Nuffnang

Selasa, 15 April 2014

Diana Danielle - Google Blog Search

Diana Danielle - Google Blog Search


<b>Diana Danielle</b> pernah naik kapal terbang rosak enjin

Posted: 27 Mar 2014 12:09 AM PDT

Pada: Khamis, 27 Mac 2014 Bukan kejadian MalindoAir terbakar semalam, tapi Diana Danielle akui pernah mengalami detik cemas yang hampir serupa dengan MalindoAir ketika berada di dalam sebuah kapal terbang. Ceritanya apaila dia menaiki penerbangan menuju Amerika Syarikat pada 3 tahun yang lalu.

Dimana kerosakan enjin kapal terbang berkenaan ketika sudah berada di awan. Saat cemas itu diceritakan oleh Diana Danielle kat bawah ni.

"Ia sukar untuk digambarkan keadaan itu kerana saya rasakan seperti pesawat itu menjunam selama enam saat dengan enjinnya berhenti.

"Ketika itu saya dapat rasakan semua penumpang berada dalam keadaan cemas dan saling berpandangan antara satu sama lain,"

"Kalau boleh saya tidak mahu menaiki kapal terbang terutama jika pergi ke tempat-tempat yang dekat dan ia boleh naiki kereta sahaja.

"Setiap kali ketika kapal terbang ingin berlepas atau mendarat saya akan rasa terlalu takut sehingga kadang-kala terpaksa memeluk penumpang di sebelah," -Diana. petikan mStar

Tag : , , , , ,

Komen yang betul-betul negative/promosi dan seumpamanya akan dibanned terus untuk berkomen di sini. terima kasih

<b>diana danielle</b> kongsi detik cemas ketika enjin <b>...</b> - ammboi dot com

Posted: 27 Mar 2014 04:15 PM PDT

Kalau sebelum ini tiga selebriti Sherry Ibrahim, Danny X Factor dan Uqasha Senrose pernah berkongsi pengalaman detik cemas bertugas sebagai krew pesawat, kali ini Diana Danielle pula berkongsi pengalaman detik cemas sebagai penumpang pula. Menurut Diana, dia sangat terkesan dengan insiden kehilangan pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) MH370 kerana dia turut mengalami saat-saat mencemaskan ketika dalam penerbangan ke Amerika Syarikat tiga tahun lalu.

Menerusi laporan mStar, Diana atau nama sebenar Diana Danielle Danny Beeson, 23, berkata, dalam kejadian itu, pesawat yang dinaikinya mengalami masalah pada bahagian enjin sehingga ia terpaksa mendarat di lapangan terbang terdekat bagi membolehkan penumpang berpindah ke pesawat lain.

diana danielle

"Ia sukar untuk digambarkan keadaan itu kerana saya rasakan seperti pesawat itu menjunam selama enam saat dengan enjinnya berhenti. Ketika itu saya dapat rasakan semua penumpang berada dalam keadaan cemas dan saling berpandangan antara satu sama lain," katanya.

Tambahnya, masalah kerosakan enjin itu diberitahu selepas kapal terbang tersebut selamat mendarat bagi memindahkan penumpang ke pesawat lain untuk meneruskan perjalanan ke Amerika Syarikat. Kata Diana, kejadian itu juga membuatkan dia fobia setiap kali terpaksa menggunakan perkhidmatan pengangkutan udara untuk ke sesuatu destinasi.

"Kalau boleh saya tidak mahu menaiki kapal terbang terutama jika pergi ke tempat-tempat yang dekat dan ia boleh naiki kereta sahaja."Setiap kali ketika kapal terbang ingin berlepas atau mendarat saya akan rasa terlalu takut sehingga kadang-kala terpaksa memeluk penumpang di sebelah," katanya.

Dalam pada itu, Diana berkata, insiden MH370 sangat menyentuh perasaan, namun jauh di sudut hatinya masih berharap penumpang dan anak kapal itu selamat selagi belum ada bukti kukuh yang mengesahkan ia terhempas di Lautan Hindi seperti dilaporkan.

Tambahnya, sejak insiden yang bermula pada 8 Mac lalu itu, dia antara individu yang tidak terkecuali mahu mendapatkan maklumat terkini tentang pesawat berkenaan.

"Sejak kejadian ini semua orang jadi pakar penerbangan termasuklah saya. Sedikit sebanyak saya belajar tentang penerbangan. Namun begitu, jika ingin berkongsi tentang sesuatu maklumat, kita perlu pastikan ia sahih dan tidak menimbulkan provokasi mana-mana pihak," katanya sambil mengecam tindakan media barat yang sering melaporkan berita negatif tentang Malaysia.

p/s: Pernah alami detik cemas sikit jer (sikit sangat kot.. haha) semasa menaiki kapal terbang ni…

Tags: , , , , , ,

Category: HIBURAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan