Nuffnang

Khamis, 21 Mac 2013

kumpulan Meet Uncle Hussain - Google Blog Search

kumpulan Meet Uncle Hussain - Google Blog Search


CikguSuci: Sehebat <b>Meet Uncle Hussein</b> -Lagu Untukmu oleh <b>...</b>

Posted: 01 Dec 2012 10:24 AM PST

HEBAT PENYANYI DARI MAURITIUS INI..SEHEBAT LAN DARI KUMPULAN MEET UNCLE HUSSEIN.OLIVIER NG, PESERTA DARI MAURITIUS INI MENYANYIKAN "LAGU UNTUKMU" DALAM PERTANDINGAN AKHIR NYANYIAN LAGU MELAYU ANTARABANGSA (PALMA 2012) DI AUDITORIUM PERDANA, ANGKASAPURI PADA 1/12/2012 DAN MUNCUL SEBAGAI JOHAN PERTANDINGAN...! 
JOM KITA LAYAN VIDEO INI...!
 Dalam Pertandingan Akhir Nyanyian Lagu Melayu Antarabangsa (PALMA 2012) yang berlangsung di Angkasapuri pada 1/12/2012, kehebatan peserta dari Mauritius, Olivier Ng Tat Chung yang muncul juara kategori lelaki menerusi lagu Meet Uncle Hussein yang bertajuk "Lagu Untukmu" telah berjaya memukau penonton dan juga juri pertandingan. Memang betul2 memukau nyanyian peserta ini sehingga berjaya menjadi juara dan membawa pulang hadiah kemenangan RM 10,000 berserta trofi
Pertandingan Akhir Lagu Melayu Antarabangsa 2012 yang dianjurkan oleh Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara (JKKN) bertujuan untuk memperkukuhkan kedudukan dan memperkasakan bahasa Melayu sebagai asas perpaduan dan bahasa Ilmu di peringkat antarabangsa.
Seramai 10 peserta bertanding pada peringkat akhir yang mana ia dibahagikan kepada dua kategori iaitu lelaki dan wanita.Bagi kategori wanita pula, pelajar dari Botswana, Tebogo Amogelang Mokone yang memilih lagu Jaclyn Victor "Gemilang" muncul juara menewaskan peserta dari China, Zhao Chen dan peserta dari Cambodia, Paing Patrya di tempat ketiga.
   Hadiah-hadiah disampaikan oleh Menteri KPKK Datuk Seri Utama Dr. Rais Yatim dan isteri Datin Seri Utama Maznah Rais.
SHOWBIZ: Mauritian sings Malay song and wins!
Sunday, December 02, 2012, 2:58 AM
OLIVIER Ng Tat Chung, 21, from Mauritius emerged as the winner in the Men's Category and Best Vocal Category of the Sing A Malay Song Competition (PALMA 2012) recently.
He sang Lagu Untukmu by Meet Uncle Hussain at the competition and won RM11,000.
Ng was among 10 participants who were picked out of 69 foreign applicants in the finals of the show.
A second-year interior design student, Ng said: "I love to sing and perform in front of an audience. It's a way of expressing myself and being myself."
"I would like to express my gratitude to Limkokwing's Sound And Music Academy for helping me through this journey," he said.
Ng learnt the guitar and had vocal lessons at 13, and was a part of the National Music Academy Of Mauritius.
The contest, held recently, was organised by the Culture and Arts Department of the Information, Communication and Culture Ministry.

Read more: SHOWBIZ: Mauritian sings Malay song and wins! - Live - New Straits Times http://www.nst.com.my/life-times/live/showbiz-mauritian-sings-malay-song-and-wins-1.178998#ixzz2DpOAv0Ki

Tiada ulasan:

Catat Ulasan