Nuffnang

Rabu, 16 April 2014

kumpulan Estranged - Google Blog Search

kumpulan Estranged - Google Blog Search


ISU ANGGOTA <b>KUMPULAN ESTRANGED</b> BERGAMBAR DENGAN <b>...</b>

Posted: 18 Jun 2013 10:53 AM PDT

GAMBAR AHLI BAND ESTRANGED POSING BERSAMA ANJING | Selepas Sharifah Sofea, Baby Arin Res'2 kini seorang lagi artis melayu tanpa segan silu bergambar mesra dengan seekor anjiing. Terbaru, alah seorang anggota kumpulan Estranged, Din Hormatov "kantoi" bersama seekor anjing.

Dan berkaitan dengan hukum bersentuhan dengan haiwan yang dikategorikan sebagai Najis Mughollazoh ini, admin sungguh tertarik dengan hujah;

" Berkenaan dengan isu menyentuh, memegang, merawat anjing dan babi yang dikategorikan sebagai najis "mughollazoh" iaitu najis berat dalam feqah, ianya bukanlah haram seperti mana yang dikatakan oleh sesetengah masyarakat melayu. Ramai yang bertanya kepada saya bagaimana saya sebagai seorang muslim boleh menyentuh anjing dan babi yang haram disentuh? Berdasarkan pelajaran feqah yang saya pelajari sejak sekolah rendah agama hinggalah sekolah menengah, menyentuh najis "mughollazaoh" tidak haram. Apa yang dinyatakan oleh hukum feqah ialah apabila kita menyentuh najis "mughollazoh" kita dikehendaki menyucikannya dengan bersamak iaitu membasuh dengan air yang telah dicampurkan dengan tanah sekali dan membilasnya dengan air mutlak sebanyak 6 kali. Yang haram berkaitan dengan anjing dan babi ialah memakannya bukan menyentuhnya, "

Sesungguhnya,walaupun hujah tersebut mungkin boleh digunapakai, namun berfikirlah tentang ke'sensitiviti'an masyarakat di negara ini, yang mana rata-rata mereka berbangsa Melayu dan beragama Islam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan