Nuffnang

Isnin, 16 April 2012

Didie Alias - Google Blog Search

Didie Alias - Google Blog Search


Local Celebrities Get Dolled up in ABPBH 2012 « Wings Weekly

Posted: 16 Apr 2012 09:09 AM PDT

By, Fatin Azis

Kuala Lumpur, 9th April – Malaysia's biggest award ceremony, Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2012, took place at Arena of Stars, Genting Highland on 8th April 2012 with the theme of "Larger than life".

The 25th Anugerah Bintang Popular Berita Harian

Anugerah Bintang Popular Berita Harian featured local celebrities with gorgeous pieces from personal collection to high-fashion brand on the red carpet. Based on its theme, looked like Didie Alias, the host really played the role very well.

Came out with various pieces, she wowed the audiences with her unique avant garde styles and it was proven that she's one of Malaysia's fine comedians.

Hosting together with Didie Alias, were Zizan from Raja Lawak, Sharifah Shahira, and also Raja Azura, hosted the ABPBH with such hilarious actions never failed to make the audiences' laughed and giggled.

The show started with an amazing catchy performance from her latest album by our very own sweetheart, Dato' Siti Nurhaliza.

Backed with 14 studio albums and won 23 ABPBH awards, her voice still maintained after 17 years of singing.

After few great performances by local artists, Anuar Zain and Dayang Nurfaizah came out with a duet Tunggu Sekejap to reminisce P. Ramlee days.

The Zain siblings continued to brighten up the arena when Ziana Zain battled a song duet with the lead vocal of Meet Uncle Hussein, which totally amazed the audience.

Right after the performance, a presentation by the Ombak Rindu characters – the beautiful Maya Karin, the famous Aaron Aziz, and the adorable Lisa Surihani, surprised the audience when their natural acting simultaneously triggered the fans' excitement in the Arena of Stars.

Both Maya Karin and Aaron Aziz won the Best Actor/Actress Awards through the movie Ombak Rindu. In fact, Aaron Aziz was lucky to grab the Anugerah Bintang Popular Berita Harian award and brought back a car, Teana V6 by Nissan.

Malaysia's new brightest stars, Neelofa and Izara Aishah looked superbly beautiful with soft color dresses got the chance to announce two nominations on the stage.

As usual for this kind of ceremony, there will always be a special award to those who'd wisely committed to the music industry in various way and the awards was dedicated to Dato' Sheila Majid and Dato' Siti Nurhaliza for their truly amazing years singing and contribution to the world.

Among the winners for Anugerah Bintang Popular Berita Harian were Tiga Suara (Duo Popular), Tasha Shila (Best New Female Actress), Faizal Ismail (Best Male Radio Presenter), Didie Alias (Best Female Comedian), Zizan Razak (Best Male TV Presenter/Host), Johan Ariff (Best Male Comedian), Fizz Fairuz (Best TV Actor), Fara Fauzana (Best Radio & TV presenter), Hafiz (Best Male Singer), Yuna (Best Female Singer), and Fasha Sandha (Best TV Actress).

Situated 2000 meters above sea level, Genting Highlands is a magnificent city on the hilltop.

Renowned for its stunning mountain-top location and the surrounding jungle-covered hills, it was a perfect place to undergoing the amazing ceremony every year without failed.

Credit to: TV3

<b>Didie Alias</b> Tak Mahu Azwan Ali Ulang Kesilapan

Posted: 21 Mar 2012 05:00 AM PDT

berita | Tempatan

Teks oleh Razif Rosdi

KUALA LUMPUR, 21 MAC 2012: Menerusi program baru di Astro Ria (Saluran 104), Propaganza pada Ahad lalu, pengacara sensasi, Azwan Ali telah meminta maaf secara terbuka kepada Datuk Siti Nurhaliza, Adlin Aman Ramlie, Adibah Noor, Didie Alias dan Ifa Raziah.

Walaupun begitu, Didie Alias yang masih belum menonton rakaman rancangan itu agak berat hati untuk memaafkan kesilapan Azwan terhadap dirinya.

Bagaimanapun, bakal pengacara Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2012 (ABPBH 2012) itu, menasihatkan agar Azwan memohon keampunan daripada Tuhan.

"Azwan mahu minta maaf untuk apa? Bukankah dia sudah minta maaf dengan saya sebelum dia berangkat untuk mengerjakan umrah baru-baru ini? Apapun, saya rasa lebih elok jika dia memohon keampunan daripada Tuhan lebih dulu.

"Saya rasa tidak guna untuk dia mohon maaf, jikalau dia masih mengulangi kesilapan lalu. Sama ada ikhlas atau tidak, hanya Tuhan saja yang tahu.

"Terus-terang, bukan saya nak bermusuhan dengan dia.

"Sebaliknya, andai kata kami berjumpa selepas ini dan menegur saya, saya akan terimanya dengan hati terbuka.

"Saya tidak mahu memanjangkan lagi cerita ini. Kami pun sudah tua dan masing-masing tahu apa yang patut dilakukan," katanya.

Meneruskan penjelasan, Didie memberitahu dia sentiasa mendoakan yang terbaik buat Azwan yang pernah bekerjasama dengan dirinya melalui program Tiada Lama Tiada Baharu, Satu-Satunya di saluran RTM, tahun lalu.

"Setakat ini, Azwan masih belum datang berjumpa saya untuk minta maaf.

"Malah, dia belum menghubungi saya menerusi telefon.

"Saya rasa kalau betul dia ikhlas ingin meminta maaf, dia boleh hubungi saya terus tanpa menggunakan pihak media.

"Saya rasa tidak salah kalau dia telefon saya. Dia pun masih menyimpan nombor telefon saya.

"Sekali lagi, saya tidak mahu panjangkan cerita ini lagi. Untuk 2012 ini, hati saya sudah beku untuk rasa kecil hati dengannya," ujarnya.

Dalam pada itu, Didie turut menjelaskan Azwan telah melakukan kesilapan yang sama pada dirinya dengan empat selebriti lain yang disebutkan itu.

"Saya tahu, dia buat kesilapan yang sama dengan semua orang yang dia sebut.

"Dia selalu sengaja menggunakan kami sebagai bahan untuk mempromosikan dia.

"Dalam erti kata yang lain, dia buat untuk kepentingan dia saja. Semuanya agar masyarakat mengikuti perkembangannya. Dia suka membuat publisiti.

"Bagi saya, tidak guna kalau saya mahu buat laporan atau membuat sebarang tindakan ke atasnya.

"Saya harap dia kali ini dia betul-betul ikhlas memohon maaf dari yang mencipta kita," jelasnya.

Sementara itu, Didie sempat berkongsi perasaan gembira dengan keputusan anak bujangnya yang baru saja menerima keputusan SPM (Sijil Pelajaran Malaysia).

"Syukur alhamdulillah, anak saya lulus. Saya terima dengan keputusan yang diberikan kepadanya. Itu saja yang mampu dia buat.

"Saya tidak kisah dia mahu lanjutkan pelajaran di mana. Kalau ikut dia, mungkin dia nak sambung pelajaran dalam bidang arkitek atau kejuruteraan.

"Namun, ia tertakluk kepada keputusan yang diterima sama ada dia layak atau pun tidak," kata Didie yang menanti skrip sebagai pengacara ABPBH 2012.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan