Nuffnang

Khamis, 22 Mei 2014

Jamal Abdillah - Google Blog Search

Jamal Abdillah - Google Blog Search


<b>Jamal Abdillah</b> 2 | Flickr - Photo Sharing!

Posted: 16 Dec 2007 10:44 AM PST

keyboard shortcuts: previous photo next photo L view in light box F favorite < scroll film strip left > scroll film strip right ? show all shortcuts

APABILA <b>JAMAL ABDILLAH</b> MENANGIS...? : CURRENTLIFE2U.COM

Posted: 17 May 2014 05:49 AM PDT

Jamal abdillahPada awal perjalanan persembahan semuanya kelihatan baik baik sahaja, tetapi saat raja pop Datuk Jamal Abdillah mendendangkan lagu berjudul Penawar Kasih, gugur air mata figura itu. Di hadapan kira-kira 400 orang wanita yang bergelar ibu, dia menangis sebak tidak tertahan.Hampir 25 tahun berpisah nyawa dengan ibu tercinta, sudah pasti saat itu, Jamal sangat rindukan detik-detik ketika dia bersama wanita yang melahirkan, allahyarhamah Zainon Hassan.

Memulakan perjalanan persembahan yang diadakan di N'Dah Mahligai, Shah Alam, Selangor kira-kira pukul 9 malam, sebanyak 18 buah lagu Jamal dendangkan untuk meraikan hari ibu.Ternyata persembahan yang berlangsung hampir dua jam itu berjaya menambat hati penonton dengan persembahan Jamal yang bukan sahaja bersahaja, tetapi juga penuh emosi."Saya minta maaf kepada penonton jika saya mengalirkan air mata ketika menyanyi kerana ia sudah menjadi perkara wajib untuk saya menghayati setiap bait lirik yang akan saya nyanyikan," jelasnya ketika di pentas.

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Tidak hanya mempersembahkan senarai lagu yang ditetapkan, Jamal turut menunaikan permintaan peminatnya yang mahukan dia mendendangkan lagu berjudul Azura.Jamal juga pada malam itu sempat bergurau senda dengan penonton apabila memilih dua orang penonton untuk sama-sama berduet dengannya mendendangkan lagu Ghazal Untuk Rabiah.

Tidak ketinggalan, Jamal turut menyumbangkan dua buah lagu secara duet bersama pasangannya yang sering kali membuat persembahan bersama iaitu Nas Adila.Dua lagu yang dinyanyikan secara duet itu adalah lagu Sandarkan Pada Kenangan dan Kehebatan Cinta.

Kemuncak persembahan pada malam itu, Jamal sendiri menjemput salah seorang ibu yang hadir untuk berada di pentas dan menyanyi bersama dengannya. Ternyata, gimik persembahan oleh Jamal itu ternyata berjaya meruntun emosi penonton terutamanya bagi mereka yang bergelar ibu.

"TERIMA KASIH KEPADA PENGUNJUNG YANG MENGHIDUPKAN PERKONGSIAN INI"

Tags: , ,

Category: Hiburan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan