Nuffnang

Ahad, 22 Disember 2013

kumpulan hujan - Google Blog Search

kumpulan hujan - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan hujan</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Dec 2013 01:30 AM PST


Kelas <b>Hujan</b> di pentas DFP - Utusan Online

Posted: 08 Dec 2013 05:01 AM PST

Oleh SITI ATHIRAH DZULKIFLY
athirah.dzulkifly@utusan.com.my

MASIH ingat lagi, dulu, kami pernah kena halau dengan pengawal keselamatan sebab busking di depan Kuala Lumpur Convention Centre (KLCC)," kata Noh.

Satu ketika, itu adalah antara pengalaman yang ditempuh oleh Noh Salleh, AG Coco, Hang Dimas, Azham Ahmad dan Izzat Huzaini, lima anggota kumpulan Hujan.

Umpama satu pencetus semangat, siapa sangka kalau dulu ada yang menganggap mereka entah siapa-siapa, Hujan kini berdiri sebagai sebuah jenama besar dalam industri muzik Malaysia.

Dari pernah dihalau, Hujan membuktikan bahawa kumpulan mereka bukan 'sampah' dan mereka juga mampu beraksi di pentas berlabel prestij seperti Dewan Filharmonik Petronas (DFP), Kuala Lumpur.

Mengukir satu lagi rekod kejayaan perjalanan seni kumpulan tersebut, Isnin lalu Hujan diberi penghargaan oleh DFP untuk beraksi di pentas itu untuk satu malam.

Disaksikan oleh hampir 900 penonton yang terdiri daripada peminat mereka sendiri, Hujan menyajikan persembahan bertenaga sepanjang kira-kira dua jam menghiburkan seisi dewan.

Merupakan kumpulan indie pertama yang diberi peluang sebegitu rupa, Hujan meneruskan legasi artis baru yang dipilih khas oleh DFP selepas kejayaan konsert Yuna, Aizat, Najwa dan Hafiz sebelum ini.

Kemas dalam persalinan suit berwarna hitam, Noh bersama sahabat seperjuangannya yang lain membuka 'gelanggang' persembahan pada pukul 8.30 malam menerusi lagu Lonely Soldier Boy.

Luar biasanya persembahan satu malam bersama Hujan ini, seleksi lagu-lagu mereka diubah kepada nuansa akustik untuk memberi kelainan kepada penonton.

Menyajikan 12 lagu kesemuanya pada malam iyu termasuk Bagaikan Matahari, Aku Yang Asing, Kotak Hati, Empayarmu dan Mencari Konklusi, Hujan mempamerkan persembahan hebat pada kelasnya tersendiri.

Meski dilihat pincang tanpa Dimas yang difahamkan punya urusan penting, Hujan bijak mencari kelainan dengan sengaja menampilkan kejutan berduet bersama Tiara Jacquelina untuk lagu Aku Skandal.

Sepanjang persembahan, selain menyampaikan lagu dengan baik, pujian wajar diberikan kepada Noh kerana dia mampu menghidupkan suasana formal dalam ruang dewan itu dengan jenaka-jenaka bersahajanya.

Tidak perlu beriya-iya menambat hati penonton, Noh dilihat selesa menjadi dirinya sendiri yang sememangnya terkenal dengan sikap gila-gilanya dalam berjenaka.

Sesekali, sempat juga Noh menyakat isteri, Mizz Nina dan keluarganya yang kebetulan hadir bersama-sama memberi sokongan persembahan Hujan, sebelum disambut hilai tawa penonton yang terhibur dengan aksi spontan Noh.

Dianggap semakin matang dalam penyampaian persembahan pentas, rata-rata penonton memuji kesungguhan Noh dan anggota band tersebut yang kemudiannya layak menerima tepukan gemuruh daripada penonton yang menikmati satu persembahan berbaloi daripada Hujan.

Hujan membuktikan, selepas hampir lapan tahun berada dalam industri, ia bukan sesuatu yang mustahil bagi sebuah band Indie seperti mereka untuk mengukir nama di pentas DFP.

Berpecah? Mungkin sudah takdir bahawa ini belum masanya lagi untuk Hujan memilih jalan berasingan selepas sebelum ini timbul ura-ura itu.

Selagi ada Raingers (peminat kumpulan tersebut), lima anak muda ini terus utuh bersatu membuktikan di mata semua bahawa musim Hujan tidak akan terhenti.

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan hujan</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Dec 2013 01:34 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan hujan</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Nov 2013 01:56 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan hujan</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2013 01:33 AM PST

kumpulan hujan - Google Blog Search

Komitmen Punca Noh & Geng <b>Hujan</b> Renggang - myNewshub

Posted: 12 Nov 2013 05:51 PM PST


Noh berkata demikian ketika diminta mengulas tentang dakwaan anggota kumpulan tersebut tidak sehaluan dan akan berpecah.

Sementara itu, jelas Noh, penglibatannya bersama dalam kumpulan Da Vagabonds adalah sebagai projek sampingan semata-mata dan tidak menjejaskan perjalanan kumpulan Hujan.

"Kami masing-masing ada projek kumpulan lain namun ia bukanlah keutamaan, bukan saya sahaja, malah AG Coco dan Izat juga ada komitmen dan kumpulan mereka sendiri," katanya.

Dalam perkembangan lain, Noh berkata peluang mengadakan konsert di DFP merupakan satu penghargaan buat Hujan sebagai artis berkumpulan pertama yang akan beraksi di pentas tersebut.

"Kami mohon untuk buat konsert di sana sejak 2011 lagi tapi baru sekarang dapat dan ia merupakan satu peluang yang akan kami gunakan sebaik mungkin.

"Hujan merupakan kumpulan pertama yang dibawa ke pentas DFP itu dan saya rasa sangat berbangga," ujarnya. – mStar Online

Komitmen Punca Noh & Geng Hujan Rengganghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/11/Noh1.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/11/Noh1-150x150.jpgMyNewsHub myArtisTerkini,,

Noh berkata demikian ketika diminta mengulas tentang dakwaan anggota kumpulan tersebut tidak sehaluan dan akan berpecah. Sementara itu, jelas Noh, penglibatannya bersama dalam kumpulan Da Vagabonds adalah sebagai projek sampingan semata-mata dan tidak menjejaskan perjalanan kumpulan Hujan. 'Kami masing-masing ada projek kumpulan lain namun ia bukanlah keutamaan, bukan saya sahaja, malah...

<p style="text-align: justify;">Noh berkata demikian ketika diminta mengulas tentang dakwaan anggota kumpulan tersebut tidak sehaluan dan akan berpecah.</p> <p style="text-align: justify;">Sementara itu, jelas Noh, penglibatannya bersama dalam kumpulan Da Vagabonds adalah sebagai projek sampingan semata-mata dan tidak menjejaskan perjalanan kumpulan Hujan.</p> <p style="text-align: justify;">"Kami masing-masing ada projek kumpulan lain namun ia bukanlah keutamaan, bukan saya sahaja, malah AG Coco dan Izat juga ada komitmen dan kumpulan mereka sendiri," katanya.</p> <p style="text-align: justify;">Dalam perkembangan lain, Noh berkata peluang mengadakan konsert di DFP merupakan satu penghargaan buat Hujan sebagai artis berkumpulan pertama yang akan beraksi di pentas tersebut.</p> <p style="text-align: justify;">"Kami mohon untuk buat konsert di sana sejak 2011 lagi tapi baru sekarang dapat dan ia merupakan satu peluang yang akan kami gunakan sebaik mungkin.</p> <p style="text-align: justify;">"Hujan merupakan kumpulan pertama yang dibawa ke pentas DFP itu dan saya rasa sangat berbangga," ujarnya. - <strong>mStar Online</strong></p>

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan hujan</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Nov 2013 01:13 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan hujan</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Nov 2013 01:26 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan hujan</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Aug 2013 01:13 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan hujan</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2013 01:29 AM PDT


Kemuncak peristiwa <b>hujan</b> meteor Delta Aquarids pada malam ini <b>...</b>

Posted: 29 Jul 2013 12:36 AM PDT

Assalamualaikum dan hai....

Malam ini pada pagi 30 Julai 2013 akan berlaku peristiwa kemuncak hujan tahi bintang. Delta Aquarids. Dijangkakan anda boleh melihat sehingga 10 tahi bintang dalam masa satu jam menggunakan mata kasar. Jika cuaca baik, kemungkinan anda boleh melihat sehinga 50 tahi bintang dalam masa 5 6 jam melakukan pemerhatian. 

Cara untuk melihat tahi bintang ini mudah sahaja.. bermula pada sekitar jam 12 tengah malam ini (30Julai), anda boleh berbaring di lantai dengan beralaskan bantal dan tikar dan lihat sahaja ke arah tengah dada langit. Jika langit di tempat anda bebas dari awan maka anda berpeluang untuk melihat sekitar 10 tahi bintang muncul di langit sebagai jaluran cahaya yang bergerak selama beberapa saat. Anda boleh melihat ke langit sehingga waktu subuh.

Sekali lagi ingin diingatkan bahawa anda hanya perlu melihat menggunakan mata kasar sahaja. Tidak perlu teleskop dan sebagainya.  Peristiwa ini boleh dilihat di seluruh kawasan di Malaysia.. dicadangkan anda membuat pencerapan di kawasan yang jauh dari gangguan pencemaran cahaya bandar.

Peristiwa hujan tahi bintang atau hujan meteor Delta Aquarids ini diberi nama Aquarids kerana semua tahi bintang akan keluar dari buruj ini pada malam ini. Peristiwa Aquarids ini sebenarnya mula menjadi aktif bermula 12 Julai sehingga 15 Ogos. Ianya mencapai waktu kemuncak pada malam 30 Julai setiap tahun..

Jom mencerap!
Dr Rizuan Ali

Buruj Aquarius akan berada tepat di atas kepala anda sekitar jam 2 pagi. Apa yang perlu anda buat ialah berbaring sahaja memandang dada langit bermula jam 11 malam hingga ke subuh. 
Buruj Aquarius menjadi pusat kepada peristiwa ini.

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan hujan</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jul 2013 01:03 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan hujan</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2013 01:04 AM PDT

Puisi &#39;<b>hujan</b>" - <b>Kumpulan</b> Puisi dan Sastra

Posted: 14 Jul 2013 01:09 AM PDT

Puisi hujan_Sebuah puisi kiriman irma octa swifties. Awalnya si oke, tapi ujungnya....Ck ck ck, beneran gak jelas dah.... he ha he

Nah gimana si puisinya? Yuks sahabat kumpulan puisi dan sastra baca langsung.

Hujan

Hujan selalu punya aroma tersendiri di indera penciuman
Wangi yang selalu hadir kala menanti yang di rindukan
Hujan selalu mewakili perasaan dan rindu yang senantiasa melingkupi hati
Membawa kembali memori yang telah lama hilang bersama yang terkasih
Tetes demi tetes hujan yang turun membawa kenangan
Kenangan antara aku dan dirimu
Kenangan tentang kita yang bersama selalu
Kala itu...
Masih ingatkah?
Hujan di sore kelabu hari itu
Kau melingkarkan tangan kokohmu di tubuhku
Melindungi dari dinginnya hujan yang menerpaku
Begitu beberapa saat hingga mata kita saling beradu
Lalu kau mendekatkan wajahmu
Matamu...
Hidungmu...
Bibirmu...
Mulutmu terbuka, hendak mengatakan sesuatu
Lalu keluarlah kata-kata itu
"Ir, ada belek di matamu..."
Beeeeeeeeeeeeehhhh... taik lu!

By : Irma Octa Swifties

puisi cerpen cinta <b>hujan</b> mawar kita - First

Posted: 16 Jul 2013 02:04 AM PDT


sejak kehilanganmu, hari ini, aku sudah mencapai hujan ke-127.

kehilanganmu bukan akhir segalanya, tapi tanpamu, aku bukan apa-apa.

ingatkah kamu,

pada gemericik pertama, yang kita saksikan dan dengarkan bersama.

pada 'emperan' toko boneka, tempat kita menunggu hujan segera reda.

pada jaket abu-abu kesayanganku, yang berani lebih dulu memeluk tubuhmu yang membeku.

pada anak kecil penjual bunga, yang mengira kita sedang berteduh bersama. sambil menawarkan mawar merahnya padaku dan berkata

"buat pacarnya mas, kapan lagi bisa kasih bunga mawar waktu berteduh bareng" ,

dan sontak, kita menggelengkan kepala karna memang ini pertama kali kita berjumpa.

ingatkah kamu?

dan pada akhirnya, memang benar, aku tak pernah sekalipun memberi mawar merah saat kita terjebak hujan bersama.

kita pernah.

sama-sama tertawa, membentuk wajah sekonyol mungkin, lalu mengabadikannya pada sebuah kamera pocket warna biru kesukaanmu.

sama-sama menangis, mengetahui Rebi, kelinci tersesat yang akhirnya kita rawat, mati karna ulah seekor kucing kampung.

sama-sama terdiam, menatap tajam rintik hujan, menadahkan tangan dibawahnya, lalu memejamkan mata.

kemudian kita mulai berdoa agar Tuhan menyaksikan, ada dua insan sedang jatuh cinta dan tak pernah ingin dipisahkan.

hujan ke-93 setelah kehilanganmu, aku terjebak pada masa lalu.

aku kembali pada toko boneka tempat pertama kali kita berjumpa, masih sama seperti dulu, menunggu hujan reda.

tapi berbeda, aku disini tanpa siapa siapa. tanpa kamu yang kedinginan lalu kupinjamkan jaket abu-abu kesayanganku.

saat itu, anak kecil penjual bunga itu datang lagi, dan masih dengan ucapan yang sama

"buat pacarnya mas"

tapi kali ini berbeda, aku membelinya. bunga mawar yang sudah terangkai rapi, dengan pita berwarna merah jambu mengikatnya.

hujan perlahan mereda, seiring dengan langkah anak kecil penjual bunga yang menjauh.

aku pun bergegas menuju honda cb150r merahku.

lalu pergi bersama mawar yang kubeli, menuju tempat istirahatmu.

bagaimana kabarmu sekarang? nyamankah di sisi Tuhan?

tertanda :

Dwi Ma'ruf Alvansuri

Comments

comments

Tiada ulasan:

Catat Ulasan