Nuffnang

Khamis, 1 Mei 2014

Azhan Rani - Google Blog Search

Azhan Rani - Google Blog Search


Drama Fajar Aiman (TV3) | InfoTaip

Posted: 30 Apr 2014 05:13 PM PDT

Drama bersiri terbaharu berjudul Fajar Aiman akan mengisi slot Azalea TV3 megambil alih drama Janji Jaslina yang akan menamatkan siarannya tidak lama lagi. Drama terbitan Suhan Movies ini diarahkan oleh Hashim Rejab dan skrip oleh Sharifah Abu Salim. Pelakon utamanya ialah Faralyna Idris dan Syarul Ridzwan. Pelakon lain yang turut membintangi drama ini seperti Farah Ahmad, Fauzi Nawawi, Watie Sadali, dan Azhan Rani.

Saksikan drama FAJAR AIMAN bersiaran mulai 5 Mei 2014, setiap hari Isnin hingga Khamis jam 4.00 petang di Slot Azalea TV3. Drama ini juga boleh ditonton di www.tonton.com.my.

JUDUL : Fajar Aiman

EPISOD : 20 Episod

TARIKH : 5 Mei 2014

SIARAN : Slot Azalea TV3

SKRIP : Sharifah Abu Salim

PENGARAH : Hashim Rejab

TERBITAN : Suhan Movies

PELAKON : Faralyna Idris, Syarul Ridzwan, Farah Ahmad, Fauzi Nawawi, Watie Sadali, dan Azhan Rani.

PELAKON DAN WATAK

Faralyna Idris sebagai Nur Fajar

Syarul Ridzwan sebagai Aiman

Farah Ahmad sebagai Erma

Fauzi Nawawi sebagai Suffian

Watie Sadali sebagai Najwa

Azhan Rani sebagai Shafie

SINOPSIS FAJAR AIMAN

Drma FAJAR AIMAN mengisahkan Erma yang bercinta dengan Suffian pada 20 tahun yang lalu. Namun, hubungan cinta mereka tercemar apabila Suffian gagal mengawal nafsu dan mereka berdua terlanjur. Erma telah hilang kepercayaan terhadap Suffian. Atas dasar cinta, Suffian mengaku kesilapannya dan berjanji akan mengahwini Erma. Akan tetapi, kakak Suffian, Mariah telah membantah dan mengaturkan perkahwinan Suffian dengan Najwa. Mariah enggan menerima Erma sebagai isteri Suffian malah menuduhnya bukan gadis baik-baik kerana sanggup menggadaikan maruahnya.

GAMBAR PELAKON FAJAR AIMAN

<b>Azhan Rani</b> Puas, Selesa Jadi Pelakon `Underdog` ~ debotnogori

Posted: 16 Jul 2013 10:09 PM PDT

Azhan Rani Puas, Selesa Jadi Pelakon `Underdog`KUALA LUMPUR, 17 JULAI 2013: Di kala ramai aktor-aktor baru berlumba-lumba untuk menjadi hero serta mengejar populariti dalam dunia hiburan, Azhan Rani pula lebih memandang dunia lakonan sebagai kerjaya serius di mana dia harus memberi kepuasan kepada penonton yang menonton lakonannya. Tidak hairanlah selepas 6 tahun terlibat secara serius dalam dunia lakonan, Azhan Rani memberitahu Murai bahawa dia lebih dikenali oleh peminat dengan nama yang digunakannya ketika berlakon. Dek kerana itu, dia mempunyai banyak nama-nama panggilan kerana setiap peminat yang menyapa Azhan akan memanggilnya dengan nama yang berbeza mengikut karektor yang pernah dilakonkan pelakon berusia 37 tahun ini. Namun bagi Azhan sendiri, perkara ini secara tidak langsung memberikan kepuasan buat dirinya kerana watak lakonannya telah meninggalkan kesan kepada penonton hingga mengingati nama watak dan bukan namanya sendiri. "Kalau cakap pasal populariti, saya tahu saya bukan di kalangan aktor yang mempunyai ramai peminat. Mereka diluar sana tidak mengenali siapa Azhan Rani. Ini kerana mereka lebih mengenali saya melalui watak yang saya lakonkan. "Ada yang pernah menegur saya dan mengatakan bahawa mereka mengenali saya kerana melihat lakonan saya, cuma mereka terlupa apa nama saya. Saya tahu mereka bukan lupa tetapi mereka memang tidak tahu nama saya yang sebenarnya. "Menjadi seorang pelakon ini, saya anggap ianya sebagai satu amanah. Setiap watak yang dilakonkan harus sampai penghayatannya kepada penonton, barulah amanah yang diberikan pengarah kepada saya itu dijaga dan sampaikan dengan baik,"ucap Azhan Rani yang ditemui di set penggambaran telemovie khas Aidilfitri, Tiba Masanya. Mengkelaskan dirinya sebagai pelakon underdog, Azhan yang merupakan lulusan dalam seni lakon daripada Akademi Seni Melaka serta pemegang Ijazah Sarjana Muda Seni Lakon daripada Universiti Malaysia Sarawak (UniMAS) ini juga mempunyai pengalaman selama 12 tahun terlibat alam dunia teater. Bakatnya yang dikesan oleh Along Kamaluddin itu telah membuka peluang kepadanya mencuba nasib untuk berlakon dengan syarikat produksi, Suhan Movies. "Sebelum ini, sudah lebih 12 tahun saya bekerja dan bergelumang dengan dunia teater sehinggalah Along Kamaluddin mengajak saya mencuba nasib dalam drama. Kalau menjadi dia suruh saya kekal tetapi kalau sebaliknya dia tahu saya punya pekerjaan yang saya minat dalam dunia teater. Alhamdulillah percubaan saya berjaya tetapi saya lebih selesa begini sahaja, sederhana. "Bila dah enam tahun berlakon untuk drama dan telefilem saya akui ada juga memilih tawaran-tawaran berlakon untuk menjamin mutu lakonan. Ini kerana aspek seperti keselesaan sepanjang sesi penggambaran serta kemampuan memenuhi komitmen yang dijanjikan penting supaya saya dapat menjalani penggambaran dengan hasil yang memberi kepuasan. "Bukan kerana saya pelakon yang mempunyai ilmu dalam seni lakon, saya mahu demand atau memilih watak. Cuma apabila lakonan kita berkesan, ia akan sampai kepada penonton dan ia menjanjikan kepuasan pada diri saya,"tambahnya lagi. Walaupun telah memasuki Ramadan, Azhan Rani tetap terus bekerja dan memenuhi jadual kerjanya kerana selesa bekerja di bulan puasa. Saban tahun dia memilih untuk merehatkan dirinya selepas hari raya pertama disambut di Kuala Kubu Baru, Selangor dengan bercuti ke lokasi-lokasi menarik di dalam mahupun diluar negara. Disoal mengenai peribadi, Azhan Rani tidak berganjak dari pendiriannya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan