Nuffnang

Selasa, 3 April 2012

Pierre Andre - Google Blog Search

Pierre Andre - Google Blog Search


3 Temujanji menggandingkan dua kekasih lama, <b>Pierre Andre</b> dan <b>...</b>

Posted: 20 Mar 2012 01:36 AM PDT

Pasangan Pierre Andre dan Yana Samsudin yang pernah bercinta satu masa dahulu kini digandingkan dalam filem terbaru terbitan Metrowealth (MIG) yang bakal keluar pada 5 April 2012.

Filem 3 temujanji mengisahkan tentang seorang wanita yang bernama Reanna (Yana Samsudin) yang sukar mempercayai lelaki. Atas sebab itu, Reanna meletakkan syarat hanya akan bertemujanji dengan lelaki tidak lebih daripada 3 kali sahaja.

Selepas 3 temujanji, Reanna akan meninggalkan lelaki terbabit dan mereka tidak perlu berhubung lagi untuk mengelakkan sengsara jika jatuh cinta. Namun semunya berubah apabila Reanna bertemu Mikhail (Pierre Andre) yang sangat teruja untuk berkahwin dengannya.

X-factor dan peribadi yang terdapat dalam diri Mikhail akhirnya memikat hati Reanna, mampukan mereka menahan perasaan hati selepas berakhirna 3 temujanji? jangan lupa saksikan filem ini di pawangam berhampiran pada 5 April depan.

Melihat kepada filem ini, nampaknya mereka berdua iaitu Pierre Andre dan Yana Samsudin begitu profesional dalam melakukan kerja mereka. Walaupun pernah bergelar 'kekasih' satu masa dahulu, itu tidak menjadi penghalang dalam meletakkan komitmen yang tinggi untuk lakonan yang mantap.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Carian Anda?

Dicakar Pada : 20 Mar 2012 | Kategori: Berita Artis Tempatan| Filem| Filem Melayu Terbaru| Gambar| Gosip Artis Tempatan| Gosip Hiburan | (3) Komen |

PROMO: Chantek Tampilkan Bakat Nyanyian <b>Pierre Andre</b>, Di <b>...</b>

Posted: 12 Jan 2012 10:47 AM PST

Pernah anda dengar Pierre Andre menyanyi? Kalau berminat untuk tahu sama ada pelakon berbakat ini ada aura menyanyi, filem baru beliau mungkin ada jawapan.

Pierre Andre bakal tampil dengan sebuah filem baru arahan beliau bergenre romantik komedi dan berjudul Chantek.

Dalam filem Chantek ini, ada satu adegan di'mana memerlukan watak yang di'pegang Pierre Andre untuk menyanyi sebagai usaha memujuk si kekasih hati bernama Chantek.

Menarik'nya filem Chantek ini ialah ia'nya akan menampilkan seorang pelakon dari Indonesia sebagai heroin di'samping Pierre Andre sendiri yang bertindak menjadi teraju utama selain mengarahkan filem ini.

Nurul Ekasari akan memegang watak seorang pembantu rumah khas Indonesia yang bernama Chantek di'tugaskan untuk menjaga Ad (Pierre Andre) yang fobia dengan wanita dan cinta selepas tunang'nya curang. 

SINOPSIS: AD, seorang bintang filem yang hidupnya mewah dan ceria tetapi menjadi buta setelah dilanggar kereta sejurus terserempak dengan tunangnya yang berlaku curang. Akibat tersangat kecewa, AD memencilkan dirinya di rumah penginapan.

Pengurus AD iaitu SAM mengupah CHANTEK, seorang pembantu rumah perempuan dari Indonesia yang terpaksa menyamar sebagai lelaki untuk menenteramkan AD yang masih fobia dengan perempuan.

Lama-kelamaan kerana kebaikan AD dan kemesraan mereka berdua, CHANTEK terpaksa mendedahkan rahsianya. Walaupun marah, AD sedia memaafkannya kerana kejujuran CHANTEK membantu memulihkannya dan akhirnya mereka berdua telah jatuh cinta.

Namun hati CHANTEK berubah setelah terjumpa skrip yang mengisahkan tentang percintaan seorang lelaki dengan pembantu rumahnya, dia terasa diperbodohkan dan dipergunakan oleh AD sebagai bahan latihan filemnya.

CHANTEK benar-benar terasa dirinya ditipu dan hatinya dipermainkan dan lantas melarikan diri. Akibatnya, AD tidak ketentuan arah dan tidak dapat berlakon semula kerana terkenangkan CHANTEK.

Berjayakah AD bertemu dan memenangi hati CHANTEK kembali? Saksikan kisah seterusnya dalam filem romantik komedi, CHANTEK arahan Pierre Andre di pawagam bermula 16 Februari 2012!

** YaNa YassiN **: Review | Filem "Chantek" - Arahan <b>Pierre Andre</b>

Posted: 03 Feb 2012 07:58 PM PST






AD,seorang bintang filem yang hidupnya mewah dan ceria tetapi menjadi buta setelah dilanggar kereta sejurus terserempak dengan tunangnya yang berlaku curang. Akibat tersangat kecewa, AD memencilkan dirinya di rumah penginapan dengan dijaga oleh CHANTEK, seorang pembantu rumah perempuan dari Indonesia yang terpaksa menyamar sebagai lelaki untuk menenteramkan AD yang masih fobia dengan perempuan.
Lama-kelamaan kerana kebaikan AD dan kemesraan mereka berdua, CHANTEK terpaksa mendedahkan rahsianya. Walaupun marah, AD sedia memaafkannya kerana kejujuran CHANTEK membantu memulihkannya dan kini mereka berdua telah jatuh cinta. Tetapi apabila CHANTEK terjumpa skrip yang mengisahkan tentang percintaan seorang lelaki dengan pembantu rumahnya, CHANTEK terasa diperbodohkan oleh AD yang mempergunakannya sebagai bahan latihan filemnya. CHANTEK benar-benar terasa dirinya ditipu dan hatinya dipermainkan dan lantas telah melarikan diri. 
Selama sebulan AD tidak ketentuan arah dan tidak dapat berlakon semula kerana terkenangkan CHANTEK. Akhirnya AD terjumpa CHANTEK namun masihkah CHANTEK sudi menerima semula cinta AD?
Info CHANTEK
Filem : Chantek
Genre : Romantik Komedi
Durasi : 90 minit
Tarikh Tayangan : 16 Februari 2012
Klasifikasi Filem : U
Syarikat Penerbit : Empat Samudra Plantation Sdn Bhd
Penerbit : Hisham Bin A.Karim
Pengarah : Pierre Andre
Penulis Skrip : Pierre Andre
Penulis Lakon Layar : Pierre Andre
Pengarah Fotografi : Rahimi Bin Maidin
Pengarah Seni : Mohd Fazreen Bin Mohammad Sabari
Pembantu Pengarah : Dharma Aizat Baharum & Amal Ariff Ahmad Yusri
Penyunting : Ahmad Mustadha
Pengedar & Promosi : Alternate Pictures Sdn.Bhd


Barisan Pelakon
Pelakon Utama : Pierre Andre sebagai AD
Pelakon Utama : Nurul Ekasari sebagai Chantek
Pelakon Pembantu : Maimon Mutalib sebagai Ibu Citra
Pelakon Pembantu : Kim Wah sebagai Sam
Pelakon Pembantu : Abon sebagai Penerbit
Seperti biasa, karya hasil Pierre Andre pasti x akan mengecewakan. Memula citer, memang YY ingatkan AD betul2 buta. Kira menjadi jugak lah lakonan Pierre Andre. Bukan senang nak jadi pengarah dan menjadi pelakon utama dalam satu masa.
Watak Kim Wah sebagai Sam sangat menghiburkan hati. Memang muncul watak Sam jerk,pasti ada yang kelakar muncul. Kalau siapa yang biasa tgk lakonan Kim Wah, mesti bawak watak gangster dan ganas2. Tapi dalam "Chantek", Kim Wah bawak watak Pembantu Peribadi kepada Ad ala-ala lembut gitu. Kekadang aksi tak lawak, tapi dialog lawak bersahaja.
Nurul Ekasari, watak pembantu rumah. Dari raut wajah amat sesuai. Kira x sia-sia Pierre Andre ke Indonesia mencari pelakon yang sesuai untuk bawa watak Chantek. Memula YY tgk Nurul Ekasari terdetik kat hati " Eh, tak komersialnya muka perempuan nie". Akhirnya, bila tgk "Chantek" baru YY faham kenapa Nurul yang dipilih.
Kalau nak santai tgk Filem Romantik,dengan adengan Komedi. Filem "Chantek" adalah jawapan nya. Kosongkan fikiran ketika menonton.Pasti korang akan rasa relax. Sokong lah Industri Perfileman Melayu. Eceeeh, Dah macam Duta Filem Pulak.
Buat Pembaca YanaYassin.blogspot.com dari Pierre Andre.
So, berapa bintang yang YY nak bagi. Yeaaaah, YY bagi 4/5 bintang. lagi sebintang, sebab YY tak puas tgk laaah. Aksi2 pembantu rumah tak berapa nak berkembang. Mana tahu ada "Chantek 2". Sama- sama kita nanti kan. Apa lagi, seraaaang panggung 16 Februari 2012.
Bersama Pengarah Muda Berbakat
p/s : ada ura-ura Al-Hijjab ada sambungan.Terujaaaaa nak tengok.

P/s: kalau korang suka dengan entri ni boleh lah 'share' atau 'like' di facebook..hanya klik button 'LIKE' kat bawah nie,button 'SHARE' kat atas tau,Terima Kasih.

Tiada ulasan:

Catat Komen