Nuffnang

Sabtu, 19 Januari 2013

Hazama af - Google Blog Search

Hazama af - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Hazama af</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jan 2013 03:24 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Hazama af</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jan 2013 03:17 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Hazama af</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jan 2013 03:23 AM PST


Misi 2013 Najwa, Nazim, Izzue dan <b>Hazama</b> | Jom Berita.Com

Posted: 28 Dec 2012 05:28 AM PST

TAHUN 2012 berlalu dengan penuh makna buat empat artis muda, Najwa Latif, Nazim Othman, Izzue Islam dan Hazama.Meskipun ada antara mereka terpalit kontroversi yang menjadi asam garam anak seni, namun, kecemerlangan kerjaya mereka berempat lebih menarik perhatian khalayak.

Tidak dinafikan mereka berempat antara artis muda yang mempunyai potensi besar jika dinilai daripada segi bakat. Najwa baru berusia 17 tahun, tetapi sudah mempunyai deretan lagu popular yang sering diputarkan di radio.

Nazim pula aktor yang semakin mendapat perhatian sejak muncul dalam drama arahan Erma Fatima, Dejavu di Kinabalu. Kini, tawaran lakonan yang diterimanya semakin banyak dan popularitinya juga semakin meningkat sehingga layak digelar hero televisyen.

Izzue, jejaka kacak berasal dari Kelantan ini pula mempunyai dua kerjaya dalam masa yang sama iaitu nyanyian bersama kumpulan Forteen dan lakonan. Walaupun kumpulan Forteen mempunyai lagu yang hit tetapi Izzue dilihat lebih cemerlang dalam bidang lakonan dan diakui lakonannya cukup berkesan.

Hazama, mempunyai bakat nyanyian yang bagus namun populariti yang diraih hari ini tidak datang dengan mudah. Gagal ketika menyertai program realiti TV Akademi Fantasia (AF) musim keempat, Hazama terus menyerlah selepas muncul juara program AF musim kesembilan. Kini, tidak hanya menyanyi, Hazama turut melebarkan sayapnya ke bidang lakonan.

Najwa, Nazim, Izzue dan Hazama masing-masing mempunyai nilai yang tersendiri sehingga mampu menarik perhatian peminat untuk terus setia menanti kemunculan setiap karya mereka.

Nazim Othman bakal penyanyi

Nama penuh: Nushrul Alif Othman.

Nama komersial: Nazim Othman.

Umur: 28 tahun.

Asal: Skudai, Johor.

Kerjaya seni: Bermula sejak bulan April 2008 apabila muncul satu episod untuk drama berjudul Frontpage.

Drama popular: Deejavu Di Kinabalu, Kau Yang Terindah dan Terlanjur Cinta.

Telefilem: Tersalah Cinta, Kerana Aku Seorang Cikgu.

Teater: Tun Dr. Siti Hasmah.

Meminati: Faizal Tahir dan Yuna.

Hobi: Mengembara dan ingin melawat Eropah sekitar awal tahun hadapan.

Pencapaian tertinggi: Menjadi duta jam tangan antarabangsa, Ellesse selama setahun.

Erti populariti bagi Nazim: "Popular maknanya dikenali ramai tetapi di Malaysia bagi saya tiada istilah benar-benar popular untuk artis. Jika seseorang itu benar-benar popular keluar rumah sahaja, dia akan dikelilingi pengawal peribadi dan aktiviti hariannya sentiasa menjadi tumpuan paparazi. Malaysia belum ada lagi orang yang menarik perhatian sebegitu rupa dan saya

sendiri rasa diri belum popular."

Nama Nazim Othman tiba-tiba sahaja popular sejak dia memegang watak Bazli dalam drama Deejavu Di Kinabalu lakonan bersama aktres Tiz Zaqyah dan aktor Aqasha. Sejak daripada itu, jadual seninya semakin padat dengan aktiviti seni.

Kata Nazim, dia cukup gembira kerana tahun 2012 merupakan tahun yang cukup produktif buat dirinya, namun belum puas untuk meneroka lebih banyak cabang dalam bidang seni. Tahun hadapan, Nazim akan memberi fokus kepada bidang nyanyian dan bersedia untuk bergelar seorang penyanyi.

"Saya meminati kedua-dua bidang nyanyian dan lakonan. Kehidupan kita di dunia tidak lama, jadi saya tidak mahu mengehadkan diri saya dalam satu bidang sahaja. Bagi saya tidak salah untuk saya terokai bakat yang ada dalam diri.

"Belum cuba, saya tidak tahu hasilnya bagaimana. Sebab itu saya cuba menyanyikan lagu Langit Menangis untuk drama Deejavu Di Kinabalu dan Cinta untuk drama Begitukah Cinta. Dua lagu itu saya tidak hantar ke radio tetapi selepas mendapat respons yang positif barulah saya berani untuk mencuba secara serius dalam bidang nyanyian," katanya yang meminati genre pop rock.

Tahun 2013 dirasakan tahun yang cukup tepat untuknya melahirkan single terbaharu dan memberi fokus kepada kerjaya nyanyian. Menggunakan wang sakunya sendiri, Nazim yakin dengan pencaturan yang disusun untuk kelangsungkan kerjayanya dalam bidang seni.

"Tahun hadapan saya akan lahir dengan sebuah single baharu dan akan mempromosikan lagu itu di radio seperti mana penyanyi yang lain. Judul lagu dan siapa komposernya belum boleh saya beritahu, rahsia (ketawa). Tunggu dan dengar sahaja nanti.

"Kerjaya lakonan akan berjalan seperti biasa, cuma saya akan bertambah sibuk tahun hadapan. Mungkin bertambah penat tetapi saya suka sibuk kerana itu melambangkan saya seorang yang produktif. Filem belum ada rezeki kerana saya masih menunggu skrip yang bagus," katanya yang telah menolak tawaran 10 buah filem.

Harapannya untuk tahun hadapan agar kerjayanya lebih cemerlang berbanding tahun ini meskipun belum ada sebarang projek yang ditandatanganinya.

"Mestilah saya harap yang terbaik untuk diri dan kerjaya pada tahun 2013. Apa yang saya boleh lakukan sentiasa berusaha dan sentiasa memperbaiki diri, popular tidak bermakna terbaik, terbaik tidak bermakna seseorang itu hebat, jadi banyak ilmu lagi yang harus dicari sepanjang saya hidup dan bekerja dalam bidang seni, " tuturnya yang begitu mengambil berat soal penampilan diri.

Pendakian Hazama

Nama penuh: Hazama Ahmad Azmi

Nama komersial: Hazama

Umur: 28 tahun

Asal: Kuala Lumpur

Kerjaya seni: Bermula sejak tahun 2006

Lagu popular: Cinta Teragung, Simetri

Meminati: Amy Search

Hobi: Memandu kereta

Pencapaian tertinggi: Juara Akademi Fantasia 9

Erti populariti bagi Hazama: Saya menganggap populariti sebagai satu sokongan moral buat diri saya untuk pergi lebih jauh dalam industri seni.

Bercerita mengenai pencapaian yang diraih sepanjang tahun 2012, akui Hazama ia merupakan tahun yang paling memberikan kepuasan buat dirinya sepanjang bergelar artis.

Selain tercalon dalam beberapa acara anugerah seperti Anugerah Bintang Popular dan Anugerah Planet Muzik, dia juga berpeluang tampil di layar perak menerusi filem sulung berjudul Apa Celop Toqq.

"Sambutan terhadap filem tersebut agak membanggakan buat pelakon baharu seperti saya, malah maklum balas yang diterima daripada penonton juga banyak yang positif.

"Pada tahun ini sahaja, saya sudah mendapat tiga tawaran berlakon. Selain Apa Celop Toqq saya turut berlakon dalam filem Lari dan sebuah telemovie berjudul Ady Valentino yang akan disiarkan pada (esok) 29 Disember ini di TV3 slot Cerekarama, "jelasnya.

Biarpun pembabitannya dalam dunia lakonan dilihat semakin menyerlah, penyanyi yang merupakan juara AF9 itu menyatakan dunia nyanyian tetap menjadi keutamaannya.

Jelas Hazama, dia membuka ruang kepada dirinya sendiri untuk berlakon semata-mata mahu mendapat pengalaman yang lebih luas dan tidak pernah terfikir mahu serius menjadi seorang pelakon.

"Masih banyak lagi kekurangan dalam lakonan yang boleh saya perbaiki. Saya beruntung kerana ada mendapat tip tentang lakonan daripada pelakon yang berpengalaman seperti Aaron Aziz.

"Mengenai tawaran pula saya sedia mempertimbangkannya asalkan bersesuaian dengan watak dan sejujurnya saya lebih selesa berlakon filem atau telemovie. Sekiranya berlakon drama saya risau tidak dapat beri komitmen kerana perlu fokus pada bidang nyanyian, "ujarnya.

Mengenai perancangan 2013 pula, kata Hazama, dia bakal muncul dengan sebuah album baharu, khusus buat para peminat yang banyak memberikan sokongan kepadanya.

Menurutnya, terdapat sembilan buah lagu keseluruhannya dalam album tersebut, termasuk empat buah lagu bonus iaitu Cinta Teragung, Simetri, Majnun dan Nokhtah.

Ujarnya, ketika ini ia masih dalam proses penerbitan dan tinggal dua lagu sahaja lagi yang belum dirakam dan menjangkakan disiapkan sepenuhnya menjelang hujung bulan ini.

"Bagi saya, album ini mempunyai kelainan yang tersendiri kerana ada beberapa lagu yang diiringi dengan permainan alat muzik selain gitar dan dram seperti seruling dan gambus, "ujarnya.

Memandangkan karier seninya yang semakin memuncak sekarang, Hazama menjelaskan tidak keterlaluan sekiranya dia sudah boleh bersikap sedikit demand pada masa akan datang.

"Apa yang saya maksudkan ini adalah demand terhadap keperluan kerja supaya saya dapat memberikan yang terbaik. Dari segi bayaran pula saya tidak kisah sangat, asalkan ia berbaloi dengan hasil kerja yang saya lakukan, "ujarnya.

Izzue mahu seimbang

Nama penuh: Muhammad Izzul Islam Mazlan.

Nama komersial: Izzue Islam.

Umur: 22 tahun.

Asal: Kota Bharu, Kelantan.

Kerjaya seni: Bermula sejak tahun 2008 sebagai pelakon tambahan dalam drama Kampung Jaguh.

Filem popular: 29 Februari dan Hantu Kapcai.

Drama popular: Jangan Ambil Padang Kami, Mimpi Cinderella dan Duri.

Telefilem: Tudung Tweet, Cik Paris Diva Kampung, Lepas Raya Harap Balas, Senyuman Di Kuala Lumpur, Sebelum Lima Perkara, Jidin Puasa Lagi dan Getaran Jiwa (Tribute P.Ramlee).

Projek tahun 2013: Filem Ular, Hantu Toq Mudim, Sunti @ Facebook, Kami Histeria dan drama Aku Tak Percaya Cinta serta Bunga Merah Punya.

Meminati: Allahyarham Tan Sri P. Ramlee

Hobi: Berkebolehan bermain alat muzik, Izzue baru sahaja membeli gitar ukelele yang berharga RM400 dan berazam untuk mempelajari dengan baik.

Pencapaian tertinggi: Kumpulan Forteen yang dianggotai Izzue, One, Ameer dan Ariz memenangi kategori Persembahan Vokal Berkumpulan Terbaik Di Dalam Lagu menerusi Seperti Dulu di Anugerah Industri Muzik (AIM) ke-19.

Erti popular bagi Izzue: "Popular bagi saya apabila semua orang bercakap tentang seseorang itu tidak kiralah baik atau buruk. Saya tidak rasa popular sebab masih boleh berjalan dengan bebas di mana-mana sahaja saya pergi."

Izzue Islam terjun ke bidang seni dengan menjadi pelakon tambahan. Namun, kerjayanya semakin stabil selepas bersatu dengan kumpulan Forteen yang bernaung di bawah payung KRU. Populariti lagu Berdua Bersatu pantas menaikkan Forteen.

Walaupun nama Forteen semakin stabil, Izzue pula semakin ligat berlakon drama dan filem. Bahkan bakat lakonan bersahajanya diakui ramai pihak. Sedar tumpuan semakin diberi kepadanya, Izzue tetap dengan pendirian, kerjaya muzik harus berjalan seiring dengan kerjaya lakonan.

"Tidak pernah terlintas dalam fikiran saya untuk bergerak secara solo dalam muzik kerana saya cukup selesa bersama Forteen. Anggota Forteen yang lain cukup memahami minat saya terhadap dunia lakonan. Jadual saya dibahagikan cukup seimbang antara Forteen dan lakonan.

"Ada peminat suka saya menyanyi sahaja, ada juga yang suka saya berlakon sahaja dan ada yang suka jika saya buat kedua-duanya sekali. Terpulang kepada mereka, saya hanya melakukan tugas yang diamanahkan sebaik mungkin, "katanya.

Menjelang tahun depan, Izzue akan memberi tumpuan kepada bidang nyanyian kerana kumpulan Forteen bakal tampil dengan album sulung yang mengandungi lapan buah lagu.

"Tahun hadapan saya akan sibuk di studio rakaman bersama Forteen untuk rakaman album sulung kami. Bagaimanapun, lakonan tetap diteruskan seperti biasa, saya tidak akan tinggalkan lakonan terus kerana itu juga periuk nasi saya, "balasnya.

Tahun 2012 boleh dikatakan cukup cemerlang buatnya kerana setiap karya yang melibatkan Izzue pasti menarik perhatian ramai. Bersyukur dengan rezeki diberi kepadanya, namun akuinya dia belum puas untuk berkarya.

"Saya tidak puas, tanyalah mana-mana artis mereka pasti tidak puas dengan hasil kerja sendiri kerana kalau boleh mahu beri yang lebih baik. Sungguhpun begitu, saya bersyukur dengan kepercayaan dan peluang yang diberikan, bukan mudah untuk saya sampai ke tahap seperti hari ini.

"Selesa bukan bererti popular tetapi meraih kepercayaan peminat, pengarah dan penonton.

Fokus seni Najwa

Nama penuh: Imratul Najwa Abdul Latif

Nama komersial: Najwa Latif

Umur: 17 tahun

Asal: Batu Pahat, Johor

Kerjaya seni: Bermula sejak tahun 2010

Lagu popular: Cinta Muka Buku

Meminati: Justin Bieber

Hobi: Bermain gitar

Pencapaian tertinggi: Layak ke final AJL 26

Erti populariti bagi Najwa: Merupakan satu platform untuk orang ramai lebih mengenali seseorang artis, tetapi mahu elak daripada terlalu hanyut dengan populariti.

Seorang lagi artis muda yang dilihat mempunyai potensi sangat besar untuk pergi lebih jauh industri seni, Najwa Latif juga sebenarnya boleh berbangga dengan pencapaian yang diraihnya pada tahun ini.

Sebagai contoh, lagu berjudul Untuk Dia yang dinyanyikan secara duet bersama kumpulan duo Sleeq mencatatkan kejayaan luar biasa apabila klip video lagu berkenaan telah ditonton sebanyak 10 juta kali di laman YouTube.

Namun begitu, kariernya sebagai penyanyi sedikit terhalang pada tahun ini apabila dia mengambil keputusan untuk berehat sejak April lalu kerana mahu membuat persediaan menghadapi peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia.

"Sepanjang tempoh berehat semalam tujuh bulan saya memang tidak mengambil satu pun tawaran persembahan kerana tidak mahu fokus terhadap pelajaran akan terganggu.

"Cuma pada setiap hari Sabtu saya akan menghadiri kelas gitar untuk mengasah lagi skil bermain gitar. Menerusi kelas tersebut juga saya berkesempatan menyanyi untuk melepaskan gian," ujarnya.

Bagaimanapun, penyanyi kelahiran Batu Pahat yang baru berusia 17 tahun itu tetap berpuas hati kerana beberapa buah lagu nyanyiannya seperti Untuk Dia dan Adamu mendapat sambutan baik daripada peminat.

"Jika sebelum ini kebanyakan lagu yang dihasilkan oleh saya dan kakak agak ringan dan sesuai untuk golongan remaja, tetapi lagu Adamu yang berunsur ketuhanan turut diminati.

"Melihat kepada keadaan ini kami sudah merancang untuk menghasilkan lagu-lagu yang lebih matang pada masa akan datang dan berharap ia diminati oleh pendengar, "ujarnya.

Menceritakan tentang perancangan untuk tahun 2013, Najwa memberitahu dia bakal melahirkan album kedua dan kini sedang mencari material untuk dimuatkan dalam album tersebut.

Selain itu, dia juga merancang untuk mengadakan persembahan di beberapa buah negeri seperti Kelantan, Terengganu, Singapura dan Brunei.

sebagai salah satu program siri jelajahnya yang akan bermula pada tahun hadapan.

"Apabila keputusan SPM keluar nanti saya sudah membuat keputusan untuk menyambung pelajaran sama ada di universiti tempatan atau kolej swasta, tetapi pada masa sama saya akan tetap meneruskan karier nyanyian, "jelasnya.

<b>Hazama AF9</b> | MyGosip.com

Posted: 25 Apr 2011 10:23 AM PDT

Posted: 26 April 2011 at 1:23 am  

hazama af9Hazama AF9 atau nama sebenarnya Hazama Ahmad Azmi adalah salah seorang peserta Akademi Fantasia 9, Jika anda salah seorang peminat Hazama AF9 atau pun tidak.. disini lah tempatnya untuk anda mengkritik pesembahan di setiap konsert yang berlansung atau mengkritik cara Hazama berada didalam kelas setiap masa.. Jadi, korang tunggu apa lagi.. Jom kritik Hazama AF9… Tapi sebelum kita nak kritik tu, apa kita kita kenali Hazama dengan Biodata ringkas Hazama AF9 kat bawah ni…

Nama Sebenar: Hazama Ahmad Azmi
Nama timangan: Hazama

Umur: 27 tahun
Tarikh Lahir: 28 November 1984
Tempat Lahir: Kuala Lumpur

Tinggi: 173cm
Berat: 57kg

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Hazama af</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2012 03:10 AM PDT


<b>Hazama AF</b> juara AF9

Posted: 12 Jun 2011 06:00 PM PDT

Hazama AF dinobatkan sebagai juara pada konsert akhir yang berlangsung di Dataran Putrajaya, malam Ahad. Dengan kemenangan itu, Hazama membawa pulang wang tunai sebanyak RM200,000 beserta sebuah piala sumbangan Astro.

Dia turut menerima sebuah kamera Sony Handycam bernilai RM 3,299 sumbangan Sony serta hamper dan wang tunai bernilai RM5,000 sumbangan Power Root. Pelajar kelahiran Perak ini telah diundi masuk pada konsert AF9 minggu ketiga, selepas pelajar Aida dan Amir digugurkan dalam program itu. Hazama telah membawakan dua buah lagu iaitu Pukau, nyanyian Tomok dan Cinta Teragung.

Sementara itu, Lena (Lenaber Haidir), 22, yang menjadi naib juara AF8 menerima wang tunai berjumlah RM50,000 beserta sebuah piala sumbangan Astro. Dia turut membawa pulang sebuah kamera Sony Cybershot bernilai RM1,499 sumbangan Sony serta hamper dan wang tunai sebanyak RM2,000 sumbangan Power Root. Lena mendendangkan lagu Dunia, nyanyian Bunkface dan lagu baru, Sisa Kisah Kita, ciptaan Kucidemak.

Sebagai pemenang tempat ketiga, Fina atau nama sebenarnya ialah Nur Shafinaz Jebat, 18, menerima wang sebanyak RM20,000 beserta sebuah piala sumbangan Astro. Selain itu, Fina menerima sebuah kamera Sony Cybershot bernilai RM1,499 sumbangan Sony serta hamper dan wang tunai sebanyak RM1,000 sumbangan Power Root. Fina membawakan lagu barunya, Menangis Lagi, ciptaan Edrie Hashim dan Satu Harapan , nyanyian Jaclyn Victor. -mStar

-Komen anda itu adalah TANGGUNGJAWAB ANDA. tq.

<b>Hazama AF</b> &#39;Mengaku&#39; Dirinya Berlagak | MyNewsHub

Posted: 07 May 2012 01:05 AM PDT

KUALA LUMPUR – Penyanyi lelaki kelahiran rancangan realiti Akademi Fantasia (AF), Hazama AF9 mengaku dirinya sememangnya berlagak dan sombong.

Namun, Hazama berkata, kenyataan yang dirinya berlagak hanyalah ketika dia beraksi dan sedang membuat persembahan di atas pentas.

"Ya. Saya memang berlagak. Tapi di atas pentas semasa saya menyanyi sahaja. Itu pun atas dasar menjiwai lagu dan nak berikan persembahan yang terbaik kepada penonton," kata Hazama seperti dalam akhbar Pancaindera.

Sebelum ini, cerita kurang enak melibatkan penyanyi itu berperangai sombong juga pernah dicanang umum.

Namun, Hazama mengambil pendekatan meleraikan segala spekulasi serta akan berubah dan bersikap lebih berhati-hati dalam membawa dirinya melayari industri hiburan.

Cerita yang mengatakan dia sombong dan berlagak timbul selepas ada beberapa pihak sekali lagi mendakwa Hazama bersikap angkuh dengan teman-temannya yang pernah berkerja sekali di salah sebuah hotel terkemuka di Kuala Lumpur.

"Sombongkah saya? Berlagakkah saya? Saya pun tak faham macam mana isu tak tegur-menegur ni boleh timbul. Ya, masa cerita ni keluar, saya ada terbaca dan sedia maklum mengenainya. Cuma saya tertanya-tanya, orang yang menyampaikan cerita ni betulkah kenal dengan saya? Betulkah kawan saya?

"Saya mengaku pernah bekerja di hotel berkenaan sebelum menyertai AF9. Lebih kurang lima tahun saya bekerja sebagai pembantu dapur hotel itu. Jadi, saya memang kenal dengan kebanyakan pekerja di situ. Tak ada sebab untuk saya sombong dan berlagak dengan mereka sebab saya dengan pekerja-pekerja di sana ibarat kawan rapat. Dah lama kenal," katanya.

Dengan tersebarnya cerita itu, Hazama menolak spekulasi teman-temannya yang menyebarkan cerita tersebut.

Hazama juga menyifatkan cerita yang dibuat tentang dirinya hanyalah rekaan dan karut semata-mata.

"Saya tak rasa yang menyampaikan cerita ni adalah kawan saya. Kalau dia betul kawan saya, dia sepatutnya lebih mengenali saya. Saya sendiri dah tanya pada kawan-kawan saya di hotel itu dan saya percaya mereka tak bawa cerita-cerita mengarut macam ni," katanya.

Oleh: NAIMAH SHAARI

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Hazama af</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Aug 2012 03:09 AM PDT


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

Tiada ulasan:

Catat Komen