Nuffnang

Isnin, 15 Julai 2013

Raja Farah - Google Blog Search

Raja Farah - Google Blog Search


<b>Raja Farah</b> harap tuah anak angkat – Perak Today

Posted: 11 Jul 2013 12:40 AM PDT

raja farahSUDAH lama tidak mendengar khabar tentang Raja Farah. Selepas pelakon filem Aku Bukan Dara itu mengahwini Megat Bashirun Qhuyum Zakaria pada 12 November 2010, dia sunyi daripada sebarang publisiti media.

Jika ada pun cerita, ia adalah tentang dia membuka kedai yogurt sejuk beku, namun tiada berita tentang perkembangan terkini karier seninya setelah si suami meletakkan syarat dia harus pulang ke rumah pukul 11 malam.

Bertemu dengan pemilik nama penuh Raja Farah Raja Aziz pada majlis memperkenalkan program-program Astro sepanjang Ramadan di Muzium Kesenian Islam, Kuala Lumpur, pelakon berusia 26 tahun itu berkata, dia belum ada rezeki memperoleh cahaya mata tatkala perkara tentang anak diajukan kepadanya.

"Sudah hampir tiga tahun berkahwin, tetapi tiada berita gembira mengenai anak. Pada mulanya memang tertekan, tetapi kini saya sudah tidak berasa apa-apa," ungkapnya yang kelihatan manis bertudung menutupi dada sambil mengenakan baju kurung berwarna putih.

Berkongsi lanjut, akui Raja Farah, dia dan suaminya sudah bertemu pakar untuk memeriksa kesuburan dan hasil pemeriksaan mendapati kedua-dua mereka tidak mengalami sebarang masalah.

Mendengar penjelasan daripada doktor, Raja Farah berfikiran positif bahawa mungkin belum rezekinya untuk mendapat anak. Mujurlah keluarganya mahupun keluarga suami memahami dan sentiasa memberi sokongan.

Nekad ambil anak angkat

Tidak mahu berterusan menunggu, Farah meletakkan tempoh sehingga awal tahun depan (2014) untuk mengambil anak angkat.

"Jika sehingga tahun depan saya belum hamil, kami merancang untuk mengambil anak angkat. Mungkin selepas ambil anak angkat, Allah memberi rezeki cahaya mata kepada saya," ujarnya yang sentiasa memanjatkan doa dan harapan untuk memiliki zuriat sendiri.

Disoal anak lelaki atau perempuan yang diidamkan sebagai anak angkat mahupun anak sendiri kelak, ujar Raja Farah, jantina tidak lagi menjadi keutamaan, asalkan dia dan suami memperoleh cahaya mata sebagai pelengkap keluarga.

Di luar kehidupan peribadinya, Raja Farah mengakui sudah lama tidak berlakon.

Bukan tiada tawaran, tetapi ujarnya, suami masih meletakkan syarat yang sama seperti pada awal perkahwinan mereka iaitu pulang ke rumah sebelum pukul 11 malam.

Walaupun akur dengan permintaan suaminya, Raja Farah masih menolak tawaran berlakon kerana enggan menyusahkan pihak produksi. Ini kerana dia faham benar bahawa jadual penggambaran kadangkala tidak menentu dan kebarangkalian untuk dia 'melanggar' permintaan suaminya itu akan berlaku.

Malah, akuinya secara jujur, perasaan rindu untuk berlakon sudah tidak meresap dalam jiwanya. Selepas tiga tahun meninggalkan dunia lakonan secara perlahan-lahan, dia sudah terbiasa dengan keadaan tersebut.

"Mungkin buat masa ini rezeki saya tidak panjang dalam bidang lakonan. Sekarang saya hanya fokus dalam bidang pengacaraan.

"Alhamdulillah, saya seronok mengacara dan saya kini menggalas tanggungjawab sebagai pengacara program Rasa Halal Antarabangsa menggantikan Heliza.

"Bagaimanapun untuk musim kali ini, saya tidak keseorangan, sebaliknya mengacara bersama seorang pengacara lelaki iaitu Akhtar," jelasnya tentang program yang disiarkan menerusi saluran Astro Oasis setiap Sabtu, pukul 7.30 petang itu.

Mengulas lanjut, tutur Raja Farah, peranannya sebagai pengacara program itu adalah berbeza berbanding pengacara terdahulu. Dia hanya fokus kepada gedung-gedung beli-belah di negara yang dilawati.

Sebaliknya, peranan Akhtar pula adalah sebagai pengacara yang meneroka tempat-tempat makanan sedap dan halal untuk masyarakat Islam.

"Kami telah menjelajah ke lima buah negara iaitu Indonesia, New Zealand, Jepun, Sri Lanka dan Uzbekistan. Saya bersyukur suami izinkan saya merantau jauh biarpun pada mulanya dia agak keberatan. Malah, dia juga jaga pemakanan dan rutin senaman saya agar tidak nampak berisi ketika mengacara program ini," ulasnya sambil ketawa.

Perniagaan Snogurt

Berkongsi mengenai perniagaan Snogurt miliknya, ujar Raja Farah, perniagaan yogurt sejuk beku ataupun froyo itu diusahakannya bersama bapanya sejak 30 Disember 2011.

Menurut Farah, kafe Snogurtnya itu menyediakan froyo sebagai sajian utama sesuai dengan kehendak pasaran sekarang yang gemar menjadikan yogurt sebagai makanan sampingan.

"Apabila ayah memberitahu ingin membuka satu bisnes keluarga sebaik sahaja dia bersara Julai tahun lalu, saya terus setuju," ceritanya yang mula mencari perniagaan sesuai dengan kehendak pasaran.

Selain perniagaan Snogurt, Raja Farah turut mempunyai perniagaan jubah dalam talian. Jelasnya, jubahnya direka sendiri dan boleh dibeli menerusi laman sesawang www.facebook.com/rajafarahcollection.

- KOSMO!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan