Nuffnang

Rabu, 10 Oktober 2012

Akim - Google Blog Search

Akim - Google Blog Search


Kazakhstan | New <b>Akim</b> of Karaganda appointed | kazworld.info

Posted: 09 Oct 2012 06:45 PM PDT

« Kazakh KazMunaiGas has new head of Board of Directors | Home | Orchestrators of the riots in Zhanaozen convicted »

Author: admin | 10 Oct 2012

Oct 08. Tengrinews

New Akim of Karaganda appointedMeiram Smagulov has been appointed Akim (Mayor) of Karaganda, Interfax-Kazakhstan reports.

The new 50-y.o. Akim was introduced to the city's Maslikhat (local authorities) by the oblast's Akim (Governor) Abelgazi Kussainov.

Earlier Smagulov worked as deputy chairman of the residential housing construction department of Kazakhstan State Construction Agency.

Former Akim of Karaganda Baurzhan Abdishev was appointed Kazakhstan's Vice-Minister of Environmental Protection on September 22

http://en.tengrinews.kz/politics_sub/New-Akim-of-Karaganda-appointed-13582/

Themes: News |

Comments are closed.

Tupai - Portal Hiburan Terkini: <b>Akim</b> Ahmad bukan sekadar <b>Akim</b> AF

Posted: 05 Oct 2012 05:00 AM PDT

Siapa yang kerap menonton program realiti Akademi Fantasia pada suatu masa dulu pasti kenal dengan Akim AF7 yang pernah menjadi peserta bagi musim ketujuh program muzik realiti pada tahun 2009.

Setelah menggarap tempat ketiga dalam pertandingan AF7, Akim , atau nama sebenarnya Afiq Hakim Ahmad semakin popular dengan beberapa lagu single seperti "Bengang", "Inilah Cinta" dan "Janji". Beliau turut terlibat dalam filem muzikal "Hoore Hoore" yang baru diriliskan pada awal tahun ini.

Namun, sejak kebelakangan ini, beliau sudah kurang menonjol berbanding sebelum ini.

Ditanyakan tentang hal tersebut, penyanyi berumur 21 tahun itu menjawab bahawa beliau sebenarnya sedang sibuk menyiapkan album sulungnya, semenjak tahun lepas yang diberi judul "Akim Ahmad".

"Saya namakan album sulung saya "Akim Ahmad" sebab saya nak beritahu semua orang yang saya ni anak Ahmad, dan bukan anak AF7. Ini cara saya tunjukkan kepada semua orang yang saya masih boleh terbang, walaupun sudah lama meninggalkan Akademi Fantasia," kata beliau di yang ditemubual baru-baru ini.

"Pada mulanya, saya berniat untuk membuat album sulung sebagai pelengkap profil. Tetapi setelah berpenat selama setahun untuk menyiapkan album, saya mula lihat album ini sebagai cara untuk mematangkan saya sebagai penyanyi, dan bukan semata-mata untuk melengkapkan profil saya."

Walaupun keseluruhan lagu dalam album bertemakan cinta, Akim menjelaskan bahawa cinta bukan hanya terhad kepada pasangan kekasih kerana termanya sangat meluas. 

"Cinta tak semestinya untuk sepasang kekasih tetapi boleh juga merujuk kepada Allah dan Rasulullah S.A.W. Itulah seninya." 

Kepada peminat-peminat Akim Ahmad, jangan lepas untuk mendapatkan album terbaru Akim yang sudah berada di pasaran sejak ia diriliskan pada bulan Jun yang lalu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan