Nuffnang

Selasa, 6 Ogos 2013

Alif Satar - Google Blog Search

Alif Satar - Google Blog Search


Popular itu macam Aaron Aziz - <b>Alif Satar</b> - Utusan Online

Posted: 20 Jul 2013 11:14 AM PDT

Oleh SITI ATHIRAH DZULKIFLY
athirah.dzulkifly@utusan.com.my
Foto Fatheen Ellyn Ezreen Rosli (Pelatih IKBN PERETAK)

"Tak popular tak apa dan saya tak pernah salahkan sesiapa pasal hal ini. Mungkin masanya belum lagi untuk saya ke arah itu"

BANYAK yang melahirkan ekspresi bingung untuk mengenalpasti yang mana Alif Satar dan yang mana pula Aliff Aziz. Nama mereka yang hampir sama menyebabkan ramai yang sering tersalah apabila cuba membezakan kedua-dua artis ini.

Biasanya, nama Alif Aziz yang lebih diingati berbanding Alif Satar.

Itu bukanlah sesuatu yang pelik memandangkan Alif Aziz sering dikaitkan dengan gosip dan kontroversi cinta.

Sedangkan Alif Satar pula jarang sekali muncul dalam ruang publisiti dengan cerita-cerita sebegitu.

Lalu menjadikan Alif Satar kurang mendapat tempias populariti berbanding anak kelahiran Singapura itu.

Ketika diajukan pertanyaan ini, Alif sedikit pun tidak terkejut. Malah kata pelantun lagu Lelaki Seperti Aku ini, dia tidak pernah peduli akan hal popular atau tidak kerana apa yang menjadi fokus utamanya adalah perjalanan kerjayanya.

"Betul, kalau cakap pasal popular atau tidak, saya memang tak kisah pun. Sepanjang lapan tahun dalam industri sejak terlibat dalam program realiti One In A Million (OIAM), saya bukannya nak kejar glamor.

"Saya akui tak banyak gosip dan itu menyebabkan saya jarang mendapat publisiti. Jarang keluar surat khabar atau majalah sebab tak ada kontroversi.

"Dari satu sudut, betul, orang tak anggap saya popular. Tapi cuba lihat dari satu sudut lain, saya okey sahaja dengan situasi itu sebab membolehkan saya menikmati hidup dengan tenang dan normal," katanya.

Berbicara lanjut kata Alif, dia juga berlapang dada dengan situasi ini kerana baginya cukup jika orang mengenali dirinya sebagai seorang penyanyi dan pengacara.

"Bagi saya popular itu macam Aaron Aziz. Saya tak popular tak apalah asalkan orang kenal saya sebagai Alif Satar. Itu dah memadai.

"Selain itu, asalkan hubungan saya dengan orang industri baik dan saya boleh buat kerja dengan tenang, itu juga baik.

"Saya selesa cara ini. Tak popular tak apa dan saya tak pernah salahkan sesiapa pasal hal ini. Mungkin masanya belum lagi untuk saya ke arah itu," katanya.

Tetap lakuMeski mengaku tak popular dan tak banyak publisiti, Alif bagaimanapun bersyukur kerana setiap kali muncul dengan single baru, produknya menjadi.

Tak semua artis dapat merasai hal ini kerana bergantung kepada lagu yang berkualiti, enak didengar dan nasib artis itu.

Ternyata, Alif beruntung kerana tuah sentiasa ada untuknya.

"Setakat ini, lagu-lagu saya rata-ratanya hits. Contohnya macam lagu Nakal, Lelaki Seperti Aku dan Pendusta.

"Orang kenal saya menerusi lagu saya itu pun sudah cukup baik," katanya.

Dalam pada itu, berbicara mengenai projek barunya menurut Alif, dia kini sedang sibuk dengan persiapan album ketiga yang akan dilancarkan selepas raya merangkumi single baru berjudul Akhiri Penantianku.

Menariknya kata Alif, dia juga akan muncul dengan single Inggeris berjudul Sliding Door yang menyaksikan Alif mendapat sentuhan komposer terkenal antarabangsa.

Menurut Alif, komposer terlibat dalam penghasilan lagu Toxic nyanyian Britney Spears dan beberapa buah lagu nyanyian band boy popular, One Direction.

Kata Alif, dia bertuah kerana diberi peluang yang tidak dijangkakan itu.

"Lagu itu sangat istimewa dan saya secara peribadi suka dengan sentuhan gubahan lagu itu. Alhamdulillah, rezeki saya," katanya.

<b>Alif Satar</b> Gementar Temui Keluarga Kekasih – Perak Today

Posted: 12 Jul 2013 02:33 PM PDT

Alif Satar

aliff-satarPenyanyi lagu Lelaki Seperti Aku iaitu Alif Satar mengakui gementar untuk bertemu dengan keluarga kekasihnya pada majlis berbuka puasa dalam masa terdekat ini.

Alif, 23, berkata, perasaan itu timbul kerana ini adalah kali pertama dia akan bertemu dengan keluarga teman wanitanya yang dikenali sebagai Shadila, 29, selepas tiga tahun bercinta.

"Insya-Allah saya bakal bertemu dengan keluarga kekasih dalam masa terdekat ini untuk berbuka puasa.

"Sudah tentu rasa gementar dan gugup itu ada dan berharap semuanya berjalan dengan lancar," katanya ketika ditemui pada majlis berbuka puasa di Hotel Royale Bintang Damansara di sini, Khamis lalu.

Dalam perkembangan sama, Alif berkata, dia tidak melihat perbezaan usia sebanyak enam tahun sebagai satu masalah dalam sesebuah hubungan kerana apa paling penting persefahaman di antara dua pihak.

Kata Alif, dia sangat selesa dengan Shadila dan tidak pernah memikirkan soal usia apabila bersamanya.

"Saya selalu rasa kami sebaya dan paling penting kami selesa di samping persefahaman yang menjadikan sesuatu hubungan itu kuat dan bukannya jarak usia," katanya.

Ditanya adakah dia sudah bersedia untuk mendirikan rumah tangga, Alif berkata dia meletakkan perkara itu kepada jodoh namun berharap hubungan tersebut akan berkekalan sehingga ke jinjang pelamin.

Dalam perkembangan lain, Alif berkata, bersempena bulan Ramadan kali ini dia berjinak-jinak dalam dunia perniagaan dengan menjual sejenis kuih tradisional Melayu iaitu biskut bakar.

Jelas Alif, penglibatannya itu hanya secara suka-suka dan ingin membantu ibu saudaranya yang membuat kuih berkenaan bersempena kedatangan Hari Raya Aidilfitri.

"Peminat atau sesiapa yang membeli lima balang dan ke atas saya sendiri akan hantar biskut berkenaan ke rumah mereka sebagai tanda penghargaan kepada mereka.

"Tetapi penghantaran itu hanya terhad di Lembah Klang sahaja," ujarnya.

Tambah Alif peminat yang berminat untuk mendapatkan kuih berkenaan boleh membuat tempahan menerusi laman Instagramnya di Alifsatar.

- mStar

<b>Alif Satar</b> Gementar Temui Keluarga Kekasih - MyNewsHub

Posted: 12 Jul 2013 10:41 AM PDT


PETALING JAYA – Penyanyi lagu Lelaki Seperti Aku iaitu Alif Satar mengakui gementar untuk bertemu dengan keluarga kekasihnya pada majlis berbuka puasa dalam masa terdekat ini.

Alif, 23, berkata, perasaan itu timbul kerana ini adalah kali pertama dia akan bertemu dengan keluarga teman wanitanya yang dikenali sebagai Shadila, 29, selepas tiga tahun bercinta.

"Insya-Allah saya bakal bertemu dengan keluarga kekasih dalam masa terdekat ini untuk berbuka puasa.

"Sudah tentu rasa gementar dan gugup itu ada dan berharap semuanya berjalan dengan lancar," katanya ketika ditemui pada majlis berbuka puasa di Hotel Royale Bintang Damansara di sini, Khamis lalu.

Dalam perkembangan sama, Alif berkata, dia tidak melihat perbezaan usia sebanyak enam tahun sebagai satu masalah dalam sesebuah hubungan kerana apa paling penting persefahaman di antara dua pihak.

Kata Alif, dia sangat selesa dengan Shadila dan tidak pernah memikirkan soal usia apabila bersamanya.

"Saya selalu rasa kami sebaya dan paling penting kami selesa di samping persefahaman yang menjadikan sesuatu hubungan itu kuat dan bukannya jarak usia," katanya.

Ditanya adakah dia sudah bersedia untuk mendirikan rumah tangga, Alif berkata dia meletakkan perkara itu kepada jodoh namun berharap hubungan tersebut akan berkekalan sehingga ke jinjang pelamin.

Dalam perkembangan lain, Alif berkata, bersempena bulan Ramadan kali ini dia berjinak-jinak dalam dunia perniagaan dengan menjual sejenis kuih tradisional Melayu iaitu biskut bakar.

Jelas Alif, penglibatannya itu hanya secara suka-suka dan ingin membantu ibu saudaranya yang membuat kuih berkenaan bersempena kedatangan Hari Raya Aidilfitri.

"Peminat atau sesiapa yang membeli lima balang dan ke atas saya sendiri akan hantar biskut berkenaan ke rumah mereka sebagai tanda penghargaan kepada mereka.

"Tetapi penghantaran itu hanya terhad di Lembah Klang sahaja," ujarnya.

Tambah Alif peminat yang berminat untuk mendapatkan kuih berkenaan boleh membuat tempahan menerusi laman Instagramnya di Alifsatar. – mStar Online

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Tiada ulasan:

Catat Ulasan