Nuffnang

Ahad, 1 April 2012

Saiful Apek - Google Blog Search

Saiful Apek - Google Blog Search


<b>SAIFUL APEK</b> POSITIF DADAH LAGI

Posted: 27 Mar 2012 07:31 PM PDT

PAK CEK BIOLA: <b>SAIFUL APEK</b> DISAHKAN POSITIF GANJA

Posted: 27 Mar 2012 11:59 PM PDT

Percaya atau tidak, itulah hakikat yang perlu diterima oleh peminat Saiful Apek dimana dia disahkan positif ganja. Saiful Apek adalah antara pelawak yang disegani suatu ketika dahulu oleh ramai orang kerana lawaknya yang spontan. Namun kini, Saiful Apek seolah-olah kelihatan semakin tenggelam.
Seorang juruteknologi makmal perubatan semalam mengesahkan bahawa Saiful Apek positif dadah kanabis melalui ujian pengesanan dadah iaitu TLC (Thin Layer Chromatography).
Kes ini sebenarnya sudah lama dan kini dibicarakan semula.
PCB sudah naik lali dengan isu dadah berkaitan dengan artis. Bukan nak mengaibkan tapi masalahnya dah memang betol hisap dadah. sebelom ni pon banyak kes berkaitan dengan artis yang menyalahgunakan dadah.
Pasti ada yang akan berkata, lagi ramai yang salahgunakan dadah dalam kalangan orang biasa. Masalahnya sekarang, artis adalah "public figure" dan setiap yang dilakukan mereka akan sentiasa diperhatikan. Jadi, jangan cepat melenting bila ada yang berkata ada dalam kalangan artis yang kehidupan sosial mereka terlampau bebas (hanya segelintir, tidak semua )
Jadi, PCB menyeru pada anda di luar sana, jauhi dadah. jangan disebabkan dadah, kehidupan anda yang menjadi korban.

<b>Saiful Apek</b> & Rakan Disahkan Positif Ganja | OHBULAN!

Posted: 27 Mar 2012 08:39 PM PDT

Tak habis dengan kes ganja, laporan akhbar terbaru dari mStar Online mengesahkan bahawa air kencing Saiful Apek dan 3 orang rakannya, positif kanabis.

Keempat-empat tertuduh termasuk Saiful Apek yang popular dengan lakonan dan aksi lawaknya telah didakwa melakukan kesalahan itu di Pejabat Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, di Ibu Pejabat Polis Daerah Subang Jaya, Jalan LP 2A/1, Taman Putra Permai, Seri Kembangan di sini pada 11 malam, 12 Jun 2010 mengikut Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 15(1) akta sama yang membawa hukuman maksimum penjara dua tahun atau denda RM5,000 jika sabit kesalahan.

Perbicaraan kes ini akan disambung pada 10 Mei depan.

Sebelum ini, OHBULAN! pernah menulis mengenai Saiful Apek & Rakan Nafikan Tuduhan Ambil Dadah! dalam artikel bertarikh 2 November 2011.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan