Nuffnang

Selasa, 10 Januari 2012

Bront Palarae - Google Blog Search

Bront Palarae - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Bront Palarae</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Dec 2011 12:00 AM PST


Melodi D&#39;Hearty: Selesai "date" bersama <b>Bront Palarae</b>!

Posted: 01 Dec 2011 09:32 AM PST

Assalamualaikum w.b.t dan selamat pagi..(^_^)
Selesai menonton filem yang ditunggu-tunggu untuk bulan Disember..niat hati takdelah teruja sgt nak tengok sbb Chenta takde la suka sgt dgn teraju utama bagi filem ni..tapi,mengenangkan novel Ombak Rindu tu adalah novel pertama yang Chenta baca dan terus gedebukkk...jatuh cinta dgn hobi membaca novel, maka taknak la lepaskan peluang menonton filem yang diadaptasi dari novel tersebut kan..tambah-tambah lagi,nak penuhkan permintaan kembar dua org tu yg beriya la pulun siap bleh study balik novel tu semata nak g tengok filem ni..Jadi,haruslah diturutkan kehendak mereka.(banyak gila alasan,padahal mmg kaki tengok wayang)

Jadi,sempat la menghabiskan masa untuk beberapa jam di Wangsa Walk..mula igt nak tengok pukul 2.00petang sekali, nah engkau penuh..ada pun tinggal 1 seat yang berjauhan antara satu sama lain..takkan nak biarkan kembar berdua duduk sorang-sorang dalam wayang.Jadi,memang tak belilah tiket untuk pukul 2.00. Kena la ambik pkul 4.30petang dan nasib baik my super duper Abah rela nak ambik kami time balik..!Yahuuu..dapat tiket!

Round dalam3-5 pusingan kat Wangsa Walk.Kejap masuk,kejap keluar,kejap ke sana, kejap ke situ..sampai la pukul 4.30petang..On da way nak masuk wayang tuh aihh..ada pulak poster besar Aaron Aziz..rasa macam tangan tuh mengeletek jer nak g tngkap gambr tp,sabar malu pulak bila tengok kiri,kanan,depan,belakang dipenuhi dengan lautan manusia.Jadi,hasrat dibatalkan sampai situ sahaja.Harap maklum!

Macam biasa sebelum bermula ada la iklan filem-filem akan datang dan yess..ada satu filem yang dah set dalam jadual..hah!SONGLAP!tunggu mana-mana pawagam,nanti Chenta terjah lagi!

Okeyh..fokus,fokus..bermula la filem bertajuk Ombak Rindu
Tamat..dan sepeti biasa filem Melayu of kos la happy endingkan..!sebenarnya Chenta kalau boleh teringin nak tengok filem yang last-lastnya tak happy tp,belum lagilah tercapai impian tuh. Ermmm...dan untuk filem ni okeyh la.best jugak dan boleh la nak menonton.Takdela membazir duit atau menyesal beli tiket mahal-mahal ke dan pada pendapat Chenta:
"Filem ini sesuai ditonton oleh golongan wanita terutamanya bukan la nak kata lelaki tak sesuai tapi,dalam wayang tadi ada lelaki perempuan (mungkin suami isteri) ni duduk sebelah Chenta dan yang perempuan ni beriya-iya nangis tengok filem ni tapi,yang lelaki tuh boleh bantai gelak kaw-kaw kt perempuan ni. Ambik hah..!Tp,filem ni memang ada part yang sedih sambil dilatari oleh lagu yang memang feeling jadi,sampai jugak la emosi sedih tu.Tapi,time nak sedih ada je yang boleh dijadikan bahan untuk gelak jadi,gagal untuk menyumbangkan air mata untuk pembaziran..hahaha.Lakonan Lisa memang layan,mcm sempoi je dia.Aaron Aziz dan Maya Karin pun best.Kira tak mengecewakan la.Tapi,menyedihkan sebab ada beberapa part yang tak sesuai untuk ditonton dan pelakon perempuannya majoriti agak seksi okeyh (sebab utk org lelaki TIDAK menonton).Apa boleh cakap, semua pun best lah!"
eh,eh,eh..ada satu dialog yang memang terkesan dalam hati ni dan dialognya dah Chenta olah menjadi bahasa sendiri tapi masih mempunyai makna yang sama.
"Redha itu lahirnya dari hati yang ikhlas dan pasrah itu dari jiwa yang telah menyerah"
Done with Ombak Rindu dan jom layan OSTnya~
p/s:Kenapa tajuk "date" bersama Bront Palarae??
Ini berkait rapat dengan layang-layang yang dibuat oleh Mail..(>_<)
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG-BLOG HIBURAN: Activate your Email Subscription to: <b>Bront</b> <b>...</b>

Posted: 18 Dec 2011 03:38 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Hello there,. You recently requested an email subscription to Bront Palarae - Google Blog Search. We can't wait to send the updates you want via email, so please click the following link to activate your subscription immediately: ...
Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan