Nuffnang

Rabu, 12 September 2012

Dayang Nurfaizah - Google Blog Search

Dayang Nurfaizah - Google Blog Search


<b>Dayang Nurfaizah</b> terima Anugerah Kebesaran Sarawak

Posted: 12 Sep 2012 12:48 AM PDT

Dayang Nurfaizah terima Anugerah Kebesaran Sarawak

Dayang Nurfaizah terima Anugerah Kebesaran Sarawak:Dayang Nurfaizah Awang Dowty ataupun lebih dikenali sebagai Dayang Nurfaizah adalah seorang penyanyi yang kita tak mampu untuk menidakkan kredibilti juga kemampuan vokalnya yang mantap.

Seandainya Masih Ada Cinta, Dayang Sayang Kamu, Sedingin Mana Cintamu, Erti Hidup dan Kembalilah Sayang antara lagu-lagu yang menjadi siulan ramai.

Dayang mempunyai kelas tersendiri dan ekslusif walaupun beliau dilihat agak kurang menerima publisiti baik di depan kaca TV mahupun di akhbar dan majalah, tapi itulah kelebihan anak kelahiran Kuching Sarawak ini.

Terbaru dikhabarkan Dayang merupakan salah seorang penerima anugerah pingat kebesaran Sarawak.

Menurut pengurusnya, Sharina, penganugerahan tersebut bersempena ulangtahun kelahiran yang ke-91, TYT Yang Dipertua Sarawak Tun Datuk Patinggi Abang Haji Muhammad Salahuddin Abang Barieng. Dayang dikurniakan anugerah Darjah Amat Mulia Bintang Sarawak (Ahli Bintang Sarawak-ABS).

"Ya memang betul. Dayang baru saja menerima anugerah Darjah Amat Mulia Bintang Sarawak (Ahli Bintang Sarawak – ABS), pada minggu lepas", kata Sharina ringkas.

Dayang yang kini sedang menghabiskan cuti rayanya bakal melancarkan album istimewa – album live yang memuatkan persembahannya bersama Anuar Zain ketika mengadakan konsert di Dewan Filharmonik Petronas (DFP) sekitar Mei lalu.- Hiburan @ forblogger.net

Connect Facebook

5.0

Tiada ulasan:

Catat Ulasan