Nuffnang

Selasa, 3 April 2012

Sara Ali - Google Blog Search

Sara Ali - Google Blog Search


Keep the exclusivity | Eyulily.com

Posted: 03 Apr 2012 01:17 PM PDT

BERITA ARTIS - <b>Sara Ali</b> Jadi Pengarah? - Gua.com.my

Posted: 29 Mar 2012 09:00 AM PDT

Kelibat pelakon wanita ini jarang sekali dilihat baik di majlis mahupun di kaca televisyen. Rupa-rupanya, di sebalik 'rajuk' beliau, terselindung satu rahsia menarik yang tidak diketahui umum. GUA mengambil kesempatan menemu ramah Sara Ali sewaktu pratonton filem Jangan Pandang-Pandang baru-baru ini.

" Sara memang jarang ada dekat 'event' sangat. Bukannya apa, sebenarnya Sara dalam proses belajar kerja-kerja di sebalik tabir. Sara memang ada minat yang mendalam dalam bidang pengarahan ini", ujar pelakon Jangan Pandang-Pandang ini.

" Kalau ada rezeki di masa depan, Sara teringin nak mendalami ilmu berkaitan pengarahan ni di sekolah filem yang boleh mengasah bakat Sara. Kalau anda tanya Sara, institusi macam New York Film Academy dan Los Angeles Film School menjadi impian Sara ".

" Sebabnya Sara ada perancangan Sara sendiri. Sara takkan berlakon sampai umur Sara 30. Jadi Sara fikir, untuk berkecimpung dalam bidang pengarahan merupakan antara benda yang Sara boleh buat untuk berkongsi pandangan dan karya Sara ".

Mengulas mengenai pembabitan pertama beliau dalam filem komedi, Sara yang sebelum ini terkenal dengan lakonan beliau dalam filem Songlap mengakui komedi merupakan satu aspek seni yang mencabar.

" Sara akui komedi merupakan sesuatu yang sukar. Untuk Sara faham kehendak karakter dan dialog itu bukan satu masalah tapi untuk Sara dapatkan 'punchline' yang sesuai dan menjadi, perlu untuk Sara dapatkan bimbingan Ahmad Idham".

" Ahmad Idham bagi Sara memang pakar dalam menghasilkan filem komedi. Sara akui beliau berjaya cipta dimensi baru dalam setiap karya beliau. Kalau Sara nak berlakon dalam filem komedi lagi, memang Sara akan pilih Ahmad Idham ".

" Dalam Malaysia ini, Sara tak nafikan ramai pengarah yang berbakat dan mahir dalam 'forte' mereka yang tersendiri. Antaranya Khabir Bhatia, Dain Said, Mamat Khalid dan juga Faisal Ishak. Mereka ini berusaha untuk hasilkan karya yang segar dan menarik untuk tatapan peminat semua ", sambil mengakhiri perbualan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan