan diselangi dengan rangkaian lagu-lagu yang mengasyikkan ini kelak.....:-)
Hak..hak...Dikira nasib manusia la jugak tu... dapat 1st hall dan dapat duduk depan2x plak tu...tu la orang kata ' tuah ayam nampak di kaki..tuah manusia saper yang tau kan..kan...????? haha...
Actually 'kitorang' dapat tiket last n kena duduk third wall (hall paling atas)...so klu camtu... xsyok la kan..tapi ntah ape yang kena ngan diorang tu baik hati sangat...tukar tiket kami turun ke bawah...so dapatla 1st hall........
 Credit to Miss Eja & Miss Siela... Coz Dapatkan tiket & transport untuk 'adik'..yerk..haha.. (muntah hijou)




 Last credit..First time tengok teater....

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 09:05 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 09:42 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Nov 2012 09:56 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 09:14 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Nov 2012 09:09 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Oct 2012 12:00 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Oct 2012 12:00 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Oct 2012 09:05 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Oct 2012 09:05 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Oct 2012 09:05 AM PDT


Mia Sara Berehat Berlakon Untuk Fokus Pada Peperiksaan

Posted: 03 Oct 2012 07:20 AM PDT

Mia Sara Berehat Berlakon Untuk Fokus Pada Peperiksaan | MENJADI pelajar paling popular di sekolah, Mia atau nama sebenarnya Mia Sara Nasuha Muhammad Ridhuan, 7, tidak pernah melahirkan rasa benci selalu dikelilingi oleh rakan-rakan di sekolahnya.
Malah, barang-barang Mia turut diambil oleh rakan-rakannya kerana terlalu menyukai Pelakon Kanak-Kanak Terbaik Festival Filem Malaysia Ke-24 menerusi filem "Sekali Lagi" itu.
"Pernah satu tahap dia dikelilingi ramai rakan sekolahnya ketika waktu rehat, tetapi dia tidak kisah dan boleh makan seperti biasa," ujar bapa Mia, Muhammad Ridhuan Muhammad Salleh ketika ditemui pada majlis sambutan hari ulang tahun Mia yang ketujuh di restoran pizza dan pasta Italiannies, pusat beli-belah Paradigm, Kelana Jaya, Selangor Ahad lepas.
Mia yang berada di samping bapanya itu hanya mengangguk dan memberitahu, antara barang-barang yang diambil terdiri daripada pensel dan pemadam miliknya.
Ditanya berapakah belanja yang dibekalkan bapanya setiap kali pergi ke sekolah, kata Mia, dia akan memperoleh sebanyak RM10 atau RM20 sehari, tetapi menasihatinya agar menggunakan hanya RM2 sahaja untuk berbelanja.

"Walaupun saya pesan belanja hanya RM2, tetapi dia tetap menghabiskan wang yang saya beri. Saya beri dia belanja yang banyak bukan untuk bermewah, tetapi untuk mengajar dia supaya pandai pegang dan uruskan duit sendiri," luah Ridhuan.

Bercerita mengenai jadual seni Mia, ungkap Ridhuan, buat masa ini Mia terpaksa berehat daripada berlakon kerana ingin fokus pada peperiksaan penggal akhir yang akan bermula pada 8 Oktober ini.

"Mia sudah berehat daripada berlakon sejak bulan Ramadan lalu. Sepanjang tempoh berehat, Mia tidak mengambil sebarang tawaran berlakon drama, filem atau iklan. Kecuali jika ada sesi fotografi atau majlis yang memerlukan Mia menghadirkan diri, dia akan menyertainya. Mia perlu juga menonjolkan diri pada majlis-majlis media supaya nama dia tidak dilupakan," jelas Ridhuan.

Tidak mengabaikan pelajaran anaknya, menurut Ridhuan, dia akan memastikan Mia turut berjaya dalam pelajaran selain berjaya dalam bidang lakonan.

"Sekarang ini pelajar-pelajar sangat kompetitif. Saya tidak mahu dia buat sambil lewa, tetapi dalam masa yang sama saya juga tidak mahu paksa dia untuk buat yang terbaik," jelasnya lagi.

Tidak hanya memantau pelajaran anaknya, Ridhuan juga akan mengupah tutor untuk datang ke rumah mengajar Mia bagi mata pelajaran yang lemah.
Ditanya apakah mata pelajaran yang paling Mia suka, kata Ridhuan, Mia paling menyukai Matematik.
Ridhuan turut ditanya mengenai pembabitan Mia yang kini dilihat kurang muncul dalam iklan komersial. Ulas Ridhuan, dia terpaksa selektif memilih kerana kebanyakan iklan memerlukan Mia pergi melakukan uji bakat.

"Bukan saya sombong tidak mahu Mia melakukan uji bakat untuk iklan, tetapi saya kena selektif untuk kebaikan dirinya," ujarnya lagi.

Gembira menyambut hari ulang tahun yang ketujuh, pelakon dan juga model iklan itu mengakui ingin meraikannya dalam keadaan meriah setiap tahun.
Sempena sambutan hari ulang tahunnya pada hari itu, Mia juga berkesempatan membuat pizzanya sendiri.

"Mia suka ramai orang. Kalau boleh Mia mahu sambut hari jadi macam ini tiap-tiap tahun. Kawan-kawan juga ramai yang datang. Mia juga dapat buat piza sendiri. Biasanya, kita makan sahaja tetapi kali ini Mia boleh pilih sendiri bahan-bahan untuk hias di atas piza," ceritanya teruja.

Mengakui gembira ramai rakannya hadir pada majlis sambutan hari ulang tahunnya, Mia juga berasa teruja kerana artis kesayangannya iaitu Lisa Surihani dan suaminya, Yusry KRU turut hadir.
Malah, pelakon cilik yang memang kerap berganding dengan Lisa dalam banyak filem dan drama itu turut menerima hadiah berupa barangan Zara daripada Lisa.
Selain Lisa, Iqram Dinzly, Fouziah Gous, Melissa Saila, Shaheizy Sam dan juga Dina Nazir Nadzir hadir pada sambutan hari lahir Mia.
Ditanya apakah hadiah yang paling disukai Mia selain daripada hadiah Lisa, ujarnya, dia sangat menyukai hadiah daripada Iqram dan Fouziah yang memberinya seutas rantai emas putih. Begitu juga hadiah pemberian Dina iaitu iPod..
Ditebak soalan mengenai kelakuan Mia yang kini dikhabarkan semakin sombong dan lebih selektif melayan orang yang ingin menemubualnya, ujar Ridhuan, Mia bukan sombong, cuma sebagai seorang kanak-kanak dia tidak diam setempat dan mungkin tidak selesa jika dipanggil tanpa ahli keluarganya berada bersamanya.
"Memang sikap dia macam itu (lari-lari ketika dipanggil). Dia hanya dengar bila saya atau ahli keluarga yang lain panggil," bidas Ridhuan mengenai sikap Mia yang dikatakan sudah berubah.
Mengulas mengenai masa depan Mia, tutur Ridhuan, dia tidak terfikir Mia akan berlakon selama-lamanya dan sudah membuat perancangan untuk anaknya itu.
Berkesempatan menemu bual ibu Mia, Rafidah Abd. Hamid, dia memberitahu, memanggil Mia dengan panggilan manja iaitu Pupon kerana sejak lahir lagi wajah Mia seperti anak Jepun.
Mempunyai darah campuran Cina pada sebelah bekas suami dan juga dirinya, jelas Rafidah, walaupun Mia kini berada di bawah jagaan bapanya selepas mereka bercerai, tetapi dia akan memastikan untuk menghubungi Mia setiap hari selain bertemu anaknya sebulan sekali.

"Saya tinggal di Johor tetapi dalam sebulan, sekali atau dua kali saya akan ke Kuala Lumpur bertemu Mia," ujar Rafidah.

Berkongsi rahsia ketika mengandungkan Mia, Rafidah memberitahu, dia sangat suka minum susu dan makan ikan. Selain itu, dia juga selalu berbual dengan Mia dan memberinya mendengar muzik menggunakan fon kepala.
Ditanya apakah perubahan terbesar Mia selepas menjadi artis, ungkap Rafidah, Mia tidak menunjukkan perubahan ketara kerana sebelum menjadi artis dia juga sering mendapat perhatian setiap kali keluar daripada rumah.
Ditanya adakah anaknya pernah mengadu penat berlakon, cerita Rafidah, pernah juga Mia mengadu kepadanya penat berlakon, tetapi dia juga mengakui sangat seronok menceburi bidang tersebut.
Mengulas mengenai pembabitan Mia dalam bidang seni, ujar Rafidah, kalau ikutkan dia tidak berapa suka Mia berlakon kerana kasihan dengan anaknya yang sering kelihatan penat, tetapi dia juga tidak menjangkakan peluang yang anaknya peroleh dalam bidang seni begitu mudah.

AWEK BARU ZIZAN… -

Posted: 06 Nov 2012 10:47 PM PST

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Korang tahu kan tentang isu hangat Juliana Evans dengan seorang lelaki Mat Salleh? Mestilah korang tahu kan?

Juliana Evans dah mengaku lelaki tersebut bukan Boyfriends dia. Ramai juga yang tanya Zizan tentang hal ini, tapi Zizan kata dia tak kisah pun sebab dia dengan Juliana Evans bukan ada apa-apa pun.

Zizan pula dah ada awek baru. Betul ke? Siapa awek baru Zizan tu ye? Hehehe.

Zizan dengan Dina Nazir? Kalau betul, Alhamdulillah. Tapi, sebenarnya Johan yang menjadi Mak Jemah dalam JOHARA yang sengaja buat lawak saja. Hakikatnya, tiada ada apa-apa hubungan di antara Zizan dan Dina Nazir kecuali gandingan mereka dalam lagu "Selamat Tinggal".

Korang jangan fikir bukan-bukan k? Hehehe.

Wassalam.

-NASZ-

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Nov 2012 09:19 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Nov 2012 09:09 AM PST


Marketing, DiGi holds country&#39;s biggest Twitter fest, MALAYSIA <b>...</b>

Posted: 01 Nov 2012 12:00 AM PDT

DIGI    TWEET    SOCIAL NETWORKS

Malaysia - For the second year running, DiGi Telecommunications held its biggest social media gathering, which saw almost 3,000 social network fans gather for the telco giant's October Tweet Festival 2012 (#OCTTWTFEST).

The gathering saw 3,000 Twitter users, YouTube filmmakers, local entertainment celebrities and their online fans gathered last Saturday (27 October) at D'House, the campus headquarters of DiGi.

The seven-hour event previewed the screening of TwitterJayaTV's 'Lagenda Ombak KL Sempit Balik Rumah', a locally produced YouTube parody of famous Malaysian movies with cameos by local celebrities.

According to Sulin Lau, head of marketing services for DiGi, this is the first year it is using the festival to preview its first YouTube film using Tweeters to collect immediate feedback.

"For us, the social media community is much more than a communications channel. It is a hotbed of creativity, energy and ingenuity and as a brand, we want to celebrate these online innovators, partner with them and also learn from them," Lau added.

Prominent personalities who turned up include award-winning actress Tasha Shilla, Akademi Fantasia alumni Amir Jahari, TV host and producer Rina Omar, Malaysian Idol alumni Dina Nazir (pictured), hip hop artiste Joe Flizzow and Friend of DiGi child star Mia Sara.

This year's #OCTTWTFEST was supported by Pemandu, AirAsia, HTC and Nescafe. Other partner collaborators include KACM, WAGO, Kartel Records, Jplay, Raising The Bar, Paranormal, TwitterJaya TV, Amanz and ZiccoTees.

Last year's Twitter fest created a new Guinness World Record for number of people gathered at a single Tweetup with 2,615 attendees.

______________________________________________________________________________________

Follow us @Marketingeds on Twitter for breaking stories throughout the day.

Have something to say? Comment on our Facebook page or contact the writer at rajinad@marketing-interactive.com.       

DiGi Telecommunications Related Stories:

Latest stories by Rajina Dhillon:

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Sep 2012 09:45 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 12:00 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 12:00 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 12:00 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 12:00 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 12:00 AM PDT


Festival Filem & Video Pelajar Malaysia Ke-9 | http://www.gadistimur <b>...</b>

Posted: 01 Jul 2012 01:16 PM PDT

23 Jun 2012.DATC, UiTM Shah Alam.
 FESTIVAL FILEM & VIDEO PELAJAR MALAYSIA KE-9

For the first time I attended this kind of event.
Ni semua gara-gara PM MDS JUN 2012 nak gather event angah ni.
Angah ialah pelajar Fac Filem, Teater & Animasi dan merupakan PM MDSJUN2012 jugak
kami pun menggedik datang event angah ni. hehehehehe

The program overall..eerrmm.. okay but byk sgt kesilapan yg ketara.
Big event and sgt sesak nafas kalau byk kesialapan-.-'
ARTIS RAMAI YANG DATANG—-> motif sangat aku ni
ada lisa surihani, yusry KRU, edry KRU, Vaneeda Imram and her hubby, neelofa, farid kamil, fahrin ahmad, dina nazir, mawi, m.nasir

woliaoooo.. nnti nak update overnight kami pulak!

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2012 12:00 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2012 09:46 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2012 09:05 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jun 2012 09:35 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 14 May 2012 12:00 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 14 May 2012 09:37 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2012 09:31 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 05:07 AM PST


//BudakGile98\\

Posted: 07 Feb 2012 04:53 AM PST

Talking with teddybear ? CRAZY ?

HolaHolaa ! Jie's Here ! * Berangan rangan nak jadi macam Dina Nazir xD *

Hee ! Err . Ni kerja Aku ! Cakap-II dengan TeddyBear , * My AJ lah * Hee !

Serious macam orang Gile ! Lolx .

Takde sape nak cakap dengan Aku , Lebih baik cakap dengan Teddybear . HuHu !

AJ takde respon pon Aku cerite macam-II -.-''

Huishh ! Kesian Jie ! Haha xD

- GileGile  -

Err , Kalau lah AJ tuh bagi respon , Aku dah lame lari chuii ! Aku bakaa je AJ tuh . xD

Hee ! OkBye . 

* tengah tunggu Capital A online *


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Mar 2012 09:37 AM PDT


Jejari Galak: CUCI THE MUZICAL- Last Kopek

Posted: 14 Mar 2012 08:51 PM PDT

Mai sini cek bagi jalan citer dia dulu yerk...:-)
Cuci The Musical: Last Kopek! mengisahkan empat beradik, Fairil (Abang paling besor...Aflin Shauki), Khai (abg paling baik la katakan..lam citer tu jer..huuhu...Hans Isaac), Jojo (Abg rockers kiter tp dalam hati ada taman..Awie) dan C'Tan (Yang sememangnyer klako tuu..Nabil) yang mempunyai satu impian untuk menyertai pertandingan Window Washing Olympics. Perkenalan empat beradik dengan CJ atau Siti Jasmin (gadis lemah lembut (Wanida Imran) n sexy..kata si khai la coz otak dia tak leh nak function ngan betul), pemilik syarikat Kalthum Holdings yang telah memberikan peluang untuk mereka bertanding di dalam pertandingan yang menawarkan ganjaran yang lumayan. Wira (Chinese boy yang mempunyai ayat skema..lebih dari kiter org mlayu nih..)yang sememangnya menaruh hati pada CJ menjadi pesaing utama kepada pasukan Cuci Cuci Services.
Kejujuran Khai telah menambat hati CJ dan berlaku juga bibit-bibit percintaan antara Khai dan CJ serta Jojo dan Farah (Dina Nazir) yang disebabkan oleh pisang goreng. Fairil yang selalu bercita-cita besar untuk membawa Cuci Cuci Services mencapai tahap yang lebih tinggi telah melakukan sesuatu yang dilluar jangkaan sehingga menyebabkan mereka semua berpecah belah dan C'Tan yang begitu terkesan dengan perbuatan abangnya yang sanggup bekerja untuk Wira Holdings. Pertandingan tersebut dijalankan sekali lagi untuk berlaku adil. Cuci Cuci Services telah menyingkirkan Fairil dan menggantikan tempatnya dengan Farah.
Ancaman dari Wira tidak pernah berhenti dan di dalam cubaannya menggagalkan kemenangan Cuci Cuci Services, Fairil telah menyelamatkan adik-adiknya dari perbuatan keji Wira itu. Namun, mampukah C'Tan memaafkan perbuatan abangnya itu? Ikuti kisah empat beradik yang dipenuhi dengan kisah pahit, manis, gembira, sedih dan diselangi dengan rangkaian lagu-lagu yang mengasyikkan ini kelak.....:-)
Hak..hak...Dikira nasib manusia la jugak tu... dapat 1st hall dan dapat duduk depan2x plak tu...tu la orang kata ' tuah ayam nampak di kaki..tuah manusia saper yang tau kan..kan...????? haha...
Actually 'kitorang' dapat tiket last n kena duduk third wall (hall paling atas)...so klu camtu... xsyok la kan..tapi ntah ape yang kena ngan diorang tu baik hati sangat...tukar tiket kami turun ke bawah...so dapatla 1st hall........
 Credit to Miss Eja & Miss Siela... Coz Dapatkan tiket & transport untuk 'adik'..yerk..haha.. (muntah hijou)




 Last credit..First time tengok teater....

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Mar 2012 12:00 AM PDT


Born To Be Engineer | putra87®: Cuci The Musical Last Kopek

Posted: 20 Mar 2012 07:59 AM PDT

It was their last season, and it was amazing

Teater : Cuci The Musical Last Kopek 

Arahan : Harith Iskandar 

Date Tengok : 17 Mac 2012 

Venue : Istana Budaya 

Rating 4.6/5

Synopsis

Cuci The Musical: Last Kopek! mengisahkan empat beradik, Fairil, Khai, Jojo dan C'Tan yang mempunyai satu impian untuk menyertai pertandingan Window Washing Olympics. Perkenalan empat beradik dengan CJ atau Siti Jasmin, pemilik syarikat Kalthum Holdings yang telah memberikan peluang untuk mereka bertanding di dalam pertandingan yang menawarkan ganjaran yang lumayan. Wira yang sememangnya menaruh hati pada CJ menjadi pesaing utama kepada pasukan Cuci Cuci Services.

Kejujuran Khai telah menambat hati CJ dan berlaku juga bibit-bibit percintaan antara Khai dan CJ serta Jojo dan Farah yang disebabkan oleh pisang goreng. Fairil yang selalu bercita-cita besar untuk membawa Cuci Cuci Services mencapai tahap yang lebih tinggi telah melakukan sesuatu yang dilluar jangkaan sehingga menyebabkan mereka semua berpecah belah dan C'Tan yang begitu terkesan dengan perbuatan abangnya yang sanggup bekerja untuk Wira Holdings. Pertandingan tersebut dijalankan sekali lagi untuk berlaku adil. Cuci Cuci Services telah menyingkirkan Fairil dan menggantikan tempatnya dengan Farah.


Ancaman dari Wira tidak pernah berhenti dan di dalam cubaannya menggagalkan kemenangan Cuci Cuci Services, Fairil telah menyelamatkan adik-adiknya dari perbuatan keji Wira itu. Namun, mampukah C'Tan memaafkan perbuatan abangnya itu? Ikuti kisah empat beradik yang dipenuhi dengan kisah pahit, manis, gembira, sedih dan diselangi dengan rangkaian lagu-lagu yang mengasyikkan ini kelak

Jom tengok pic² yang sempat ditembak pada malam itu yawww!!!

p/s - Rugi korang² yang x p tengok. Pasni dah xde dah teater oleh Hans Isaac.

 Disebabkan teman datang lewat setengah jam hingga 45 minit, maka, inilah yang sempat teman saksikan n tembak. But i would say, this is the 2nd Teater i've ever watched in my life at Istana Budaya. And it was not a dissapointing performance by Afdlin Shauki, Hans Isaac, Nabil, Awie, Vanidah Imran, Dina Nazir, Douglas Lim, Harun Salim Bachik and a suprising ending to know that it was their own gang, Harith Iskandar directing the Theater.

Originally from a movie by Hans Isaac, brought down to Istana Budaya to stage the Cuci The Musical for 3 seasons and Last Kopek ended the season in 3 style

 It was a splendid show on that night. Even though the time is being drag out with their hillarious jokes and out of script spontaneous jokes. Overall, it was a satisfaction to watch and not a waste money to buy on the RM106 ticket.

 Oh yaa... That night also 2 VIP's attended the show, 1 is Dato' Idris Jala and another if i'm not mistaken is a royal family from Pahang

Cuci The Musical Last Kopek diarahkan oleh Harith Iskandar and i would say it was a nice job well done!!!

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2012 09:25 AM PST

theCookieMonster: Festival Filem & Video Pelajar Malaysia Ke-9

Posted: 27 Jun 2012 10:44 PM PDT

23 Jun 2012.DATC, UiTM Shah Alam.
 FESTIVAL FILEM & VIDEO PELAJAR MALAYSIA KE-9

For the first time I attended this kind of event.
Ni semua gara-gara PM MDS JUN 2012 nak gather event angah ni.
Angah ialah pelajar Fac Filem, Teater & Animasi dan merupakan PM MDSJUN2012 jugak
kami pun menggedik datang event angah ni. hehehehehe

The program overall..eerrmm.. okay but byk sgt kesilapan yg ketara.
Big event and sgt sesak nafas kalau byk kesialapan-.-'
ARTIS RAMAI YANG DATANG----> motif sangat aku ni
ada lisa surihani, yusry KRU, edry KRU, Vaneeda Imram and her hubby, neelofa, farid kamil, fahrin ahmad, dina nazir, mawi, m.nasir

woliaoooo.. nnti nak update overnight kami pulak!


Smile is the BEST therapy. ALHAMDULILLAH:)

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 12:00 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 12:00 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 12:00 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 12:00 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 12:00 AM PDT


Festival Filem & Video Pelajar Malaysia Ke-9 | http://www.gadistimur <b>...</b>

Posted: 01 Jul 2012 01:16 PM PDT

23 Jun 2012.DATC, UiTM Shah Alam.
 FESTIVAL FILEM & VIDEO PELAJAR MALAYSIA KE-9

For the first time I attended this kind of event.
Ni semua gara-gara PM MDS JUN 2012 nak gather event angah ni.
Angah ialah pelajar Fac Filem, Teater & Animasi dan merupakan PM MDSJUN2012 jugak
kami pun menggedik datang event angah ni. hehehehehe

The program overall..eerrmm.. okay but byk sgt kesilapan yg ketara.
Big event and sgt sesak nafas kalau byk kesialapan-.-'
ARTIS RAMAI YANG DATANG—-> motif sangat aku ni
ada lisa surihani, yusry KRU, edry KRU, Vaneeda Imram and her hubby, neelofa, farid kamil, fahrin ahmad, dina nazir, mawi, m.nasir

woliaoooo.. nnti nak update overnight kami pulak!

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 12:00 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 12:00 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 12:00 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 12:00 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2012 12:00 AM PDT


Festival Filem & Video Pelajar Malaysia Ke-9 | http://www.gadistimur <b>...</b>

Posted: 01 Jul 2012 01:16 PM PDT

23 Jun 2012.DATC, UiTM Shah Alam.
 FESTIVAL FILEM & VIDEO PELAJAR MALAYSIA KE-9

For the first time I attended this kind of event.
Ni semua gara-gara PM MDS JUN 2012 nak gather event angah ni.
Angah ialah pelajar Fac Filem, Teater & Animasi dan merupakan PM MDSJUN2012 jugak
kami pun menggedik datang event angah ni. hehehehehe

The program overall..eerrmm.. okay but byk sgt kesilapan yg ketara.
Big event and sgt sesak nafas kalau byk kesialapan-.-'
ARTIS RAMAI YANG DATANG—-> motif sangat aku ni
ada lisa surihani, yusry KRU, edry KRU, Vaneeda Imram and her hubby, neelofa, farid kamil, fahrin ahmad, dina nazir, mawi, m.nasir

woliaoooo.. nnti nak update overnight kami pulak!

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2012 09:24 AM PDT

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Nov 2012 10:04 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Oct 2012 09:03 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 09:28 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2012 09:18 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Oct 2012 09:05 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Oct 2012 09:05 AM PDT


Mia Sara Berehat Berlakon Untuk Fokus Pada Peperiksaan

Posted: 03 Oct 2012 07:20 AM PDT

Mia Sara Berehat Berlakon Untuk Fokus Pada Peperiksaan | MENJADI pelajar paling popular di sekolah, Mia atau nama sebenarnya Mia Sara Nasuha Muhammad Ridhuan, 7, tidak pernah melahirkan rasa benci selalu dikelilingi oleh rakan-rakan di sekolahnya.
Malah, barang-barang Mia turut diambil oleh rakan-rakannya kerana terlalu menyukai Pelakon Kanak-Kanak Terbaik Festival Filem Malaysia Ke-24 menerusi filem "Sekali Lagi" itu.
"Pernah satu tahap dia dikelilingi ramai rakan sekolahnya ketika waktu rehat, tetapi dia tidak kisah dan boleh makan seperti biasa," ujar bapa Mia, Muhammad Ridhuan Muhammad Salleh ketika ditemui pada majlis sambutan hari ulang tahun Mia yang ketujuh di restoran pizza dan pasta Italiannies, pusat beli-belah Paradigm, Kelana Jaya, Selangor Ahad lepas.
Mia yang berada di samping bapanya itu hanya mengangguk dan memberitahu, antara barang-barang yang diambil terdiri daripada pensel dan pemadam miliknya.
Ditanya berapakah belanja yang dibekalkan bapanya setiap kali pergi ke sekolah, kata Mia, dia akan memperoleh sebanyak RM10 atau RM20 sehari, tetapi menasihatinya agar menggunakan hanya RM2 sahaja untuk berbelanja.

"Walaupun saya pesan belanja hanya RM2, tetapi dia tetap menghabiskan wang yang saya beri. Saya beri dia belanja yang banyak bukan untuk bermewah, tetapi untuk mengajar dia supaya pandai pegang dan uruskan duit sendiri," luah Ridhuan.

Bercerita mengenai jadual seni Mia, ungkap Ridhuan, buat masa ini Mia terpaksa berehat daripada berlakon kerana ingin fokus pada peperiksaan penggal akhir yang akan bermula pada 8 Oktober ini.

"Mia sudah berehat daripada berlakon sejak bulan Ramadan lalu. Sepanjang tempoh berehat, Mia tidak mengambil sebarang tawaran berlakon drama, filem atau iklan. Kecuali jika ada sesi fotografi atau majlis yang memerlukan Mia menghadirkan diri, dia akan menyertainya. Mia perlu juga menonjolkan diri pada majlis-majlis media supaya nama dia tidak dilupakan," jelas Ridhuan.

Tidak mengabaikan pelajaran anaknya, menurut Ridhuan, dia akan memastikan Mia turut berjaya dalam pelajaran selain berjaya dalam bidang lakonan.

"Sekarang ini pelajar-pelajar sangat kompetitif. Saya tidak mahu dia buat sambil lewa, tetapi dalam masa yang sama saya juga tidak mahu paksa dia untuk buat yang terbaik," jelasnya lagi.

Tidak hanya memantau pelajaran anaknya, Ridhuan juga akan mengupah tutor untuk datang ke rumah mengajar Mia bagi mata pelajaran yang lemah.
Ditanya apakah mata pelajaran yang paling Mia suka, kata Ridhuan, Mia paling menyukai Matematik.
Ridhuan turut ditanya mengenai pembabitan Mia yang kini dilihat kurang muncul dalam iklan komersial. Ulas Ridhuan, dia terpaksa selektif memilih kerana kebanyakan iklan memerlukan Mia pergi melakukan uji bakat.

"Bukan saya sombong tidak mahu Mia melakukan uji bakat untuk iklan, tetapi saya kena selektif untuk kebaikan dirinya," ujarnya lagi.

Gembira menyambut hari ulang tahun yang ketujuh, pelakon dan juga model iklan itu mengakui ingin meraikannya dalam keadaan meriah setiap tahun.
Sempena sambutan hari ulang tahunnya pada hari itu, Mia juga berkesempatan membuat pizzanya sendiri.

"Mia suka ramai orang. Kalau boleh Mia mahu sambut hari jadi macam ini tiap-tiap tahun. Kawan-kawan juga ramai yang datang. Mia juga dapat buat piza sendiri. Biasanya, kita makan sahaja tetapi kali ini Mia boleh pilih sendiri bahan-bahan untuk hias di atas piza," ceritanya teruja.

Mengakui gembira ramai rakannya hadir pada majlis sambutan hari ulang tahunnya, Mia juga berasa teruja kerana artis kesayangannya iaitu Lisa Surihani dan suaminya, Yusry KRU turut hadir.
Malah, pelakon cilik yang memang kerap berganding dengan Lisa dalam banyak filem dan drama itu turut menerima hadiah berupa barangan Zara daripada Lisa.
Selain Lisa, Iqram Dinzly, Fouziah Gous, Melissa Saila, Shaheizy Sam dan juga Dina Nazir Nadzir hadir pada sambutan hari lahir Mia.
Ditanya apakah hadiah yang paling disukai Mia selain daripada hadiah Lisa, ujarnya, dia sangat menyukai hadiah daripada Iqram dan Fouziah yang memberinya seutas rantai emas putih. Begitu juga hadiah pemberian Dina iaitu iPod..
Ditebak soalan mengenai kelakuan Mia yang kini dikhabarkan semakin sombong dan lebih selektif melayan orang yang ingin menemubualnya, ujar Ridhuan, Mia bukan sombong, cuma sebagai seorang kanak-kanak dia tidak diam setempat dan mungkin tidak selesa jika dipanggil tanpa ahli keluarganya berada bersamanya.
"Memang sikap dia macam itu (lari-lari ketika dipanggil). Dia hanya dengar bila saya atau ahli keluarga yang lain panggil," bidas Ridhuan mengenai sikap Mia yang dikatakan sudah berubah.
Mengulas mengenai masa depan Mia, tutur Ridhuan, dia tidak terfikir Mia akan berlakon selama-lamanya dan sudah membuat perancangan untuk anaknya itu.
Berkesempatan menemu bual ibu Mia, Rafidah Abd. Hamid, dia memberitahu, memanggil Mia dengan panggilan manja iaitu Pupon kerana sejak lahir lagi wajah Mia seperti anak Jepun.
Mempunyai darah campuran Cina pada sebelah bekas suami dan juga dirinya, jelas Rafidah, walaupun Mia kini berada di bawah jagaan bapanya selepas mereka bercerai, tetapi dia akan memastikan untuk menghubungi Mia setiap hari selain bertemu anaknya sebulan sekali.

"Saya tinggal di Johor tetapi dalam sebulan, sekali atau dua kali saya akan ke Kuala Lumpur bertemu Mia," ujar Rafidah.

Berkongsi rahsia ketika mengandungkan Mia, Rafidah memberitahu, dia sangat suka minum susu dan makan ikan. Selain itu, dia juga selalu berbual dengan Mia dan memberinya mendengar muzik menggunakan fon kepala.
Ditanya apakah perubahan terbesar Mia selepas menjadi artis, ungkap Rafidah, Mia tidak menunjukkan perubahan ketara kerana sebelum menjadi artis dia juga sering mendapat perhatian setiap kali keluar daripada rumah.
Ditanya adakah anaknya pernah mengadu penat berlakon, cerita Rafidah, pernah juga Mia mengadu kepadanya penat berlakon, tetapi dia juga mengakui sangat seronok menceburi bidang tersebut.
Mengulas mengenai pembabitan Mia dalam bidang seni, ujar Rafidah, kalau ikutkan dia tidak berapa suka Mia berlakon kerana kasihan dengan anaknya yang sering kelihatan penat, tetapi dia juga tidak menjangkakan peluang yang anaknya peroleh dalam bidang seni begitu mudah.

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Nov 2012 09:02 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 14 May 2012 09:38 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2012 09:31 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 05:07 AM PST


//BudakGile98\\

Posted: 07 Feb 2012 04:53 AM PST

Talking with teddybear ? CRAZY ?

HolaHolaa ! Jie's Here ! * Berangan rangan nak jadi macam Dina Nazir xD *

Hee ! Err . Ni kerja Aku ! Cakap-II dengan TeddyBear , * My AJ lah * Hee !

Serious macam orang Gile ! Lolx .

Takde sape nak cakap dengan Aku , Lebih baik cakap dengan Teddybear . HuHu !

AJ takde respon pon Aku cerite macam-II -.-''

Huishh ! Kesian Jie ! Haha xD

- GileGile  -

Err , Kalau lah AJ tuh bagi respon , Aku dah lame lari chuii ! Aku bakaa je AJ tuh . xD

Hee ! OkBye . 

* tengah tunggu Capital A online *


Older Post | Newer Post

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Mar 2012 09:37 AM PDT


Jejari Galak: CUCI THE MUZICAL- Last Kopek

Posted: 14 Mar 2012 08:51 PM PDT

Mai sini cek bagi jalan citer dia dulu yerk...:-)
Cuci The Musical: Last Kopek! mengisahkan empat beradik, Fairil (Abang paling besor...Aflin Shauki), Khai (abg paling baik la katakan..lam citer tu jer..huuhu...Hans Isaac), Jojo (Abg rockers kiter tp dalam hati ada taman..Awie) dan C'Tan (Yang sememangnyer klako tuu..Nabil) yang mempunyai satu impian untuk menyertai pertandingan Window Washing Olympics. Perkenalan empat beradik dengan CJ atau Siti Jasmin (gadis lemah lembut (Wanida Imran) n sexy..kata si khai la coz otak dia tak leh nak function ngan betul), pemilik syarikat Kalthum Holdings yang telah memberikan peluang untuk mereka bertanding di dalam pertandingan yang menawarkan ganjaran yang lumayan. Wira (Chinese boy yang mempunyai ayat skema..lebih dari kiter org mlayu nih..)yang sememangnya menaruh hati pada CJ menjadi pesaing utama kepada pasukan Cuci Cuci Services.
Kejujuran Khai telah menambat hati CJ dan berlaku juga bibit-bibit percintaan antara Khai dan CJ serta Jojo dan Farah (Dina Nazir) yang disebabkan oleh pisang goreng. Fairil yang selalu bercita-cita besar untuk membawa Cuci Cuci Services mencapai tahap yang lebih tinggi telah melakukan sesuatu yang dilluar jangkaan sehingga menyebabkan mereka semua berpecah belah dan C'Tan yang begitu terkesan dengan perbuatan abangnya yang sanggup bekerja untuk Wira Holdings. Pertandingan tersebut dijalankan sekali lagi untuk berlaku adil. Cuci Cuci Services telah menyingkirkan Fairil dan menggantikan tempatnya dengan Farah.
Ancaman dari Wira tidak pernah berhenti dan di dalam cubaannya menggagalkan kemenangan Cuci Cuci Services, Fairil telah menyelamatkan adik-adiknya dari perbuatan keji Wira itu. Namun, mampukah C'Tan memaafkan perbuatan abangnya itu? Ikuti kisah empat beradik yang dipenuhi dengan kisah pahit, manis, gembira, sedih dan diselangi dengan rangkaian lagu-lagu yang mengasyikkan ini kelak.....:-)
Hak..hak...Dikira nasib manusia la jugak tu... dapat 1st hall dan dapat duduk depan2x plak tu...tu la orang kata ' tuah ayam nampak di kaki..tuah manusia saper yang tau kan..kan...????? haha...
Actually 'kitorang' dapat tiket last n kena duduk third wall (hall paling atas)...so klu camtu... xsyok la kan..tapi ntah ape yang kena ngan diorang tu baik hati sangat...tukar tiket kami turun ke bawah...so dapatla 1st hall........
 Credit to Miss Eja & Miss Siela... Coz Dapatkan tiket & transport untuk 'adik'..yerk..haha.. (muntah hijou)




 Last credit..First time tengok teater....

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jan 2013 09:15 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jan 2013 09:22 AM PST


Foto: Gaya Black & White Glam Glitz Selebriti @ Karpet Glamor AIM19

Posted: 18 Nov 2012 10:44 AM PST

Last Updated: 11:45am, January  2, 2013

TERENGGANU

BESUT
- Kg Anak Ikan, Kg Oh, Kg Keruak, Kg La, Kg Apal

HULU TERENGGANU
- Kg Menerong

SETIU
- Kg Nyatuh

TOTAL STILL AFFECTED: 107
RELIEF CENTRES: 4
TOTAL DEATHS: 6
ROADS CLOSED: 11

Bilik Gerakan: 09-6316021/ 66668246


KELANTAN

PASIR PUTEH
- Kg Gong Keding, Kg Tok Sudin, Kg Baru

KOTA BARU
- Kg Manok

TOTAL STILL AFFECTED: 61
RELIEF CENTRES: 3
ROADS CLOSED: 0

Bilik Gerakan: 09-7450999/ 7455555/ 7753400


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jan 2013 09:15 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jan 2013 09:22 AM PST


Foto: Gaya Black & White Glam Glitz Selebriti @ Karpet Glamor AIM19

Posted: 18 Nov 2012 10:44 AM PST

Last Updated: 11:45am, January  2, 2013

TERENGGANU

BESUT
- Kg Anak Ikan, Kg Oh, Kg Keruak, Kg La, Kg Apal

HULU TERENGGANU
- Kg Menerong

SETIU
- Kg Nyatuh

TOTAL STILL AFFECTED: 107
RELIEF CENTRES: 4
TOTAL DEATHS: 6
ROADS CLOSED: 11

Bilik Gerakan: 09-6316021/ 66668246


KELANTAN

PASIR PUTEH
- Kg Gong Keding, Kg Tok Sudin, Kg Baru

KOTA BARU
- Kg Manok

TOTAL STILL AFFECTED: 61
RELIEF CENTRES: 3
ROADS CLOSED: 0

Bilik Gerakan: 09-7450999/ 7455555/ 7753400


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Nov 2012 09:51 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2012 09:18 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Oct 2012 09:05 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Oct 2012 09:05 AM PDT


Mia Sara Berehat Berlakon Untuk Fokus Pada Peperiksaan

Posted: 03 Oct 2012 07:20 AM PDT

Mia Sara Berehat Berlakon Untuk Fokus Pada Peperiksaan | MENJADI pelajar paling popular di sekolah, Mia atau nama sebenarnya Mia Sara Nasuha Muhammad Ridhuan, 7, tidak pernah melahirkan rasa benci selalu dikelilingi oleh rakan-rakan di sekolahnya.
Malah, barang-barang Mia turut diambil oleh rakan-rakannya kerana terlalu menyukai Pelakon Kanak-Kanak Terbaik Festival Filem Malaysia Ke-24 menerusi filem "Sekali Lagi" itu.
"Pernah satu tahap dia dikelilingi ramai rakan sekolahnya ketika waktu rehat, tetapi dia tidak kisah dan boleh makan seperti biasa," ujar bapa Mia, Muhammad Ridhuan Muhammad Salleh ketika ditemui pada majlis sambutan hari ulang tahun Mia yang ketujuh di restoran pizza dan pasta Italiannies, pusat beli-belah Paradigm, Kelana Jaya, Selangor Ahad lepas.
Mia yang berada di samping bapanya itu hanya mengangguk dan memberitahu, antara barang-barang yang diambil terdiri daripada pensel dan pemadam miliknya.
Ditanya berapakah belanja yang dibekalkan bapanya setiap kali pergi ke sekolah, kata Mia, dia akan memperoleh sebanyak RM10 atau RM20 sehari, tetapi menasihatinya agar menggunakan hanya RM2 sahaja untuk berbelanja.

"Walaupun saya pesan belanja hanya RM2, tetapi dia tetap menghabiskan wang yang saya beri. Saya beri dia belanja yang banyak bukan untuk bermewah, tetapi untuk mengajar dia supaya pandai pegang dan uruskan duit sendiri," luah Ridhuan.

Bercerita mengenai jadual seni Mia, ungkap Ridhuan, buat masa ini Mia terpaksa berehat daripada berlakon kerana ingin fokus pada peperiksaan penggal akhir yang akan bermula pada 8 Oktober ini.

"Mia sudah berehat daripada berlakon sejak bulan Ramadan lalu. Sepanjang tempoh berehat, Mia tidak mengambil sebarang tawaran berlakon drama, filem atau iklan. Kecuali jika ada sesi fotografi atau majlis yang memerlukan Mia menghadirkan diri, dia akan menyertainya. Mia perlu juga menonjolkan diri pada majlis-majlis media supaya nama dia tidak dilupakan," jelas Ridhuan.

Tidak mengabaikan pelajaran anaknya, menurut Ridhuan, dia akan memastikan Mia turut berjaya dalam pelajaran selain berjaya dalam bidang lakonan.

"Sekarang ini pelajar-pelajar sangat kompetitif. Saya tidak mahu dia buat sambil lewa, tetapi dalam masa yang sama saya juga tidak mahu paksa dia untuk buat yang terbaik," jelasnya lagi.

Tidak hanya memantau pelajaran anaknya, Ridhuan juga akan mengupah tutor untuk datang ke rumah mengajar Mia bagi mata pelajaran yang lemah.
Ditanya apakah mata pelajaran yang paling Mia suka, kata Ridhuan, Mia paling menyukai Matematik.
Ridhuan turut ditanya mengenai pembabitan Mia yang kini dilihat kurang muncul dalam iklan komersial. Ulas Ridhuan, dia terpaksa selektif memilih kerana kebanyakan iklan memerlukan Mia pergi melakukan uji bakat.

"Bukan saya sombong tidak mahu Mia melakukan uji bakat untuk iklan, tetapi saya kena selektif untuk kebaikan dirinya," ujarnya lagi.

Gembira menyambut hari ulang tahun yang ketujuh, pelakon dan juga model iklan itu mengakui ingin meraikannya dalam keadaan meriah setiap tahun.
Sempena sambutan hari ulang tahunnya pada hari itu, Mia juga berkesempatan membuat pizzanya sendiri.

"Mia suka ramai orang. Kalau boleh Mia mahu sambut hari jadi macam ini tiap-tiap tahun. Kawan-kawan juga ramai yang datang. Mia juga dapat buat piza sendiri. Biasanya, kita makan sahaja tetapi kali ini Mia boleh pilih sendiri bahan-bahan untuk hias di atas piza," ceritanya teruja.

Mengakui gembira ramai rakannya hadir pada majlis sambutan hari ulang tahunnya, Mia juga berasa teruja kerana artis kesayangannya iaitu Lisa Surihani dan suaminya, Yusry KRU turut hadir.
Malah, pelakon cilik yang memang kerap berganding dengan Lisa dalam banyak filem dan drama itu turut menerima hadiah berupa barangan Zara daripada Lisa.
Selain Lisa, Iqram Dinzly, Fouziah Gous, Melissa Saila, Shaheizy Sam dan juga Dina Nazir Nadzir hadir pada sambutan hari lahir Mia.
Ditanya apakah hadiah yang paling disukai Mia selain daripada hadiah Lisa, ujarnya, dia sangat menyukai hadiah daripada Iqram dan Fouziah yang memberinya seutas rantai emas putih. Begitu juga hadiah pemberian Dina iaitu iPod..
Ditebak soalan mengenai kelakuan Mia yang kini dikhabarkan semakin sombong dan lebih selektif melayan orang yang ingin menemubualnya, ujar Ridhuan, Mia bukan sombong, cuma sebagai seorang kanak-kanak dia tidak diam setempat dan mungkin tidak selesa jika dipanggil tanpa ahli keluarganya berada bersamanya.
"Memang sikap dia macam itu (lari-lari ketika dipanggil). Dia hanya dengar bila saya atau ahli keluarga yang lain panggil," bidas Ridhuan mengenai sikap Mia yang dikatakan sudah berubah.
Mengulas mengenai masa depan Mia, tutur Ridhuan, dia tidak terfikir Mia akan berlakon selama-lamanya dan sudah membuat perancangan untuk anaknya itu.
Berkesempatan menemu bual ibu Mia, Rafidah Abd. Hamid, dia memberitahu, memanggil Mia dengan panggilan manja iaitu Pupon kerana sejak lahir lagi wajah Mia seperti anak Jepun.
Mempunyai darah campuran Cina pada sebelah bekas suami dan juga dirinya, jelas Rafidah, walaupun Mia kini berada di bawah jagaan bapanya selepas mereka bercerai, tetapi dia akan memastikan untuk menghubungi Mia setiap hari selain bertemu anaknya sebulan sekali.

"Saya tinggal di Johor tetapi dalam sebulan, sekali atau dua kali saya akan ke Kuala Lumpur bertemu Mia," ujar Rafidah.

Berkongsi rahsia ketika mengandungkan Mia, Rafidah memberitahu, dia sangat suka minum susu dan makan ikan. Selain itu, dia juga selalu berbual dengan Mia dan memberinya mendengar muzik menggunakan fon kepala.
Ditanya apakah perubahan terbesar Mia selepas menjadi artis, ungkap Rafidah, Mia tidak menunjukkan perubahan ketara kerana sebelum menjadi artis dia juga sering mendapat perhatian setiap kali keluar daripada rumah.
Ditanya adakah anaknya pernah mengadu penat berlakon, cerita Rafidah, pernah juga Mia mengadu kepadanya penat berlakon, tetapi dia juga mengakui sangat seronok menceburi bidang tersebut.
Mengulas mengenai pembabitan Mia dalam bidang seni, ujar Rafidah, kalau ikutkan dia tidak berapa suka Mia berlakon kerana kasihan dengan anaknya yang sering kelihatan penat, tetapi dia juga tidak menjangkakan peluang yang anaknya peroleh dalam bidang seni begitu mudah.

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Feb 2013 09:36 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Dec 2011 09:42 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: Activate your Email Subscription to: <b>Dina nazir</b> <b>...</b>

Posted: 17 Dec 2011 11:56 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Hello there,. You recently requested an email subscription to Dina nazir - Google Blog Search. We can't wait to send the updates you want via email, so please click the following link to activate your subscription immediately: ...

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Feb 2013 09:33 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dina nazir</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Dec 2012 09:07 AM PST


Anna Monster: Zizan Raja Lawak feat <b>Dina Nazir</b> - Selamat Tinggal

Posted: 09 Apr 2011 10:03 AM PDT

YAWW YAWW YAWW , ZIZAN IN DA HOUSE BEBEH !

FEATURING with DINA NAZIR
Bukan mudah untuk ku menerima hakikat
Dalam hidup ini sentiasa ku tersekat
Kasih sayang yang suci murni
Tetapi semuanya hilang setelah kau pergi
Dulu hari-hari ku berwarna warni
Jangan jangan lepaskan genggamanku ini
Hidupku hanya bermakna jika kau di sini
Kenapa gembiraku kini menjadi sepi
Musnah segala apa yang ku impikan
Kerana Tuhan yang menentukan
Kau tetap pergi apakan daya
Walaupun ku telah mencuba sedaya upaya
Ku harapkan ini sesuatu yang kekal
Namun ku terpaksa melepaskanmu baby
Tiada ertinya kau tinggalkan aku
Sedangkan teramat ku mengasihi dirimu
Cuba ingat semua yang kita pernah lalui
Sayang bukalah fikiranmu kembali
Ku tak mahu hidup tanpamu di sisi
Hanya kau seorang yang pernah aku kasihi
Jangan pergi jangan pergi
Jangan tinggalkan aku begini
Jika aku yang engkau cintai
Jangan pergi jangan pergi
Jangan tinggalkan aku begini
Selamat tinggal kawanku (usah pergi)
Tak mudah aku pergi (jangan biarkan ku menderita)
Sentiasa di hati ini (aku sentiasa di dalam dada kamu sayang)
Walau ku pergi sayangku (usah pergi)
Kaulah cintaku yang kekal
Selamat tinggal kawanku (usah pergi)
Tak mudah aku pergi (jangan biarkan ku menderita)
Sentiasa di hati ini (aku sentiasa di dalam dada kamu sayang)
Walau ku pergi sayangku (jangan pergi)
Kaulah cintaku yang kekal
FALL IN LOVE WITH THIS SONG. OMG , abang Zizan saya :')

Anna Izzat selesai menaip untuk tatapan mata anda :)


Tiada ulasan:

Catat Komen