Nuffnang

Sabtu, 14 April 2012

Jamal Abdillah - Google Blog Search

Jamal Abdillah - Google Blog Search


MalayOLGA : <b>Jamal Abdillah</b> & Malique - Aku Maafkan Kamu

Posted: 09 Apr 2012 11:36 PM PDT

Rating: 0/5 (0 votes cast) Please 'log in' to cast vote.

Chord : Very Simple, just play Am Dm E Am repeat all over again...  Lyric :  Am Dm E Am   Ada teratak di hujung kampung  Bawah cermin kopak ada kotak  Tersembunyi dalamnya ada tempurung  Sembunyi bawahnya katak melalak  Atur sepuluh daktil batal yang batil  Detik dua usul ditutup satu lagi tampil  Dari halaman rusuk kiri satu susuk ganjil  Minta diisolasi dari dalil busuk jahil  Aspirasi tak serasi dengan suara bunyi  Inkarserasi dari penghuni dan keluarga bumi  Surat wasiatnya atas paksi dalam rumi  Minta dikebumikan hidup-hidup dalam guni  Mana cepat terbang atau warna gelang tangan  Buah fikiran aneh tergantung di persimpangan  Halusinasi susuli ketandusan ihsan  Ubat parut auditori kesan artileri insan  Gagal dikesan  Aku maafkan kamu  Tak perlu kita bertemu  Cukup kau tahu  Yang aku  Maafkan kamu  Tolong teruskan hidup  Jangan sebut namaku  Timbul tenggelam, timbul tenggelam  Acapkali terpendam, acapkali tersergam  Cermin muka kopak penuh bintik hitam silam  Ini bukan lagu rindu ini madah dendam  Ku ditimbang tanpa neraca di awal usia  Ku dihukum masuk neraka oleh manusia  Minta tunjuk lubang atau pintu tak dapat jawapan jitu  Jadi aku tak berganjak biarkan saja begitu  Maafkan mereka, mereka tidak tahu  Mereka tidak ramas buku, mereka segan ilmu  Mereka tidak fasih malah fasik guna kata  Kita kongsi nama bangsa tapi tidak kasta bahasa  Maafkan mereka, mereka tiada nilai  Ibu bapa lalai dari kecil dah diabai  Tanpa kasih sayang, mereka suka menyakiti  Kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati  Atas kepala murai sekawan  Baling ku ramit kucup lehernya  Terlalu rahi dendam di angan  Sampai terkacip mulut mahirnya  Aku maafkan kamu  Tak perlu kita bertemu  Cukup kau tahu  Yang aku  Maafkan kamu  Tolong teruskan hidup  Jangan sebut namaku  Jangan ahli sihir seru nama maharaja  Nanti segerombolan hantu bisu yang menjelma  Guna hak berfikir sebelum hak untuk bersuara  Kalau terpelajar sila guna hak miranda  Pura-pura dengar, telan tapi tidak hadam  Hafaz bila lafaz tapi mereka tidak faham  Mereka mula kiri, aku kanan bila baca  Sudah mahir rumi, mari tafsir alif ba ta  (Alif)  Ada teratak di hujung kampung  (Ba)  Bawah cermin kopak ada kotak  (Ta)  Tersembunyi dalamnya ada tempurung  Sembunyi bawahnya katak melalak  Ada teratak di hujung kampung  Bawah cermin kopak ada kotak  Tersembunyi dalamnya ada tempurung  Sembunyi bawahnya katak melalak  Aku maafkan kamu  Tak perlu kita bertemu  Cukup kau tahu  Yang aku  Maafkan kamu  Tolong teruskan hidup  Jangan sebut namaku  Ada teratak di hujung kampung  Bawah cermin kopak ada kotak  Tersembunyi dalamnya ada tempurung  Sembunyi bawahnya katak melalak  Ternyata kamu lebih suci dari apa yang kubayangkan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan