Nuffnang

Selasa, 10 Januari 2012

Atilia - Google Blog Search

Atilia - Google Blog Search


<b>Atilia</b> Belajar Bersolek Menerusi YouTube | N9 Kini - Portal Berita <b>...</b>

Posted: 27 Nov 2011 07:07 PM PST

LAGU Kekanda Adinda nyanyian Raja Puteri Atilia Raja Haron (Atilia), 37, (gambar) dan Monoloque melonjakkan nama penyanyi kecil molek ini.

Di tambah pula dengan alunan suaranya yang manja membuatkan ramai peminat mula meminati Atilia yang turut popular dengan lagu Indah, Silly Little Sing dan Harus Bagaimana.

Sifat keibuannya juga terserlah sewaktu menjadi juri dan memberikan nasihat kepada peserta cilik dalam program realiti Idola Kecil di TV9.

Jika mempunyai anak sendiri, pasti Atilia akan melayan mereka dengan penuh lemah-lembut dan kasih sayang seperti mana yang ditonton dalam televisyen.

"Saya menganggap adik-adik ini seperti kawan saya. Saya membesar dalam industri muzik sejak kecil dan sudah tentu saya mahu berkongsi nasihat dan ilmu agar mereka tidak terlalu ghairah menjadi seorang penyanyi.

"Memang saya sukakan kanak-kanak dan mensasarkan untuk berkahwin sebelum usia 40 tahun," katanya.

Sehingga kini dia masih menunggu masa sesuai untuk berkahwin dengan teman lelakinya yang setia dengannya.

"Mungkin kami akan berkahwin pada tahun depan. Tetapi buat masa ini masing-masing belum membuat perancangan kerana sibuk dengan syarikat produksi masing-masing.

"Tipulah jika saya tidak memikirkan untuk berkahwin sebab umur saya sudah nak masuk 38 tahun pada tahun depan. Pada masa yang sama saya rasa seronok pula bekerja dan mencari duit, jadi buat apa nak tergesa-gesa," katanya yang pernah berkahwin sebelum ini.

Namun hubungannya dengan bekas suaminya Ariff Johan Abdul Aziz berakhir dengan penceraian pada Januari 2009 selepas 10 tahun berkahwin.

Bercerita tentang karier, selain memenuhi jemputan nyanyian di majlis korporat dan acara tertentu, anak kepada penyanyi Salamiah Hassan ini sedang sibuk dengan projek menerbitkan program bergenre pengembaraan berjudul Kembara Kami.

"Kembara Kami merupakan projek bersama terbitan saya dan Aishah Sinclair yang turut diterajui oleh geng Celepets iaitu saya, Aishah, Yasmin Hani, Dynas Mohktar, Serena Choong, Sazzy Falak dan Daphne Iking.

"Kami akan mengembara mengikut KTM Berhad bermula dari Hat Yai ke Singapura dan sepanjang pengembaraan itu kami akan merakamkan keletah masing-masing yang lebih menonjolkan sisi realiti kami.

"Program yang diilhamkan oleh saya ini akan disiarkan di Astro Ria pada Mac tahun depan dan penggambaran akan dilakukan bermula Januari tahun depan.

"Selain itu, saya akan melancarkan album Indah di Jakarta, Indonesia pada bulan depan," katanya yang menubuhkan syarikat produksi Mujik Productions lima tahun lalu.

Petua elak kulit kering

Beralih kepada topik kecantikan, tidak dinafikan Atilia begitu pentingkan penjagaan kesihatan dan penampilan diri.

Walaupun wajahnya seringkali disolek oleh jurusolek profesional apabila menghadiri majlis atau acara besar, namun sekali-sekala tidak bermakna Atilia malas untuk belajar bersolek sendiri.

"Saya belajar bersolek daripada laman YouTube apabila mempunyai masa lapang pada waktu malam.

"Sekurang-kurangnya saya boleh melakukannya sendiri dan tidak perlu menghabiskan masa yang lama untuk bersolek. Biasanya jika saya bersolek sendiri hanya mengambil masa setengah jam," katanya kepada OopStarz!

Selain itu, Atilia turut berkongsi petua untuk mengelakkan kulit menjadi terlalu kering.

"Saya tidur dalam bilik yang berhawa dingin. Jadi, untuk mengelakkan kulit muka menjadi kering setelah bangun pada waktu pagi, saya akan meletakkan semangkuk air di tepi katil.

"Fungsi air itu adalah ia membantu penghawa dingin menyerap air dalam mangkuk tersebut dan saya sudah amalkan petua ini sejak tamat persekolahan," ujarnya yang turut mengamalkan minum banyak air putih.

Memandangkan Atilia merupakan jurucakap produk kecantikan Lancome sejak tiga tahun lalu, dia tidak mempunyai masalah dalam membeli kosmetik, produk penjagaan kulit dan melakukan rawatan muka.

"Saya akan memperuntukkan masa tiga jam sehari untuk melakukan rawatan muka secara percuma yang ditaja Lancome dan mendapat bekalan produk secara percuma pada setiap tahun.

"Saya rasa rugi jika tidak menggunakan peluang dan kelebihan yang diberikan itu dan akan menggunakan topeng muka setiap dua kali seminggu.

"Sekarang perkara tersebut sudah menjadi tabiat saya dan rasa tak lengkap jika tidak melakukannya," katanya lagi.

Selain itu, dia turut mengamalkan senaman yoga sebagai langkah menyahtoksik dalam badan serta mencantikkan badan dan mengambil suplemen seperti vitamin pengganti sayur dan multi vitamin yang disarankan oleh ibunya.

"Saya tak suka makan sayur dan sekarang baru nak belajar suka makan sayur. Jadi sebab itu saya mengambil vitamin untuk mengurangkan rasa penat dan mengurangkan rasa mengantuk pada waktu pagi kerana saya seorang yang aktif," ceritanya.

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan