Nuffnang

Ahad, 12 Januari 2014

Jehan Miskin - Google Blog Search

Jehan Miskin - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Jehan Miskin</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Dec 2013 03:17 AM PST


(GAMBAR) Majlis Perkahwinan <b>Jehan Miskin</b> & Camelia Rhee <b>...</b>

Posted: 04 May 2013 05:04 PM PDT

Selepas dua kali lafaz, Jehan Miskin, 33, sah bergelar suami kepada Julie Camelia Rhee, 29, pada majlis akad nikah di Carcosa Sri Negara, petang semalam.

Jehan atau nama sebenarnya Mohd Jehan memilih gadis dari Seoul, Korea Selatan, sebagai teman hidupnya.

Pasangan itu bertemu lima tahun lalu dan aktor kacak itu mengambil masa agak lama untuk berkahwin kerana baginya ikatan itu perkara yang sangat penting.

Majlis dimulakan dengan upacara akad nikah oleh Pendaftar Perkahwinan, Perceraian dan Rujuk Orang Islam, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Mohd Sahirman Ahmad, diikut acara membatalkan air sembahyang, menyarung cincin dan menyerahkan mas kahwin sebanyak RM12,000.

Julie juga menerima wang hantaran RM5,000 diiringi barang hantaran beg tangan, MacBook Pro dan 'pouch'. Sebagai balasan Jehan menerima beg kerja, buku perancangan dan pen jenama Cross.

Sebagai meraikan tetamu, pasangan mempelai itu bersanding untuk acara tepung tawar dan seterusnya ke jamuan minum petang.

"Majlis perkahwinan dibuat secara ringkas tapi amat bermakna buat saya dan Julie kerana ia dihadiri mereka yang rapat dengan kami dan diadakan sekali saja untuk kedua-dua pihak.

"Apa yang penting ialah mengeratkan pertemuan dua keluarga dan semua ahli keluarga Julie datang dari Korea dan turut dihadiri ibu, abang dan kakak saya, Faiznur Miskin yang kini menetap di AS (Amerika Syarikat). Juga rakan rapat kami dari Hong Kong, Jepun dan AS," katanya.

Bagaimanapun kerana kesibukan kerja, masing-masing mereka belum sempat merancang untuk berbulan madu.

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Incoming search terms:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan