Nuffnang

Selasa, 14 Februari 2012

Scha Alyahya - Google Blog Search

Scha Alyahya - Google Blog Search


Alasan Awal Ashaari dan <b>Scha Al-Yahya</b> Tunda Majlis Kahwin <b>...</b>

Posted: 12 Jan 2012 12:14 AM PST

Post image for Alasan Awal Ashaari dan Scha Al-Yahya Tunda Majlis Kahwin

Disebabkan tarikh yang dipilih oleh pengacara dan pelakon Awal Ashaari dan pelakon Scha Alyahya sama dengan tarikh majlis perkahwinan pasangan popular Lisa Surihani dan Yusry KRU, mereka telah mengambil keputusan untuk menunda majlis perkahwinan mereka.

"Sebenarnya saya telah memilih 23 Februari untuk tarikh nikah dan bersanding pada 25 Februari pula. Kemudian saya dengar kawan-kawan ada cakap bahawa Lisa dan Yusry akan bernikah pada tarikh tersebut.

"Manakala mereka akan bersanding pada 26 Februari pula. Untuk mendapatkan kepastian saya menghubungi Lisa kerana kami rapat saya terus bertanya kepadanya.

"Saya beritahu dia, tujuan saya bukannya mahu menghebohkannya sebaliknya takut tarikh kami sama. Apabila diberitahu Lisa, memang tarikh nikah sama dan hanya bersanding saja sehari selepas itu.

"Setelah berbincang dan mengetahui persiapan dia sudah banyak, sebaliknya saya hanya 30 peratus saja, jadi saya mengalah dan ambil keputusan untuk menunda perkahwinan kami,"

jadi Awal dan Scha kini sedang mencari tarikh yang sesuai, mungkin perkahwinan mereka akan diadakan pada pertengahan tahun ini, sama ada Mei, Jun atau Julai. mereka kini lebih fokus dan mengambil masa untuk membuat segala persiapan kahwin serta mahu pergi kursus nikah dan sebagainya," jelasnya yang selesa mengadakan majlis yang ringkas.

Secha juga enggan mengadakan majlis perkahwinan secara besar-besaran. Dengan memilih konsep kotemporari Scha, terang Scha alasan mengapa dia enggan mengadakan majlis secara besar -besaran kerana baginya apa yang penting adalah kehidupan selepas diijabkabulkan.

"Saya memang mahu yang majlis yang ringkas sahaja. Kalau ada orang kata majlis kahwin hanya sekali dalam hidup dan perlu dibuat secara besar-besaran, saya pula berfikiran sebaliknya.

"Saya lebih mementingkan hal kehidupan selepas perkahwinan. Itu yang menjadi fokus utama saya dan bukanlah majlis kahwin sehari yang menjadi tumpuan saya," katanya.

credit to Murai

Tiada ulasan:

Catat Ulasan