Nuffnang

Khamis, 1 Mei 2014

Neelofa - Google Blog Search

Neelofa - Google Blog Search


Punca Sebenar <b>Neelofa</b> Merajuk Dengan Industri? | MummyNemo

Posted: 13 Apr 2014 05:33 PM PDT

Adakah anda ingin mengikuti jejak langkah Adira untuk dapatkan kulit CANTIK & PUTIH? Dapatkan disini
Mencari Peluang Kerja Dari Rumah

neelofaKELIBAT gadis bertubuh genit ini di dalam industri seni sememangnya tidak perlu diperkenalkan lagi.

Sejak berkecimpung dalam industri seni pada 2010, setelah memenangi pertandingan Dewi Remaja 2010/2011, nama Neelofa atau nama penuhnya, Noor Neelofa Mohd Noor terus menjadi sebutan ramai.

Namun, jika diselak lembaran diari anak kelahiran Pasir Mas, Kelantan ini, pelbagai onak ranjau sudah dilalui meskipun tempoh perjalanan tersebut masih belum jauh.

Bermula dengan gosip cinta bersama VIP, seterusnya pelakon filem Azura ini dikaitkan dengan hero filem sama, Shahz Jaszle sehingga menjadi punca perpisahan aktor itu dengan bekas kekasihnya, Maria Farida.

Bukan itu sahaja Neelofa turut dikaitkan dengan Fazura mengenai isu rampas kekasih sehinggalah dikatakan tidak bertuah selepas filem lakonannya tidak mendapat sambutan, isu tangkapan khalwat dan terbaharu, isu baju yang tidak sesuai dikenakan, mula menerjah kerjaya pelakon dan pengacara jelita ini.

Kontroversi demi kontroversi yang berlaku tanpa sedar mencalarkan imej gadis yang baru menginjak ke usia 25 tahun ini.

Tentu sahaja pasti ada yang berkata, artis baharu dan kontroversi sememangnya tidak dapat dipisahkan.

Namun bagi Neelofa sendiri, dia mengambil sikap yang positif, biarpun empunya badan sendiri sedar akan hakikat itu.

"Secara peribadi, saya sedar saya antara artis yang sentiasa terkait dengan kontroversi dan ada kalanya yang besar dan teruk-teruk. Malah saya juga pernah melalui jalan yang sukar untuk menghadapi kontroversi berkaitan diri saya.

"Apatah lagi ada kalanya kontroversi yang berlaku bukan datang dari diri sendiri sebaliknya khabar angin dan juga fitnah semata-mata, namun saya tiada kesempatan untuk memperbetulkan keadaan dalam masa yang singkat.

"Tetapi berkat kesabaran dan sikap konsisten untuk terus maju ke hadapan secara positif, lama-kelamaan orang luar akan lebih mudah mengenali diri kita," katanya yang kini bercuti bersama keluarga di London, Britain.

Neelofa berkata, biarpun ada di antara kontroversi yang dilaluinya itu begitu memalukan, namun dia percaya setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.

Tidak mahu membebankan diri dengan kontroversi yang berlaku, Neelofa sentiasa memperbaiki diri jika ada perkara yang tidak kena dengannya.

"Saya akui, bukan semua orang suka kita tapi manusia sentiasa berubah, kalau hari ini dia benci sangat, tak mustahil satu hari nanti dia akan suka kita. Orang lain tidak boleh ubah diri kita melainkan kita sendiri yang melakukannya.

"Walaupun kita cuba elak kontroversi, ia tetap akan datang, Jalan terbaik, bila ada kontroversi yang timbul, lihat semula pada diri kita, ambil masa untuk melihat kesalahan itu dan betulkan ia, kemudian kita melangkah terus ke hadapan," katanya.

Justeru bagi mengembangkan lagi karier, Neelofa bukan sahaja memberi fokus terhadap bidang seni, bahkan kini mula berjinak-jinak dengan dunia perniagaan sebagai jaminan untuk masa depannya.

Selepas memasarkan tudung Bokitta yang di ambil dari Lubnan, Neelofa berkata, dia baru sahaja melancarkan jualan jubah menerusi jenama Naelofar Abaya yang dijual menerusi laman Instagram miliknya, @naelofar.

"Untuk perniagaan ini, saya bekerjasama dengan seorang rakan yang sememangnya ada latar belakang dalam bidang fesyen. Alhamdulillah untuk malam pertama selepas tiga jam dilancarkan, kami terima pesanan lebih daripada 100 helai.

Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...
"Mencari Peluang Bisnes Dari Rumah Dengan Modal Kecil? Klik Sini"

"Sambutan itu sahaja sudah membuatkan kami sangat-sangat bersyukur," katanya.

Bukan itu sahaja, Neelofa berkata dia kini sedang sibuk membuat persiapan akhir sebelum melancarkan produk Lofalens (LF Lens) iaitu kanta lekap di bawah jenamanya, Mei ini.

"Ini adalah projek terbesar saya untuk tahun ini dan saya sudah mula merangka projek ini sejak November tahun lalu dan Alhamdulillah segalanya berjalan lancar.

"Insya-ALLAH Mei ini ia akan mula berada di pasaran. Memandangkan ia adalah projek terbesar, maka yang terlibat 100 peratus dalam proses pemilihan pembekal, rekaan, konsep produk, pembungkusan, warna kanta lekap dan juga pemasaran.

"Antara sebab utama saya memilih untuk menjual kanta lekap adalah kerana permintaan tinggi di Malaysia tetapi sayangnya di sini kurang pilihan," katanya.

Namun dalam kesibukannya menguruskan perniagaan, ada beberapa kata-kata nakal yang mengatakan 'kehilangan' Neelofa dari bidang seni akhir-akhir ini kerana isu bajunya yang diperkatakan beberapa bulan lalu.

"Saya tidak menghilang atau senyap, mungkin kerana insiden MH370 membuatkan saya nampak tidak aktif di media sosial. Namun sebenarnya dalam masa sama, saya turut sibuk menghadiri kelas 'kickboxing' dan pilates.

"Jadi tiada istilah merajuk dan sebagainya kerana saya memang sibuk," katanya.

Masih hos Nona

Berkongsi mengenai perkembangan kariernya, Neelofa berkata, dia masih aktif dalam industri seni namun, dek kerana insiden kehilangan MH370, banyak program dibatalkan dan dia mempunyai banyak masa terluang kini.

"Sebaik pulang dari London, saya akan terlibat dengan penggambaran filem pendek yang masih dirahsiakan tajuknya," katanya.

Bagaimanapun Neelofa mengakui dia kini lebih banyak menerima tawaran mengacara berbanding berlakon kerana mengacara tidak memerlukan komitmen masa yang panjang.

"Bagi saya mengacara lebih fleksibel dengan masa yang saya ada. Jadi senang untuk saya fokus kepada karier seni dan juga perniagaan.

"Dalam masa masa, ada dua lagi filem saya yang masih belum ditayangkan," katanya yang kini merancang untuk mengacara satu lagi program baharu yang masih lagi dalam perbincangan.

Ditebak mengenai kehilangannya daripada program Nona, Neelofa berkata : "Saya masih mengacarakan program tersebut dan baru saja memperbaharui kontrak untuk tahun ini.

"Cuma disebabkan konsep baharu iaitu setiap bulan kita ada pengacara jemputan membuatkan orang keliru dan menganggap saya tidak lagi bersama Nona," jelasnya yang belum ada sebarang perancangan untuk terus bersama Nona tahun depan.

Bagai tidak lengkap andai tidak mengusik pelakon yang pernah membintangi filem Azura ini mengenai kisah percintaan dengan aktor dan pengarah kacak Hans Isaac, Neelofa bagaimanapun menolak lembut untuk memperkatakan mengenai perkara itu.

"Buat masa ini, saya sangat menyukai kerjaya saya, perniagaan saya. Cinta dengan kerja paling menyeronokkan kerana bangun pagi dan sebelum tidur asyik fikir hal kerja saya. Lagi-lagi bila perniagaan baru bermula, banyak benda yang perlu saya lakukan.

"Untuk berkahwin, tipulah kalau saya cakap akan terjadi dalam masa yang terdekat.

"Kalau boleh saya tak mahu tersilap langkah. Saya betul-betul mahu menguatkan empayar perniagaan kerana impian saya, saya tidak mahu bergantung dengan suami bila berkahwin nanti.

"Memang perkahwinan adalah tentang sesuatu yang boleh dikongsikan tapi sebelum itu saya mahu ada kehidupan sendiri dan saya sedang melaluinya sekarang.

"Lebih indah selepas itu baharulah dapat dikongsi dengan orang yang dicintai.

"Cuma kini saya harap semua khasnya peminat doakan yang terbaik untuk saya bersama dengan pasangan yang sentiasa mendapat berkata dan rahmat di sisi ALLAH SWT," akhirinya.

Incoming search terms:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan