Nuffnang

Selasa, 15 April 2014

Nubhan - Google Blog Search

Nubhan - Google Blog Search

Nubhan - Google Blog Search


4 Kali Putus Cinta Inspirasi <b>Nubhan</b> Nyanyi Lagu <b>...</b> - Mynewshub.my

Posted: 12 Apr 2014 07:24 PM PDT


KUALA LUMPUR – Penyanyi Nubhan terpaksa mengambil pengalaman cintanya yang lalu bagi membawa dan menghayati lagu sedih.

Nubhan, 28, berkata, dia pernah melalui hampir empat kali putus cinta dan pengalaman itu dijadikan sumber inspirasi untuknya mengekspresikan perasaan tersebut ketika berada di atas pentas persembahan.

"Bukan senang untuk membawakan lagu sedih kerana kita perlu menghayati dan meletakkan perasaan ke dalam lagu tersebut.

"Oleh itu saya sentiasa imbau kembali kenangan sedih sewaktu putus cinta ketika menyanyikan lagu-lagu saya yang mana kebanyakkannya berunsur sedih," katanya kepada mStar Online selepas majlis pelancaran single terbaharunya berjudul Kisah Kasih di Mini Auditorium Hall, Pusat Pelancongan Malaysia (Matic), di sini, Sabtu.

Lagu ciptaan Ajai dan lirik oleh Ad Samad ini merupakan lagu kedua Nubhan bersama syarikat rakaman Nova Music selepas lagu duet bersama penyanyi Mila berjudul Cinta Kasih.

Dalam pada itu, Nubhan mengakui kelewatannya mengeluarkan single baharu adalah disebabkan proses pemilihan lagu yang agak sukar.

"Saya mengambil masa yang agak panjang ketika proses pemilihan lagu kerana kebanyakkan lagu yang datang tidak sesuai.

"Kalau boleh saya mahu melodi dan lirik yang benar-benar kuat dan menarik perhatian pendengar, untuk lagu ini sahaja sudah beberapa kali diubah liriknya," katanya.

Sementara itu, Nubhan berkata lagu tersebut bakal dimuatkan dalam album terbaharunya yang akan diterbitkan tidak lama lagi.

Album tersebut juga akan menampilkan beberapa buah lagu baharu dan sebuah lagu duet bersama Mila Jirin. – mStar Online

Anda mungkin juga meminati:

4 Kali Putus Cinta Inspirasi Nubhan Nyanyi Lagu Sedihhttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/Nubhan.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/Nubhan-150x150.jpgMyNewsHub myArtisTerkini,

KUALA LUMPUR - Penyanyi Nubhan terpaksa mengambil pengalaman cintanya yang lalu bagi membawa dan menghayati lagu sedih. Nubhan, 28, berkata, dia pernah melalui hampir empat kali putus cinta dan pengalaman itu dijadikan sumber inspirasi untuknya mengekspresikan perasaan tersebut ketika berada di atas pentas persembahan. 'Bukan senang untuk membawakan lagu sedih kerana...

<p style="text-align: justify;">KUALA LUMPUR - Penyanyi Nubhan terpaksa mengambil pengalaman cintanya yang lalu bagi membawa dan menghayati lagu sedih.</p> <p style="text-align: justify;">Nubhan, 28, berkata, dia pernah melalui hampir empat kali putus cinta dan pengalaman itu dijadikan sumber inspirasi untuknya mengekspresikan perasaan tersebut ketika berada di atas pentas persembahan.</p> <p style="text-align: justify;">"Bukan senang untuk membawakan lagu sedih kerana kita perlu menghayati dan meletakkan perasaan ke dalam lagu tersebut.</p> <p style="text-align: justify;">"Oleh itu saya sentiasa imbau kembali kenangan sedih sewaktu putus cinta ketika menyanyikan lagu-lagu saya yang mana kebanyakkannya berunsur sedih," katanya kepada mStar Online selepas majlis pelancaran single terbaharunya berjudul Kisah Kasih di Mini Auditorium Hall, Pusat Pelancongan Malaysia (Matic), di sini, Sabtu.</p> <p style="text-align: justify;">Lagu ciptaan Ajai dan lirik oleh Ad Samad ini merupakan lagu kedua Nubhan bersama syarikat rakaman Nova Music selepas lagu duet bersama penyanyi Mila berjudul Cinta Kasih.</p> <p style="text-align: justify;">Dalam pada itu, Nubhan mengakui kelewatannya mengeluarkan single baharu adalah disebabkan proses pemilihan lagu yang agak sukar.</p> <p style="text-align: justify;">"Saya mengambil masa yang agak panjang ketika proses pemilihan lagu kerana kebanyakkan lagu yang datang tidak sesuai.</p> <p style="text-align: justify;">"Kalau boleh saya mahu melodi dan lirik yang benar-benar kuat dan menarik perhatian pendengar, untuk lagu ini sahaja sudah beberapa kali diubah liriknya," katanya.</p> <p style="text-align: justify;">Sementara itu, Nubhan berkata lagu tersebut bakal dimuatkan dalam album terbaharunya yang akan diterbitkan tidak lama lagi.</p> <p style="text-align: justify;">Album tersebut juga akan menampilkan beberapa buah lagu baharu dan sebuah lagu duet bersama Mila Jirin. - <strong>mStar Online</strong></p>