Nuffnang

Rabu, 10 Oktober 2012

kumpulan hujan - Google Blog Search

kumpulan hujan - Google Blog Search


<b>Kumpulan Hujan</b> juara ROCKSTAR Versus, menangi 200k

Posted: 02 Jun 2012 09:04 AM PDT

Hujan Juara Versus 2012

Kumpulan Hujan berjaya merangkul gelaran ROCKSTAR dan memenangi wang tunai sebanyak RM200,000 di Konfrontasi Terakhir Versus yang berlangsung di Space U8.

Hujan mengumpul 50.4% undian SMS mengenepikan saingan terdekatnya kumpulan Go Gerila! (49.6%) di Battle kemuncak dengan mempersembahkan lagu kumpulan legenda, Search.

Hujan memilih lagu "Pawana", manakala Go Gerila! menampilkan lagu "Saat Kuidamkan".

Di peringkat awal, kumpulan Hujan mempertaruhkan lagu medley mash-up "Dan Bila Esok" dan "Lamunan Terhenti" serta sebuah lagu baru dari album "Sang Enemy" yang bertajuk "Ke Selatan".

Sementara kumpulan Go Gerila! mempersembahkan lagu "Biso Bonar" dan "Curiga" serta lagu baru yang bertajuk "Hadiah". Terdahulu kumpulan tersebut muncul sebagai pemenang Battle persembahan minggu lalu menampilkan lagu "Tanpamu" (versi baru) mengenepikan Black Parallax dengan lagu "Lagu Untukmu" (versi khas).


Turut bersaing di Konfrontasi Terakhir adalah band Sofazr yang menampilkan lagu "Basikal Tua" dan "Inilah Nasibku", Black Parallax ("Merisik Khabar" + "Sekadar Di Pinggiran" dan "Aku VS Kamu") dan 6ixth Sense ("Warisan" + "Fiona" dan "Hossi")

Versus tercetus hasil pemikiran kritis bagi menerbitkan sebuah program realiti yang sangat unik. Program itu memberi ruang kepada peserta untuk mempamerkan kreativiti muzik daripada segenap seni termasuk gubahan lagu, persembahan dan eksperimentasi genre muzik yang berbeza.

Di samping itu, Versus turut memberi peluang kepada ahli band untuk menonjolkan bakat mereka selain vokalis utama band.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan